Det kan altid diskuteres, om målet helliger midlet, når omkostningerne er materiale skader eller sågar menneskelige ofre. I “Baader Meinhof Komplekset” synes det at være væsentligste budskab, mens historien om den ultrarebelske og venstreorienterede politiske gruppe Rote Armee Fraktion oprulles og ved samme lejlighed tegnes i et infamt billede af nogle turbulente år i nyere tysk historie. Filmen er stærk og vedkommende, ikke mindst set i et nutidigt regi, og så er det indlevende skuespil, det høje tempo og det velskrevne manuskript skam heller ikke at kimse af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 RasmusFL 14 år siden

Plakaten er faktisk forkert. Man kan sku let blive snydt af den slags.

Her er filmen som plakaten passer til:
http://www.laserdisken.dk/html/visvare.dna?vare=12...
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#2 RasmusFL 14 år siden

...
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#3 filmz-Utyske 14 år siden

Som #1 skriver.. :)

Anyways, jeg er ganske enig i anmeldelsen, formidabel film med fantastiske skuespillere, der ligner de respektive personer og hvis man vil have en god BD-udgave, nu da man åbenbart ikke gider at udgive den i Danmark, kan den australske udgave anbefales. :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#4 Lady Arwen 14 år siden

Ville også lige have sagt at plakaten er forkert - skal nok lige rettes!!

Men fantastisk film, har lige fået DVD'en i julegave så skal da snart have den set igen! Så den da den var i biografen i Tyskland, da jeg var på studietur til Berlin, og synes filmen var vildt god (inspirerede endda til studieretnings projektet :D )
Doctor Who <3
Gravatar

#5 filmz-Bruce 14 år siden

Er også enig. Jeg faldt sgu også pladask for fortællingen, som virkelig gav kontinuitet over RAF bevægelsen og dens gerninger. Jeg stemmer i med 5/6. Synes stadig det er morsomt, at Lombardo fra Fakiren fra Bilbao, er Andreas Baarder :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 filmz-Utyske 14 år siden

#5 -

Hæhæ, jeg kender ham kun fra "Lola rennt". :)
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.
Gravatar

#7 Lady Arwen 14 år siden

#5 - haha ja var også meget overrasket da jeg så Fakiren fra Bilbao efter jeg havde set Lola rennt og Im Juli :D
Doctor Who <3
Gravatar

#8 chandler75 14 år siden

Så er coveret rette, tak :)
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#9 El vez 14 år siden

Filmen kan i øvrigt erhverves for sølle 25kr i TP :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#10 filmz-Utyske 14 år siden

#9 -

Nope! Det er filmen "Baader", der intet har med denne film at gøre. :)

Altså, udover det fælles emne, naturligvis - dette er filmen de har på tilbud i TP: http://www.imdb.com/title/tt0309320/
De har ikke opfundet mange skarpe knive.. i skuffen og så er de jo ikke særlig stærke. De er skæve og vinde.. af fuld.

Skriv ny kommentar: