Men heldigvis lader Whedon og hans veloplagte skuespillere aldrig spektaklet overskygge de spektakulære superhelte. Jovist, special effects og kulørte kostumer er flotte at se på, men det er ikke den slags, der kan få 142 minutter til at flyve af sted. Det kan til gengæld det blændende samspil mellem Chris Hemsworth (Thor; ikke verdens bedste skuespiller, men hamrende karismatisk), Chris Evans (Captain America; pokkers charmerende), Mark Ruffallo (Hulk; superb som altid) og førnævnte Downey Jr. Dygtige stjerner som Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson og Jeremy Renner brillerer også i mindre, men mindeværdige biroller, og så var det en genistreg at gøre den magtsyge halvgud Loke (Tom Hiddleston) til historiens hovedskurk. Hiddleston var det bedste i “Thor”, og her er han endnu et stærkt trumfkort i Whedons imponerende kortstak. To timers bedre underholdning mønstres næppe i år.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Ericmase 11 år siden

Undskyld jeg skriver så sent, men...

FUCK YEAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D


Godnat (igen).
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#2 Brodersalsa 11 år siden

Igen, lækker anmeldelse Johan! Undlod at læse det sidste stykke eftersom du skulle til at beskrive en scene, men den vil jeg nu hellere nyde på Lørdag i stedet for ;)
Et spørgsmål: Blev den set i 3D og i så fald: bliver det benyttet godt nok? :)
Gravatar

#3 Kviesgaard 11 år siden

Det her lyder dælme godt. Måske skulle jeg allerede få den set i morgen.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#4 Babo84 11 år siden

Mine forventninger er stadig de samme, men kan til gengæld være jeg alligevel snupper den i bio.
Gravatar

#5 The Insider 11 år siden

#2, tusind tak for de venlige ord! :-) Jeg så den i 3D, og jeg syntes, at den tredje dimension blev udnyttet fornemt!
War. War never changes.
Gravatar

#6 Nicki52 11 år siden

Det lyder godt. Den veninde jeg skal i biografen med i morgen og se Chronicle har været syg hele ugen. Så hvis hun er syg, har jeg The Avengers som back-up.

#5
Nu skal jeg nok min reservation om. EDIT: Gør jeg sgu ikke alligevel. Har fået en god plads til den i 2D, og i 3D kan jeg ikke få en god plads.
"I haven't told you everything..." Sophia Maguire fra "The Event"
Gravatar

#7 Brodersalsa 11 år siden

#5 Fantastisk!
Gravatar

#8 Twister 11 år siden

Fin anmeldelse, og godt at høre at du fandt 3D-effekten god! Ser frem til at se den imorgen. Jeg var, til at begynde med, også en af de skeptiske hvad angår The Avengers, men med alle de positive anmeldelser som filmen pt. skovler ind er jeg efterhånden også rimelig hyped :)
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang
Gravatar

#9 doom WAD 11 år siden

Det er da imponerende, hvis de har fået noget godt ud af at bygge videre så dårlige film som Ironman, Hulk og Cpt. America. (Har ikke set Thor).
Gravatar

#10 X&O 11 år siden

You lost me at 'Selvfølgelig'.

Skriv ny kommentar: