“Batman & Robin” aflivede en succesrig franchise med ét kraftigt nådestød. Det må egentlig være filmens stærkeste force: at have hamret sømmet så hårdt ned i seriens kiste, at man ikke just øjeblikkeligt valgte at lade nattens ridder begive sig ud i biograferne igen. En sådan beslutning kunne have forseglet seriens skæbne for stedse. “B&R” kan sjældent beskyldes for at være kedelig, men den besidder hverken sjæl, følelser eller troværdig begejstring. Filmens billedside er en smule skuffende, men filmen lyder glimrende og ekstramaterialet er fint.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-DocDoom 15 år siden

Jeg medgiver dig, at de har en masse tåbelige gadgets, og at der er nogle corny replikker, men jeg synes stadig ikke, at Burtons film er bedre af den grund.
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#32 filmz-Bruce 15 år siden

Jeg er altså lidt bange, når jeg kommunikerer med Manson :)

Nu er det oceaner af tid siden, jeg har set 2'eren, 3'eren og 4'eren (er Nolans ikke 5'eren og 6'eren, hvis vi skal kronologisere?), for jeg brød mig ærligt talt ikke om nogen af dem. Muligvis jeg vil synes bedre om Burtons 2'er idag, men bortset fra fede dystre settings, så blev det "for meget". Burtons 1'er, synes jeg stadig holder vand i sammenligningen med Nolans to nye. En sammenligning som reelt er dum, da der er tale om to vidt forskellige implementeringer af Batman universet.

Men karaktermæssigt, vil jeg nok smide de tre film på samme niveau. En lille 5'er for dem alle. Jeg er røget en smule ned af rangstigen med TDK, for efter 2. gennemsyn og efterfølgende tanker, synes jeg faktisk den har mindre "replay value", end Batman Begins.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#33 filmz-starwarsfan 15 år siden

det er da underholdningsmæsig utrolig godt

Skriv ny kommentar: