Der introduceres også en lang række nye i stramme dragter. Nogle begynder som skurke – med østeuropæisk dialekt – indtil de naturligvis indser, at USA er de gode, imens andre fra periferien af Marvel-kataloget kommer for sent til det store slag. Hvor blev de af, hvad ventede de på? Det giver ingen mening, og jeg er helt ligeglad, så længe dræberrobotterne taber til sidst.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 Geekalot 8 år siden

Ser du serien shield, kan forklare hvorfor de ikke er helt uddøde.
Thanos er nok i top 3 over de mægtigste skurke der er, så det er vel bare ens fantasi der sætter en stopper der.
1 spørgsmål, er der ingenting efter rulleteksterne ? :-)
Gravatar

#22 Kviesgaard 8 år siden

#21

Svar til 1 spørgsmål.

Niks. Der er ikke noget efter rulleteksterne. Joss Whedon var selv ud med meddelelsen for nogle dage siden.

Intet efter rulleteksterne
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#23 Geekalot 8 år siden

#22 nu det jo langt fra altid man kan stole på hvad de siger hehe :-)
Gravatar

#24 Mulder 8 år siden

#20 jeg havde det lidt på samme måde efter filmen, syntes faktisk den var ret god, men også noget uforløst.

Tror mest at jeg blev skuffet af den mere dystre tone trailerne havde lagt, der gav indtryk af en mere konsekvent og "voksen" film.
Ultron er slet ikke gjort ond og "stærk" nok, som han burde være, især efter hans vibranium forvandling. Hele sidste akt bliver en for tæt kopi af den første film med en for svag skurk og en endeløs hær af kanonføde, hvor man aldrig føler at nogen er i fare. Og dette irriterer mig faktisk en del, da Ultron om nogen burde være en trussel og burde (i min optik) have taget en Avenger ud af spil (Hawk Eye/Black Widow) for at give en ekstra dimension af at det altså er alvor det her


Dernæst
ærgrer det mig virkelig at de ikke går mere i dybden med den konflikt og splid der opstår i teamet (der så alligevel ikke rigtig opstår...) og smider nogle bolde i luften som i den grad er blevet hintet af de næste films titler (Ciwil war/Ragnarok).
Hvorfor gør de det her? Hvad er deres formål? Hvad er deres plads i verden? Hvad vil de opnå? Hvordan vil de opnå det?
Hele dynamikken omkring deres clash af ideologier og plads i verden bliver der slet ikke taget nok fat på desværre. Cap og Tony burde være dybt splittede ved slutningen af denne film med de andre Avengers i tvivl om hvilken side de skal stå på
(\__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
Gravatar

#25 nielsdb 8 år siden

Filmen gjorde intet for mig. Uopfindsomme og ligegyldige actionscener, og ingen personkarakteristik. Det kan godt være jeg ikke er kerne publikummet, da jeg er ikke er udpræget Marvel/Avengers fan, men jeg var overhovedet ikke involveret i handlingen. Og så synes jeg virkelig punch-lines'ne var tåkrummende dårlige.
Jeg havde måske forventet for "meget" af denne film, men det er vel ok at have store forventninger til en film der har kostet så mange $
Gravatar

#26 cain 8 år siden

Tyler Durden (17) skrev:
Jeg forstår ikke den hyppige kritik af Morten Vejlgaard? Jeg er stort set altid enig i hans anmeldelser. Hans blanding af skarpe iagttagelser, ironi, og indsigt i film-mediet generelt, gør ham relevant, men også kontroversiel. Det synes jeg ikke gør noget. Jeg gider ikke de der glatte, simple, anmeldelser, som bare lefler for de lavere fællesnævnere, i film-intelligens, og i den kreative forståelse, hos os læsere/filminteresserede. Ikke for at fremhæve mig selv, enten som film-feinschmecker, eller film-grønskolling, men mere for at forsvare hans stil, der er under unødvendig beskydning (hvis i spørger mig). Den rammer mig, og pirre mig, bedre end anmeldelser ellers gør herinde. Smag og behag er som sagt forskellig, og vi har alle lidt forskellig indgangsvinkel til filmkulturen. Når det så er sagt, så er jeg fuldstændigt på højde med de af jer, som synes at overskriften, "Marvel-bunkepul er bedre i 2'eren", er plat, og ubegrundet. For smart og for overfladisk. Men når det kommer til alt, så har jeg på fornemmelsen, at jeg som så ofte før, vil sidde tilbage med samme fornemmelse af filmen, som Morten Vejlgaard, målt på erfaring, og målt på den lunkne oplevelse, som den første Avengers-film gav mig. Håber dog jeg bliver positivt overrasket, i biffen i morgen. Læste jo DC- og Marvel- tegneserier som en gal, da jeg var knægt... og filmfan er man vel altid ;-)


http://static.comicvine.com/uploads/original/11114...
Gravatar

#27 Lawman 8 år siden

#26, hahaha, spot on.

Det kunne i øvrigt være rart med et forum, hvor man rent faktisk kunne indsætte billeder, gifs og videoklip, i stedet for bare at linke til dem.

Oh well, det kommer nok... - aldrig.
Gravatar

#28 Hive 8 år siden

Flot og underholdende film, men alligevel var jeg lidt skuffet. Der var simpelthen for mange plot elementer der forblev uforklarede og gennemhullede. Og endnu mere end i 1eren havde den svært ved at forklare Black Widow og Hawkeye's tilstedeværelse blandt guder og supermennesker. Maximoff-søskendeparret burde de nok have overladt til X-Men universet, for selvom de var meget interessante til tider, så følte jeg hele tiden at de blev brugt forkert.
Gravatar

#29 Captain Marvel77 8 år siden

jamen, alt er forbundet i marvel film universet, som MCU vil hedde på dansk, og nej, de forskellige karaktere blev da ikke brugt forkert, det jo et superhelte-univers, og alle de spørgsmål med starten , jamen efterretninger er nok svaret, fordi de jo længe havde fulgt
baron strucker
og som en anden bruger skriver længere oppe i indlægget, så kan mange af svarere til hvorfor redningsfolkene var
s.h.i.e.l.d.
jo forklares ved at se MCU som en helhed og ikke kun som små delestykke, fordi gøres dette kan det sagtens værre forvirrende, det tror jeg gerne, og kan sagtens sætte mig ind i...., og mht til
ultrons krops, jamen det er jo krop ´´han ´´ stjal via en af Iron-legion-robotterne og så byggede han den om...
Ultron , jamen alt blev jo forklaret i filmet, man skal blot tænke lidt og ikke kun se filmen...

Men nok med min snak, nu til hvad jeg syntes om filmen : Jeg elskede den og glæder mig til at se den igen og igen på blu-ray :-)
Gravatar

#30 Geekalot 8 år siden

Nu skal jeg da helt sikkert se den i næste uge :-)

Skriv ny kommentar: