“Avatar” er og bliver en visuel bedrift uden sidestykke. For de få mennesker, som endnu ikke har set filmen på det store lærred, kan det kun anbefales, at man rejser med til Pandora på første klasse i biografens mørke. For alle os, der allerede har indløst billet, føjer denne version intet nyt til turen.

Se også: Filmz TV: Fokus på “Special Edition”-tendensen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Utyske 13 år siden

Oh no, Filmz er blevet invaderet af anti-fanboys der hader Avatar, der også har påvirket anmelderne.. eller noget.
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#2 Michael2t 13 år siden

Præcis hvad jeg regnede med. Absolut intet nyt fra den måne.
Gravatar

#3 Åkepool 13 år siden

Avatar SE rules (men ikke lige så meget som Solhanne).
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#4 cronick 13 år siden

Hvordan er du kommet frem til den vurdering (4 stjerner)?

Enten skulle det da være 1 stjerne, efter din mening om nødvendigheden med den nye udgave, og hvad den bringer af nye scener. Eller også skulle det da være meget højere, og som en samlet vurdering af filmen, inkl. de nye scener, og ikke blot en sammenligning med den originale film.
Gravatar

#5 Lord Beef Jerky 13 år siden

#4 Jeg tror da bestemt det er en vurdering af filmen som helhed... man kan da ikke bedømme de 8-9 ekstra minutter for sig i en anmeldelse som denne. Hvorfor skulle karakteren være meget højere end de 4? Synes ikke der er noget i anmeldelsen der peger i den retning.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#6 Nicki52 13 år siden

Er der nogen andre end anmelderen der har set den?
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#7 cronick 13 år siden

Lord Beef Jerky (5) skrev:
#4 Jeg tror da bestemt det er en vurdering af filmen som helhed... man kan da ikke bedømme de 8-9 ekstra minutter for sig i en anmeldelse som denne. Hvorfor skulle karakteren være meget højere end de 4? Synes ikke der er noget i anmeldelsen der peger i den retning.

Man skal da ærlig talt være en smule syg i potten for at give Avatar sølle fire stjerner, såfremt det er en vurdering af Avatar som samlet film.

Det er fint, at man ikke bryder sig om en række aspekter i filmen, men før man danner en karaktergivning ud fra det, så må man lige veje op alle de fabelagtige momenter ved filmen, som man ikke finder i en traditionel film. Samtidig må man også lige tænke på, at fire stjerner er relativt middelmådigt og på bølgelængde med en række fornuftige små-budgeterede komedier m.v. hvilket man simpelthen ikke kan sammenligne en film som Avatar med.
Gravatar

#8 Skeloboy 13 år siden

#7 - nu bruger jeg selv en 10-tals skala, men jeg giver Avatar 6/10, som også svarer til 4/6. Jeg har svært ved at se de mange fabelagtige elementer i filmen udover det ganske eminente tekniske aspekt - som er noget, jeg ikke går meget op i. Jeg fristes næsten til at sige: "tomme tønder buldre mest" :)

Jeg synes faktisk, det er en ganske traditionel film omend den er meget, meget bedre produceret end stort set alt andet...i 1939 var der Borte Med Blæsten, i 2001-03 var der LOTR og nu Avatar var produktion angår
Gravatar

#9 tiany 13 år siden

#7 Tja jeg forstår da godt at man kan give den 4 stjerner.
Da den blev anmeldt på Blu-ray fik den også "kun" 4 stjerner. Det er nu engang den enkelte anmelders holdning.

Du vil give den 6/6 - mens jeg aldrig vil give den over 3/6.
Det handler om forskellige meninger :)

Valar morghulis
Gravatar

#10 DjBeau 13 år siden

Enig med anmelders vurdering, om end jeg nok ville give den lidt lavere (biografversionen - jeg orker ikke at se SE) - var ved at kede mig ihjel i biffen. Fine effekter, men den mest forudsigelige og klichéfyldte historie.
What would Egon Olsen do?

Skriv ny kommentar: