Der introduceres også en lang række nye i stramme dragter. Nogle begynder som skurke – med østeuropæisk dialekt – indtil de naturligvis indser, at USA er de gode, imens andre fra periferien af Marvel-kataloget kommer for sent til det store slag. Hvor blev de af, hvad ventede de på? Det giver ingen mening, og jeg er helt ligeglad, så længe dræberrobotterne taber til sidst.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 SublimeKen 9 år siden

Lige en rettelse. Jeg fandt humor som i TDK trilogien sjovt som teenager, ikke som barn. Et typisk træk når ens hjerne er fuldt udviklet og man er modnet fuldstændig ind i voksen årene, er at man faktisk finder samme humor man fandt sjovt som barn eller i puberteten (typisk fra 7-14) sjovt som voksen, hvor teenageårene står som værende den sidste umodne periode i ens liv.

Der er faktisk et helt gren inden for psykologien som påviser at hvis dette ikke er tilfældet, så har man stoppet sin mentale udvikling. Noget jeg har været gået dybere ind i, i et andet indlæg her på filmz (Tror det var i Batman v. Superman trailer tråden) så jeg gider ikke lige gentage mig selv med et mere uddybende og forklarende svar, da det allerede står her et sted.
Gravatar

#12 Doctor Doom 9 år siden

Avengers-idéen fungerer muligvis på print, men på film er dette mashup så ubeskriveligt ubehjælpsomt og pinligt, at det skriger til himlen. 1'eren er en af de dårligste film, jeg i mange år har oplevet i bio, og at jeg ikke udvandrede skyldes udelukkende, at den var hypet så meget, at jeg constance tænkte, at om lidt bliver det bedre. Det gjorde det aldrig. Det blev stedse ringere. En stor grøn tegning, en gud og en lille pige med damepistoler samt en pride-frontkæmper af en skurk, tak men nej tak. Til nød hver for sig, men sammen? Scifi's idé er, at publikum eller læseren skal æde en umulig præmis. Ellers dør det. Her er bare alt for mange præmisser man skal sluge, og de fleste af dem er tilmed bøvede. Det fungerer bare så lidt. Jeg springer denne to'er - og tre'er osv - over.
Gravatar

#13 Hive 9 år siden

Lawman (2) skrev:
"Marvel-bunkepul er bedre i toeren"... Helt ærligt, nu er bunden fandeme nået for platte overskrifter.

Det viser bare, at kåringen af Filmz' anmeldere som Danmarks bedste var én kæmpe joke. Hvis ikke, så burde du/I kunne gøre det bedre...


Jeg plejer at holde mig fra den ofte hidsige kritik af Filmz's anmeldere, men lige i dette tilfælde må jeg altså tilslutte mig koret: den overskrift er simpelthen så langt under niveau og virker som om den er henvendt til konfirmander.
Gravatar

#14 Sjølle 9 år siden

Nye skurke som ender som ender med at holde med vores helte.... det virker umiddelbart som en irriterende spoiler for mig?
Gravatar

#15 Lawman 9 år siden

Hive (13) skrev:

Jeg plejer at holde mig fra den ofte hidsige kritik af Filmz's anmeldere, men lige i dette tilfælde må jeg altså tilslutte mig koret: den overskrift er simpelthen så langt under niveau og virker som om den er henvendt til konfirmander.


Præcis, synes virkelig det er pinligt ringe.



Sjølle (14) skrev:
Nye skurke som ender som ender med at holde med vores helte.... det virker umiddelbart som en irriterende spoiler for mig?


Tjah, det er Filmz - hvis der ikke er en spoiler i en anmeldelse, så er der noget galt :)
Gravatar

#16 Sjølle 9 år siden

Lawman (15) skrev:
Hive (13) skrev:

Jeg plejer at holde mig fra den ofte hidsige kritik af Filmz's anmeldere, men lige i dette tilfælde må jeg altså tilslutte mig koret: den overskrift er simpelthen så langt under niveau og virker som om den er henvendt til konfirmander.


Præcis, synes virkelig det er pinligt ringe.


Jeg havde jo ellers lovet mig selv, ikke at læse anmeldelser mere, når de kommer fra Morten Vejlgaard Just, da det jo på det nærmeste er blevet hans varemærke at være "kæk" og "sjov" og åbentbart spoilende. Jeg er sgu ved atvære træt af den side her :-/
Gravatar

#17 [ikke godkendt bruger] 9 år siden

[Denne bruger afventer at blive godkendt til at deltage i diskussionen.]
"I love the smell of napalm in the morning..."
Gravatar

#18 danish99 9 år siden

DC univers er stadig federe.
King
Gravatar

#19 Geekalot 9 år siden

#18 ja som tegneserie, på film er marvel overlegen.
Gravatar

#20 Kviesgaard 9 år siden

Var inde og se filmen i går aftes. Havde efter rulleteksterne svært ved, at danne mig en egentlig mening om film.

Jo den var flot lavet. Havde mange referencer fra tegneserierne med mere.

Alligevel var der et eller andet, som jeg ikke rigtigt var i stand til, at sætte fingeren på, men som gjorde, at jeg ikke var helt oppe og ringe.

Noget af problemet tror bestod i ting, som jeg synes savnede forklaringer i filmen.

Af sikkerhedshensyn går jeg går jeg derfor over til spoilerfelter.

Starten.
Hvordan var Avengersholdet kommet på spor af Baron Stucker? Mener da at slutscenen før rullesteksterne i Captain America: The Winter Soldier indikerede, at Stucker netop ville lede Avengersholdet på afveje, ved at ofre nogle af de andre HYDRA-celler.


HULK.
Her ville jeg gerne have set, hvad det var for nogle visioner, som Banner så, der fik ham til, at gå HULK-amok. Vi ser det jo ved alle de andre ( Thor, Captain America, Black Widow og Iron Man ). Hvorfor skal vi så snydes for Banners traumer? Her var der endda en mulighed for, at tilføje endnu et lag til figuren. Noget der måske kunne vise, hvorfor han var sådan en plaget sjæl.


Ultron.
Her savnede jeg på en eller anden måde en forklaring på, hvordan Ultrons bevidsthed opstår. Muligvis fulgte jeg ikke ordenlig med i filmen omkring tidspunktet for scepter-undersøgelsen, men jeg havde nu svært ved at se, hvordan Ultron opstod på det tidspunkt. Var det et resultat af infinity stenen inde i scepteret eller hvad?


Tvillingerne.
Synes de var noget kedelige og intetsigende. Ligefør at jeg god kunne have undværet dem.


Ultrons arsenal.
Her synes jeg måske det begynder og blive lidt kedeligt med en næsten endeløs hær af robotter, der bare bliver smadret.


Redning Deux Ex Machina.
Hvordan i hede hule helvede er SHIELD genopstået? Jeg var da af det indtryk, at efter episoden i Captain America: The Winter Soldier, så var SHIELD nu nærmest nedlagt. Jeg er godt klar over, at helicarrieren stadig findes, da det var generation 2 udgaven af den, der blev tilintetgjort i Captain America: The Winter Soldier. Men SHIELD som organisation var jeg da af det indtryk, at den ikke længere fandtes.


Slutscenen før rulleteksterne.
Hvordan kom Thanos ind i våbenkammeret i Asgård? Og havde Odin ikke sat The Destroyer til og vogte alle artefakterne?


Samlet set, så har jeg en nagende fornemmelse af, at jeg faktisk er blevet lidt skuffet over Avengers 2: Age of Ultron. Ikke lige den oplevelse, som jeg havde regnet med, at det skulle ende ud i. Men overrasket, det kan man altid blive.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah

Skriv ny kommentar: