Men heldigvis lader Whedon og hans veloplagte skuespillere aldrig spektaklet overskygge de spektakulære superhelte. Jovist, special effects og kulørte kostumer er flotte at se på, men det er ikke den slags, der kan få 142 minutter til at flyve af sted. Det kan til gengæld det blændende samspil mellem Chris Hemsworth (Thor; ikke verdens bedste skuespiller, men hamrende karismatisk), Chris Evans (Captain America; pokkers charmerende), Mark Ruffallo (Hulk; superb som altid) og førnævnte Downey Jr. Dygtige stjerner som Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson og Jeremy Renner brillerer også i mindre, men mindeværdige biroller, og så var det en genistreg at gøre den magtsyge halvgud Loke (Tom Hiddleston) til historiens hovedskurk. Hiddleston var det bedste i “Thor”, og her er han endnu et stærkt trumfkort i Whedons imponerende kortstak. To timers bedre underholdning mønstres næppe i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 PredatorX 11 år siden

BN (17) skrev:
The Insider:

Såh?

Promotheus
The Hobbit: An Unexpected Journey
Skyfall (aka Bond 23)
The Dark Knight Rises


De skal eddermame diske op med noget guld, hvis de skal slå The Avengers. Især på underholdningsfronten! Jeg har meget store forventninger til Prometheus, og jeg er ret sikker på, at selve historien er noget mere interessant, men der er godt nok skarp konkurrence fra The Avengers' side. Jeg tvivler stærkt på at Skyfall er bare halvt så god. Det samme kan siges om The Hobbit (taget Jacksons manuskript evner i betragtning). The Dark Knight Rises har naturligvis potentiale, men det er lige før at The Avengers er bedre end The Dark Knight (og den er helt sikkert bedre end Bttman Begins). Det er meget forskellige film naturligvis, men The Avengers har den styrke at den aldrig tager sig selv for seriøs, og det er godt nok noget alle andre superhelte film bør tage ved lære af. Faktisk gruer jeg nu for Marvels fremtid... Med The Avengers har de gjort sig selv en kæmpe bjørnetjeneste (som skal forstås i den RIGTIGE betydning), jeg får meget svært ved at se hvordan de vil toppe den.

Ikke overraskende er jeg rørende enig med The Insider :)
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#22 Slettet Bruger [37990408] 11 år siden

Det er vist også nogen der engang sagde "man har et standpunkt, til man tager et nyt". :)
Gravatar

#23 PredatorX 11 år siden

utyske (22) skrev:
Det er vist også nogen der engang sagde "man har et standpunkt, til man tager et nyt". :)


Det er sandt :) Jeg gør ofte brug af det! :D
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#24 BN 11 år siden

PredatorX (21) skrev:
Jeg tvivler stærkt på at Skyfall er bare halvt så god.


Nu har jeg ikke set 'Avengers', men den har en masse superhelte med, som på ingen måde interesserer mig, og at sætte dem SAMMEN finder jeg alt for poppet. Men nu er det også sådan, at bortset fra Nolans 'Batman'-film (og Raimis Spider-Man-trilogi, hvor den lette tone og humoren er en meget vigtig del), så er superhelte-film ikke min kop te. ... Derfor - og fordi jeg elsker den retning, de nye Bond-film har taget - er jeg sikker på, at 'Skyfall' er bedre. ;-)

PredatorX (21) skrev:
Det samme kan siges om The Hobbit (taget Jacksons manuskript evner i betragtning).


Well, manden har lavet tre af filmhistoriens bedste og mest hyldede og populære fantasy/eventyr-film. Så ingen grund til mistillid dér. Ikke fra min side ihvertfald. :-)

PredatorX (21) skrev:
The Dark Knight Rises har naturligvis potentiale


Jeg har en klar fornemmelse af, at Nolan fastholder den stil og tone, vi kender fra 'The Dark Knight', og da den film er den bedste superhelte-film jeg nogensinde har set, tror jeg ikke, at en kulørt gang spas som 'Avengers' vil nå den til sokkeholderne.

PredatorX (21) skrev:
Med The Avengers har de gjort sig selv en kæmpe bjørnetjeneste (som skal forstås i den RIGTIGE betydning), jeg får meget svært ved at se hvordan de vil toppe den.


Det glæder mig at se, at der stadig er nogle der forstår denne talemåde (med bjørnetjenesten) rigtigt. Det er latterligt, at nogle forsøger at ændrer talemådens betydning ud fra ren og skær uvidenhed om, hvad den altid har betydet.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#25 Babo84 11 år siden

PredatorX (21) skrev:
men The Avengers har den styrke at den aldrig tager sig selv for seriøs


Hvorfor er det da en styrke?
Gravatar

#26 Ericmase 11 år siden

Skyfall bliver sikkert ikke en bedre omgang end The Avengers.

Prometheus er helt sikkert bedre i dens historie og plotmæssigt på samme tid.

The Hobbit bliver sgu blæret (simpelt).

TDKR vil OWNE det hele!
:P
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#27 Babo84 11 år siden

BN (24) skrev:
Jeg har en klar fornemmelse af, at Nolan fastholder den stil og tone, vi kender fra 'The Dark Knight', og da den film er den bedste superhelte-film jeg nogensinde har set, tror jeg ikke, at en kulørt gang spas som 'Avengers' vil nå den til sokkeholderne.


Netop. En der så den nye TDKR footage, skrev: Avengers has nothing on this :) Men nu må vi se. Avengers har fået positive anmeldelser, så fedt at den kan give lidt modstand.
Gravatar

#28 BN 11 år siden

Ericmase (26) skrev:
Skyfall bliver sikkert ikke en bedre omgang end The Avengers.


Ups, der har ved en fejl sneget sig et "ikke" ind i den sætning. Men du kan nå at rette fejlen endnu.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#29 Babo84 11 år siden

#28

Ja, en typisk tastefejl :)
Gravatar

#30 PredatorX 11 år siden

Babo84 (25) skrev:
Hvorfor er det da en styrke?


Fordi at hele superhelte universet i virkeligheden er ret fjollet.
thecleansing.net : you call we kill

Skriv ny kommentar: