Jovist, karaktererne, plottet og replikkerne i James Camerons megasucces måtte gerne være blevet revurderet af en anden forfatter, men Cameron kan noget særligt med action, teknologi og følelser, som Michael Bay og Co. slet ikke magter. Fra et teknisk standpunkt er Blu-ray-udgivelsen fejlfri. Disken har et af markedets absolut bedste HD-transfers, hvis ikke det bedste, og lydsporet er omtrent af samme kaliber. Det er en skam, at der ikke medfølger noget ekstramateriale, men det vil næppe afholde millioner af fans fra at købe filmen nu. Og igen og igen…

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-Bruce 13 år siden

OutOfSight (18) skrev:
Jeg kender bare ikke nogen af anmelderne nok til at vide hvem fa'n jeg skal lytte til.. Det her gavner ingen.. Det er ikke vejledende.. Det er vildledende.


Verden er ond og som Piet Hein sagde ... Ting Tar Tid! Intet i denne verden kommer flyvende gratis ... kun til reality shows deltagere og det er som regel kondylomer og herpes.

Du kan ikke tro, at du kan få indsigt og stole på ord af en person du ikke kender, første gang du læser noget fra hans/hendes hånd! Du er nødt til at læse og så forholde dig til det bagefter ud fra dit eget syn. Når du har gjort dette ofte nok, så er man istand til at filtrere anmeldelser efter præference.

Der er ingen anden vej. At tro noget andet er useriøst!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#22 aero 13 år siden

# 18 What? Objektiv anmeldelse? En anmeldelse må da pr. definition være subjektiv, da den er udtryk for én persons - anmelderens - mening.
Its structural perfection is matched only by its hostility
Gravatar

#23 DjBeau 13 år siden

Hehe, objektiv anmeldelse :-)

Så snart mennesker kommer ind i billedet, forsvinder enhver form for objektivitet - og hvem skulle så skrive anmeldelserne, hvis vi ikke kan have menneskelig indblanden?

En smagsdom er pr. definition subjektiv.
What would Egon Olsen do?
Gravatar

#24 filmz-OutOfSight 13 år siden

Fucking... Jeg havde brugt 30 min på et indlæg.. Den røg på som et dobbeltindlæg.. Jeg fjernede teksten da det så fuldstændigt vildt ud.. Så røg hele mit indlæg da den opdaterede.. Så kan jeg lære det. Beklager.. Jeg orker det ikke igen.. The Kingdom er i fjerneren..

I får den.. Subjektivitet er vildt nice, totalt vejledende og the only way. Ville ønske filmz havde 50 forskellige anmeldelser og rating fra 1 til 50, da det vil give mig en godt billede af hvad besætningen på dette site mener om film. Det samme som resten af verdenen :D

Objektivitet er en skrøne. Det er derfor begrebet eksistere..?!
Gravatar

#25 BN 13 år siden

Yoda (19) skrev:
En objektiv anmeldelse? Hvor kan man finde en sådan?


The Insider har lige skrevet en objektiv udgave af sin 'Avatar'-anmeldelse:

Man må [biiip] James Camerons [biiip] til [biiip] at gennemskue tidsånden og levere, hvad folk [biiip] på et givet tidspunkt. Instruktøren [biiip] i 1997 med "Titanic", og nu[biiip] med "Avatar" – en fremtidsfabel om marinesoldater, [biiiiip] drager og blåfarvede rumvæsner, som har omsat for næsten tre milliarder dollars på verdensplan under den værste finanskrise siden børskrakket i 1920'erne. [biiip]

Men har Camerons forretningssans fortæret hans kreative instinkter? Har Cameron gennemgået en George Lucas-lignende forvandling fra fejlfri eventyrmager til grådig kyniker med større interesse i finanser end fans?

"Avatar" fortæller historien om en gruppe [biiip] mennesker, som angriber det [biiip]Na'vi-folk på månen Pandora for at få fat i de dyrebare mineraler, der befinder sig på deres territorium. Man [biiiiiiiiiiiiiiiiiip] for at forstå, at "Avatar" peger fingre af USA's invasion af Vietnam og Irak samt selvsamme nations jagt på naturressourcer. Kritikken kommer [biiiiiip] - canadiske Cameron trak således sin anmodning om amerikansk statsborgerskab tilbage, da Bush blev genvalgt i 2003. Selvom Cameron slår sine pointer fast med [biiiiip], må man [biiiip] ham for at supplere sine [biiiip] actionsekvenser med bare en smule stof til eftertanke. Tag ved [biiip], Michael Bay. ... Hov, det retter vi lige til: Michael [Biiiip].

Måske er det uretfærdigt at klandre "Avatar" for ikke at have [biiip] replikker som "The Terminator", [biiiip] helte og skurke som "Aliens" eller [biiiiiip] drama som "Terminator 2"... Men det er oplagt at fremdrage de områder, hvor "Avatar" [biiiiiiiiiiiiiip]. Det [biiiiiiiip] filmen med [biiiiiip]. Det [biiiiiip], at filmens trailer [biiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiip], men filmens fortælling [biiiiiiiiiip] (blandt andre), at [biiiiiiiiiip] at finde på nye jokes om [biiiiiiiiiiiip] – der findes allerede utallige på internettet.

Pandora er en [biiiiip] computergenereret verden spækket med væsner, som fremstår [biiiiiiiiiip]. Billed- og lydmæssigt er "Avatar" [biiiiiip], [biiiiiiiiiiiiiiiiip] Leona Lewis' [biiiiiiiiiiiiip]titelsang og James Horners [biiiiiiiiiiip] musik, som [biiiiiiiiiiiiip] fra hans eget "Ærens mark"-score. Ligesom i "Titanic" får Cameron ([biiiiiiiiiiiiiiiip]) [biiiiiiiiiiiiiiiiiiip], selvom de alle enten er så [biiiiiiiiip], at man [biiiiiiiiiiiiip]. Og når det kommer til at skrue [biiiiiiip] actionscener sammen, har Cameron [biiiiiiiiiiiip]. Det er dog [biiiiiip], at en så [biiiiip] hyldest til pacifismen er [biiiip], når der er eksplosioner og skuddueller en masse.

Men det piner alligevel denne anmelder at tænke på, hvad [jeg KUNNE have skrevet her]. Filmens [biiiiiiip] helte og slyngler og [biiiiiiiiiip]e historie har ført til sammenligninger med den første "Star Wars". [Biiiiiiiiiiiiiiiiiiip] i "Avatar", der er [biiiiiiiiiiiiiiiip], og [biiiiiiiip] i "Avatar" har [biiiiiiiiiiiiiiip] Luke Skywalkers møde med kraften. Der er masser af ting, man [biiiiiiiip]: Helten Jake Sullys gådefulde fortid som soldat, der tydeligvis plager ham, Jakes forhold til sin afdøde bror, grunden til Jordens energimangel, skurkenes motivation osv. Og [biiiiiiiiiiip]replikkerne [biiiiip], [biiiiiip] filmens manuskript [biiiiiiiiiiiiiiiip] æstetik. [Biiiiiiiiiiip]
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#26 filmz-OutOfSight 13 år siden

Nå.. Så kan det jo lade sig gøre.. jeg var ellers lige blevet overbevist om at jeg var vildt meget forkert på den.. Hygge!
Gravatar

#27 Yoda 13 år siden

#25

Jeg er flad af grin ... very funny! :-)

Og den er mindst lige så kedelig at læse, som Bruce spåede. :-)
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#28 filmz-Bruce 13 år siden

Det er ikke mere nuanceret end når man samler en kollage af anmeldelser fra forskellige sites.. Det er personlige meninger over på personlige meninger.. At man ikke bare forsøger at tilsætte en smule objektivitet eller kontinuitet trækker ned. Jeg mindedes at have læst en nyhed her eller et andet sted. Hvor Filmz var med i en sammeligning om ratings.. I kender den.. EB 4 ud af .. hvad..5? .. osv osv.. Og Filmz (Som der kun er en af).. 5 ud af 6.. Der skal så stå.. Det er lige indtil videre! Når vi har anmeldt Blu-Ray skiven må I selv regne vores snit ud.. For vi blæser lidt i vinden..


En anmeldelse ER en personlig mening! Bogart var Ole Michelsens mening! Hvis Peter Bradshaw anmelder for Guardian, så har du fået Peter Bradshaws mening i Guardian avisen, ikke Guardian avisens mening, som dækker alle dens ansatte. Hvis Filmz er med i en sammenligning og deres karakter skal bruges, så bruges formentlig biografversionen, fordi den oplevelse baserer sig på biografoplevelsen, som i andre aviser. Det er i øvrigt nok Filmz eget problem at rode rundt i. Ingen bliver dummere af, at Filmz stiller to anmelderes udsagn om en film til rådighed.

Hva er det ikke et faktum at Avatar feks. er overflødighedshorn af SFX..? Er det ikke mere eller mindre et faktum at dialogen i Avatar til tider overlader for lidt til fantasien, da den er lige en tand for guidende? Mig: Det er ikke subjektivt.. En hel del: Jo det er.. For hvis nu man ikke er enig.. Mig: Det handler ikke om meninger.. Det handler om at man ved noget om film/historie fortælling etc.


Du siger det ikke er subjektivt at sige "at den er en tand for guidende?" og vil påstå det er fordi, du ved noget om film/historie fortælling. Hvem siger, at det er korrekt og nogle ikke vil kunne argumentere din påstand sønder og sammen? Du tager hele tiden udgangspunkt i din egen situation og omstændigheden, at du ved noget der er "mere rigtigt" end andre. Det er muligvis rigtigt, men det er også muligvis forkert ... subjektivt.

Problemet er at alle der har set EN film, mener de ved hvad der er at vide om film. De havde jo en mening om den da de forlod den. At forfalde til den holdning at en anmeldelse er og bliver 100% subjektiv, og at objektivitet er en skrøne, gør det muligt for en film som New Moon at blive katagoriseret som et fantastisk drama på højde med alle andre i samme genre.. Men det er den ikke.. Vel..?


Nu betyder subjektivitet jo ikke det modsatte af at have ret og objektivitet kan ifbm. smag ikke være dømmende, men alene beskrivende, så det du siger er noget vrøvl.

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#29 Lord Beef Jerky 13 år siden

Bruce wins... Out Of Sight vrøvler så det nærmest gør ondt.

Hvis man vil have en objektiv anmeldelse, kan man jo evt. holde sig til filmens referat... det kan man vel sjældent være meget uenig med (selvom der vel også her, er en form for subjektivitet i hvad man fremhæver som det vigtige i plottet... men det er vel minimalt)
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#30 filmz-OutOfSight 13 år siden

Lord Beef Jerky (29) skrev:
Bruce wins... Out Of Sight vrøvler så det nærmest gør ondt.


Du har skrevet dit indlæg baseret på din personlige mening.. Jeg er uenig. Vi er lige vidt.. Go daw do! :D

Skriv ny kommentar: