“Batman & Robin” aflivede en succesrig franchise med ét kraftigt nådestød. Det må egentlig være filmens stærkeste force: at have hamret sømmet så hårdt ned i seriens kiste, at man ikke just øjeblikkeligt valgte at lade nattens ridder begive sig ud i biograferne igen. En sådan beslutning kunne have forseglet seriens skæbne for stedse. “B&R” kan sjældent beskyldes for at være kedelig, men den besidder hverken sjæl, følelser eller troværdig begejstring. Filmens billedside er en smule skuffende, men filmen lyder glimrende og ekstramaterialet er fint.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 MikkelHJ 17 år siden

Jeg må tilslutte mig de negative følelser, der åbenbart omgiver denne film. George Clooney er, som andre nævner, ikke værdig til at bære kappen og masken. Sammenlignet med ham virker Adam West som Laurence Olivier. Det er slemt, men det er ikke det værste. En af de største skandaler var, at folkene bag filmen tydeligvis ikke havde styr på Batman-universet. Hvis de havde haft det, ville de ikke have haft den frækhed at prøve at sælge idéen om, at Batgirl skulle være i familie med Alfred. Hendes navn er, bliver og vil altid være Barbara Gordon. Jeg græmmede mig mere, end da jeg i den første film så Tim Burton påstå, at Bruce Waynes forældre blev skudt ned af Jack Napier.

Jeg priser mig lykkelig over, at franchisen er i mere kompetente hænder nu. Batman Begins er storslået og uden tvivl den bedste film om den kappeklædte korsfarer til dato.
Don't you dare take Miles. You can take the children, but you leave me my monkey.
Gravatar

#12 filmz-Kadann 17 år siden

#11 -

JEg er enig med dig mht. Batgirl, da Barbara Gordon også er den ægte for mig, men der har nu været tre andre der har båret navnet, hvor en af dem faktisk optrådte i tegneserierne før Barbara Gordon. :)
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#13 Confused101 17 år siden

#11 Jeg var nu heller ikke begejstret rent fanmæssigt angående Jack Napier og forældrene, men rent fortællemæssigt vil jeg sige det fungerede fantastisk.

Men Batman og Robin. Ved ikke engang hvad jeg skal sige. SÅ dårlig var den heller ikke (House Of the Dead er dårlig). Men holy shit...hvordan kan man misforstå kildematerialet SÅ meget?
Gravatar

#14 filmz-jeangrey55 17 år siden

den dårlgste af dem alle
Gravatar

#15 mar16 17 år siden

Arnold er ikke freeze. så det sagt. tilgiv mig for ikke at huske navnet, men ham der var lex luthor i den nye superman, ville have gjort det lidt bedre. freeze fyrer ikke one-liners af. han er en meget mere stille og speciel type skurk. den del med hans kone havde de fået rigtigt, men Bane er da ikke en dumrian. på den anden side, er det jo meget svært at lave en film med de ting der nu var. bare det at Robin er tilbage, er da det bedste bevis på at enden var nær. for batman er en enspænder-helt. han har ikke brug for nogen makker. på den anden side, må man jo indrømme at langt de fleste, for slet ikke at sige alle, batman skurke, passer bedre til tegneserier end film. "batman begins" fik den gode ide at ta Scarecrow, og gøre ham mere virkelighedstro. jeg må indrømme at jeg var meget skeptisk første gang jeg å hans outfit, men da anede jeg ikke noget om historien. jeg så bare en tosse i jakkesæt med en kartoffelsæk på hovedet.
Gravatar

#16 filmz-jeangrey55 16 år siden

hol kæft lort film den er dødkedlig alle en geroge clonney og tumarman var gode men de andere ad for den batman begins er 20 gang så beder
Gravatar

#17 filmz-jeangrey55 16 år siden

det er merer en sagt jeg har leget med batman siden jeg var 2 år og set tegnefilmene jeg stopet nu jeg stopede der jeg var 9 år og jeg er 12 år næ det kan godt værer en kartofel sæk skal han måske et fulge skræmsel med en le hva'
Gravatar

#18 Yoda 16 år siden

Du "taler" sort!
Steven Spielberg: "Every time I go to a movie, it's magic, no matter what the movie's about."
Gravatar

#19 filmz-jeangrey55 16 år siden

hvad mener du
Gravatar

#20 Spanner 16 år siden

At det, du skriver, er komplet volapyk og uforståeligt
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

Skriv ny kommentar: