Jovist, karaktererne, plottet og replikkerne i James Camerons megasucces måtte gerne være blevet revurderet af en anden forfatter, men Cameron kan noget særligt med action, teknologi og følelser, som Michael Bay og Co. slet ikke magter. Fra et teknisk standpunkt er Blu-ray-udgivelsen fejlfri. Disken har et af markedets absolut bedste HD-transfers, hvis ikke det bedste, og lydsporet er omtrent af samme kaliber. Det er en skam, at der ikke medfølger noget ekstramateriale, men det vil næppe afholde millioner af fans fra at købe filmen nu. Og igen og igen…

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-OutOfSight 13 år siden

Hmm.. Den fik 6/6 da den udkom.. Men mister så nu 2 stjerner.. Ved ikke engang om jeg orker.. Men tør man spørge hvordan det gik til? Den var ikke så vild at se som første gang..?

Der udkommer en ny udgivelse af "Avatar" i november, som skulle være proppet med ekstramateriale, og næste år udkommer angiveligt en BD-udgivelse indeholdende en 3D-version af filmen. Hvor tålmodig er du?


Ca. lige så tålmodig som da jeg ventede på Peter Jacksons ultra udgave af LOTR.. Er der andre end mig der kan huske hvor fedt det var..?

Biased anmeldelse.. 3/6

1 for korrekt anmeldelse af Lyd

1 for korrekt anmeldelse af Video

1 for NÆSTEN at trække det penge/ond finans mand bavl tilbage.. Det må ha været svært ^^
Gravatar

#2 filmz-Bruce 13 år siden

OutOfSight (1) skrev:
Hmm.. Den fik 6/6 da den udkom.. Men mister så nu 2 stjerner.. Ved ikke engang om jeg orker.. Men tør man spørge hvordan det gik til?


Ok her kommer den ... big surprise ... wait ... wait ... aaaaaand ... der var to forskellige anmeldere ... TADAAAAA!

Biased anmeldelse.. 3/6


Nå ja, når man anmelder iht. ens egen overbevisning, så er man biased, men hvis man anmelder iht. den overbevisning, som læseren har, så kan læseren bekræftes og så er det en kanon anmeldelse ... haha!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#3 Kruse 13 år siden

#1: Det er ikke den samme anmelder der har anmeldt Blu-Ray versionen, som ham der anmeldte biograf versionen, så man kan ikke sige at filmen mister 2 stjerner, da de har to forskellige meninger om filmen.

EDIT: Too slow....Men hurtigere end Evermind ;)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#4 evermind 13 år siden

OutOfSight (1) skrev:
Hmm.. Den fik 6/6 da den udkom.. Men mister så nu 2 stjerner.. Ved ikke engang om jeg orker.. Men tør man spørge hvordan det gik til?


Meget nemt, Søren Ilved synes, den var 6 stjerner værd, da han så den. Johan Albrechtsen synes kun, den er 4 stjerner værd.

EDIT: Nevermind. :)
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#5 elwood 13 år siden

Det kan forklares endnu nemmer.

Instruktøren hed ikke Paul Greengrass

8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 filmz-OutOfSight 13 år siden

Bruce (2) skrev:
Ok her kommer den ... big surprise ... wait ... wait ... aaaaaand ... der var to forskellige anmeldere ... TADAAAAA!


Ja den havde jeg regnet ud. Men anmeldelserne stammer fra samme sted.. Lad os se... Hvis de feks. også anmeldte DVD'en.. Så kunne vi på den måde ende med 3 forskellige reultater fra samme site.. Mmm.. Det er useriøst..

Nå ja, når man anmelder iht. ens egen overbevisning, så er man biased, men hvis man anmelder iht. den overbevisning, som læseren har, så kan læseren bekræftes og så er det en kanon anmeldelse ... haha!


Det undre mig hvordan det kan gå fra "Kanon ambitiøst projekt der har kostet kassen at lave" .. Til .. "Han har tjent vildt mange penge.. Nu må det være nok.. Nå ja.. Og så sender han fame' osse en special edition.. hah.. Den skal nok gå som varm brød hos fansne.... Oh det minder mig om.. Skal se Ringenes Herre Extended når jeg kommer hjem" ... bias
Gravatar

#7 filmz-OutOfSight 13 år siden

Kruse (3) skrev:
#1: Det er ikke den samme anmelder der har anmeldt Blu-Ray versionen, som ham der anmeldte biograf versionen, så man kan ikke sige at filmen mister 2 stjerner, da de har to forskellige meninger om filmen.

EDIT: Too slow....Men hurtigere end Evermind ;)


Man kan også sige filmz har 2 meninger om filmen.. Jeg har en mening om filmen.. Du har en mening.. Bruce har en mening.. Min kusine har en mening.. EB har en mening.. Alle har en mening.. Det ser bare dumt ud.. Men hurra for det.
Gravatar

#8 filmz-Bruce 13 år siden

#6 Som jeg skrev andetsteds:

Filmz: Hej X!
X: Hej!
Filmz: Nå, hvad vil du give Avatar?
X: Jeg vil give den 4.
Filmz: Nå, så kan vi desværre ikke bruge dig, for det er Filmz' linie, at give Avatar 6!
X: Ok, så prøver jeg et andet sted.


Det er ikke useriøst, når der er tale om forskellige anmeldelser, tværtimod er det i mine øjne det modsatte. Sites der giver "second opinions", så man kan få indsigt fra flere end én og måske få en mere nuanceret tilgang til filmen. DVDTalk har nogle gange tre forskellige anmeldelser til den samme film og der varierer deres ratings også.

Og jeg fatter så ikke din snak om bias!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#9 filmz-Utyske 13 år siden

Filmen får 4/6 og alligevel er man utilfreds? Damn..
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#10 filmz-Bruce 13 år siden

#9 Ja det lyder optimalt!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140

Skriv ny kommentar: