“Batman Begins” er ikke blot en glimrende og velfortalt nyfortolkning af Batman-sagaen – det er hyperunderholdning med både dybde og hjerte – uden tvivl den bedste Batman-film til dato. Så grib flagermusekappen, gør Batmobilen klar, og skynd dig ind i biografen: The Dark Knight has returned!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#181 BN 19 år siden

"Batman Begins" er den bedste Batman-film siden Tim Burtons to mesterværker "Batman" og "Batman Returns" ... og ligeså god som disse. Jeg kan godt lide det faktum, at det er en nyfortolkning, og jeg håber virkelig der kommer mindst 2 film mere med samme Nolan i instruktørstolen igen og med de samme skuespillere.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#182 BN 19 år siden

"samme Nolan"??? - sorry, der skulle bare have stået "Nolan"
Gravatar

#183 filmz-kk84 19 år siden

slår alle tegneseriefilmene, topnice film!
Gravatar

#184 Lethal Injection 19 år siden

Det er den bedste tegneserie Film der lavet, der er findes ingen bedre end den. Alt er pefekt...
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#185 filmz-a-khan 19 år siden

den er meget god
Gravatar

#186 Slettet Bruger [2880603293] 19 år siden

Den bedste batman-film til dato, der er en grund til den ikke får 6 kameraer: KATIE HOLMES... Håber hun er forsvundet i 2eren...
Gravatar

#187 filmz-smedt-meister 18 år siden

En udmærket film, men fra min side slår den aldrig Tim Burtons mesterværks...
Søren og Lasse har dårlig filmsmag.
Gravatar

#188 erikjust 18 år siden

jeg tror de fleste her inde er enige med mig i at DC havde brug for en god film efter den gigantiske fiasko med Catwoman og marvels store succe med en lang række film.

det eneste jeg er lidt ked af er at gotham by ikke er så mørk og gotisk som den er i tegneserien og burtons to første film
Gravatar

#189 BN 18 år siden

#181:

Trækker lige lidt i land:

Efter at have fået "Batman Begins" lidt på afstand står det indtryk den har efterladt ikke så skarpt og positivt som det er tilfældet med Burton's to Batman-film.

Men jeg følte mig stadig ret godt underholdt. Når jeg genser den på dvd inden, kan det dog være at mit forbehold forsvinder.

Min anke går på slagsmålscenerne, som ikke var særlig spændende - som jeg husker det kunne man nærmest ikke se hvad der foregik. Og finalen med toget virkede som noget man har set 100 gange før. Jeg savnede en stærkere konfrontation og en mere dramatisk finale. Noget af det bedste er da Batman siger til sin gamle kamplæremester (spillet af Liam Neeson) 'tror du virkelig ikke, jeg kan ordne dine gorillaer?' og så giver dem høvl.

Den aboslut største force ved "Batman Begins" er Bale's aggressive og vrede fremstilling af Batmanfiguren. Det kunne jeg virkelig godt lide; især hans slutreplik til hans gamle læremester og hans facon med at brøle ind i hovedet på en af forbryderne mens han skiftevis hejser ham op med et reb og lader ham falde ned. "Batman Begins" lever på karakterfremstillingen fremfor actionen. ... Spørgsmålet er bare, om der ikke bør være noget mere kontant action, hvor man kan se hvad der foregår.
Gravatar

#190 El vez 18 år siden

Ja det er bestemt et spørgsmål om man bryder sig om den forvirrende kameraføring i kampsekvenserne. Jeg synes det passer godt til filmen, og giver udtryk for Batmans mystik, men jeg kan glimrende følge dem der brokker sig over det.

Der er dog mange kvaliteter i "Begins" i mine øjne, der gør den bedre og mere tidssvarende end Burtons - jeg kan godt lide Nolans realistiske touch. "Begins" virker også langt mere dyster og knap så pjattet (samtlige scener med Kim Basinger i "Batman" virker ret fjollede og det er svært at tage karakteren seriost - det samme kan siges om de fleste scener hvor Keaton portratterer Wayne).

"Begins" har et fantastisk cast - Bale er Batman (og Wayne!). Nolan har virkelig formået at klemme gode præstationer ud af samtlige - frk. Holmes er længder bedre end Vicky 'fald på halen / skrigeballon' Vale.

Dermed ikke sagt at "Batman" ikke er god - jeg synes stadig den er fremragende, men den må i min bog nøjes med en 3. plads på Batman-film favoritlisten :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: