“Batman Begins” er ikke blot en glimrende og velfortalt nyfortolkning af Batman-sagaen – det er hyperunderholdning med både dybde og hjerte – uden tvivl den bedste Batman-film til dato. Så grib flagermusekappen, gør Batmobilen klar, og skynd dig ind i biografen: The Dark Knight has returned!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 filmz-mortenk 19 år siden

Jeg kan ikke helt hitte ud af om Liam er Ra's Al Ghul, eller om han stadig findes? Det kan nemlig ikke ses af credits. Her står han ikke som Ra's Al Ghul.
Gravatar

#62 filmz-tidus-2004 19 år siden

mega god film
Gravatar

#63 filmz-mrode 19 år siden

Superfed film.. der var dog en ting der irriterende mig utroligt meget (eller misforstod jeg noget)

Badguys stjæler en kæmpe microbølgeovn der fordamper vand i nærheden - men.. hvordan pokker vidste maskinen at den ikke skulle koge vandet i folkene omkring den, men kun i vandrørene?
Mvh
Mikkel
Gravatar

#64 dyg 19 år siden

#63 - Ja, sad med præcis samme tanke. Det havde jeg da helt glemt igen.

Utroligt underligt, at den kun tager vand der flyder i byens vandrør. Lidt af et hul.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#65 El vez 19 år siden

I tegneserien, eller ihvertfald i Batman: The Animated Series, er Ra's Al Ghul meget gammel og hans skyrke kommer fra at blive sænket ned i et 'Lazarus-pit' (hvad det så end er), hvilket har gjort ham nær udødelig.

Jeg tror filmens realistiske tag på hele den ballade er, at Ra's er en slags titel og overhovedet for League Of Shadows og da asiaten dør, tager Ducard over og udfylder rollen som Ra's Al Ghul. Hvis Ducard forsvinder står en ny Ra's klar til at overtage styringen af organisationen. Derfor er Ra's altid tilstede og som sådan udødelig.

Det kan selvfølgelig også være at Ducard er Ra's hele vejen igennem, men det kommer der ikke rigtig noget endegyldigt svar på, så jeg vælger at holde mig til den første antagelse, da det forsøger at forklare Ra's 'udødelighed' og dermed hænger mere sammen med tegneserien end hvis Ra's blot er = Ducard.

#63/64
Det stod på et tidspunkt på imdb som 'misregarded as a goof' men nu er det tilbage på 'goofs' listen, så der er nok noget om at den ikke helt holder vand (hø hø).
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#66 filmz-frostfang 19 år siden

det var næsten det jeg tænkte. Havde en diskussion med en ven igår (efter at have set filmen med ham 2.gang). Min mening er, at filmen, er R'as et koncept og ikke en egentlig mand. Hvilket vil sige, at når en R'as dør tager den næste over. Men min kammerat havde også en meget god teori, nmelig at Neeson hele tiden har været R'as og at han bare bruger sine folk som en slags "front". Det vil forklare hvorfor R'as, da Wayne skal trænes, for det meste taler japansk og Neeson virker som oversætter. Det bliver også godt vist til festen, hvor en ny asiat har overtaget R'as rolle. Hvad siger I andre?
In each of us, there is evil. Pray HE doesn't find it!
Gravatar

#67 filmz-Kadann 19 år siden

#65 -

Lazarus-gravene er selvfølgelig navngivet efter ham gutten fra Biblen, men ifølge tegneserien findes de forskellige steder på jorden hvor mineraler o.s.v. har en bestemt blanding, som gør at man bliver "forynget", når man bader i dem.

Men jeg tror at begge dine forklaringer er plausible, dog håber jeg da på at de bruger tegneserieudgaven.

Til gengæld vil jeg så sige at det er fornemt på alle måder at man laver slutningen så åben. Batman vinder, ja.. men Scarecrow er på fri fod, Ra's ser man ikke dø, så hvis man skal tænke i tegneserie/animated series, så er der jo mulighed for at hans tjenere bringer ham til lazarus-graven og lader ham genopstå, så han endnu en gang kan kæmpe for sin gale drøm.

Se, det er fanme i tegneseriens ånd, fordi skurkene skal ikke dø.. de skal have mulighed for at genopstå. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#68 Patriarch 19 år siden

Lidt ligesom spicegirls
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#69 filmz-matt_bender 19 år siden

Fed film! Hvad der skal siges, er allerede blevet sagt, så jeg lader jer slippe for endnu en smøre :) Men... Kan dog godt lide den måde Christopher Nolan har prøvet at skabe sit egen Batman-univers på, og så samtidig bibeholdt den sande Batman-ånd! Og mht. Christian Bale, han er sgu en af vor tids bedste og mest indlevende skuespiller. Også dejligt at se Gary Oldman i en lidt mere afdæmpet rolle, hvilket han gør - ligesom de fleste andre af filmens skuespiller - rigtig godt.

Glæder mig til forsættelsen, hvis den altså bliver til noget!

btw:
Fyens Stifstidende: 6/6

That rug really tied the room together.
Gravatar

#70 filmz-Oettinger 19 år siden

Film som Kunstart er dødt. Få holder fast men mængden går op i stjerner og skuespil, historien skal være spændende og der må da være et opgør til sidst. De ved hvem Arnold og Spielberg er, ser bort fra det nyskabende og den rørende historie. Ikke ’en følelse blev rørt i min krop, og jeg gik væk med en tom fornemmelse. Der er ingen stemning skabt. Hvor er kærligheden til film?

2/6 - den var da meget pæn og til tider spændende
Johan Oettinger

Skriv ny kommentar: