Men heldigvis lader Whedon og hans veloplagte skuespillere aldrig spektaklet overskygge de spektakulære superhelte. Jovist, special effects og kulørte kostumer er flotte at se på, men det er ikke den slags, der kan få 142 minutter til at flyve af sted. Det kan til gengæld det blændende samspil mellem Chris Hemsworth (Thor; ikke verdens bedste skuespiller, men hamrende karismatisk), Chris Evans (Captain America; pokkers charmerende), Mark Ruffallo (Hulk; superb som altid) og førnævnte Downey Jr. Dygtige stjerner som Samuel L. Jackson, Scarlett Johansson og Jeremy Renner brillerer også i mindre, men mindeværdige biroller, og så var det en genistreg at gøre den magtsyge halvgud Loke (Tom Hiddleston) til historiens hovedskurk. Hiddleston var det bedste i “Thor”, og her er han endnu et stærkt trumfkort i Whedons imponerende kortstak. To timers bedre underholdning mønstres næppe i år.
Skriv ny kommentar:
#61 Hr. Nielsen 12 år siden
#62 BN 12 år siden
Jeg forudsiger hermed en ophedet debat mellem dig og Babo84. hehe
#63 PredatorX 12 år siden
Så længe film holder sig indenfor de præferencer de selv sætter plejer det at gå gnidningsfrit, men superhelte film har bare en tendens til at blive fjollede i mine øjne. "Ikke realistisk" er for mig ikke ensbetydende med at være fjollet. Alien er et godt eksempel. Det er ikke umiddelbart en særlig realistisk historie, men den kører på basale menneskelige følelser, som i allerhøjeste grad er realistiske. Uanset hvad, er den ikke fjollet :)
Nej, film skal på ingen måde strikkes efter samme skabelon, helt enig :) Nu kom der bare endelig en film jeg personligt kunne engagere mig i :)
#64 PredatorX 12 år siden
Jeg må indrømme at Lord of the Rings har falmet lidt med årene for mit vedkommende. Eller også er det bare fordi det tredje og afsluttende kapitel, bare aldrig har været en særlig god film. Men min kommentar var nu mest med King kong og The lovely Bones i tankerne, hvor historierne simpelthen var for dårligt skrevet og sat sammen.
Jeg kan sagtens forstå din tankegang og holdning, og jeg tænkte præcis det samme indtil The Avengers havde godt fat i mig i nat. Den er bare sindssygt underholdende! Jeg har sjældent været så fornøjet i en biograf - det er i hvert fald et godt stykke tid siden :)
Stod det til mig, skulle Dansk Sprognævn gå planken ud :D Erh.. hvis jeg altså var pirat.
#65 Babo84 12 år siden
Måske netop fordi mange af dem bliver behandlet fjollet? :) En superhelte film kan også indeholde "menneskelige følelser", og ikke kun "karikatur". Hvis det hver gang går op i hat og briller med selvironi, humor og smarte bemærkkninger, så er jeg squ færdig med genren :) Hvad der fungerer godt i IronMan og Avengers med humor og ironi, behøver ikke nødvendigvis fungere godt i mere seriøse fortællinger som Batman eller Watchmen.
#66 PredatorX 12 år siden
Nej det skal naturligvis stemme nogenlunde ens med kilden :)
#67 Babo84 12 år siden
Tja.. Den er ikke særlig interessant.. Du regner ikke med at se verdens bedste, gør du? :)
#68 misuma 12 år siden
Superfed underholdning og humoren var overraskende vellykket. Jeg tog mig selv i at grine ganske højlydt...flere gange.
Husk at blive efter rulleteksten ; )
#69 Takfornu 12 år siden
#70 misuma 12 år siden