Det kan altid diskuteres, om målet helliger midlet, når omkostningerne er materiale skader eller sågar menneskelige ofre. I “Baader Meinhof Komplekset” synes det at være væsentligste budskab, mens historien om den ultrarebelske og venstreorienterede politiske gruppe Rote Armee Fraktion oprulles og ved samme lejlighed tegnes i et infamt billede af nogle turbulente år i nyere tysk historie. Filmen er stærk og vedkommende, ikke mindst set i et nutidigt regi, og så er det indlevende skuespil, det høje tempo og det velskrevne manuskript skam heller ikke at kimse af.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 El vez 14 år siden

Det var godtnok lurvet :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#12 Takfornu 14 år siden

Fremragende film, som rammer de virkelige hændelser og tiden spot on. Husker tydligt billederne på tv fra de forskellige aktioner, men også billederne i grænsekontrollen når man var på ferie i Vesttyskland. Denne film minder mig om og sende mig på en tidsrejse tilbage, da jeg voksede op både på den gode, men også triste måde, for 70'er står som et årti med mange opbrud og skift.

Herligt at se en terrorist film fra Tyskland, der tørvise tingene uromantisk og brutalt, så nu skal vi bare have italienerne til at gøre det samme :) - 5/6 også herfra !
A Life Lived in Fear - Is a Life Half Lived !
Gravatar

#13 mr gaijin 14 år siden

#12 "The Best of Youth" gør det nu meget godt:
http://www.imdb.com/title/tt0346336/

Det er dog ikke hele fokusset for filmen.
Happiness is not always the best way to be happy.

Skriv ny kommentar: