Ligesom i flere af de allerbedste actionfilm er plottet blot et springbræt for et mægtigt miskmask af spektakulær action (med lydeffekter og CGI i særklasse), pragtfulde punchlines (popstjernen Rihanna leverer endda den bedste af slagsen med manér) og muntert samspil mellem charmerende karakterer, og “Battleship” har det hele i spandevis. Canadiske Kitsch oser af karisma, Liam Neeson er i topform i en mindre birolle, og de unge skuespillere har en fornem kemi – måske fordi flere af dem tidligere har samarbejdet med hinanden og Berg på den fremragende tv-serie “Friday Night Lights”. Uden at give slip på speederen får Berg fornemt introduceret de elskværdige matroser, så vi når at falde for dem, før rumvæsnerne angriber, og rendyrket action stryger til tops på filmmagernes dagsorden, uden at karaktererne nogensinde fortrænges. Hvor er det herligt at blive mødt med en mainstreamfilm, der vægter mennesker højere end pixels.
Hånden på hjertet: Jeg havde ikke forventet meget fra “Sænke slagskibe: The Movie”. En film baseret på et brætspil? Med sangere og modeller i flere af de bærende hovedroller? Det lugtede ærlig talt langt væk af en kynisk og kommerciel stiløvelse. Men da rulleteksterne rundede af, og lyset gik op i biografsalen, gik der flere minutter, før jeg omsider fik tørret smilet af ansigtet. “Battleship” er bogstaveligt talt en af nyere Hollywood-histories største positive overraskelser.
Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Battleship”-interview med Liam Neeson!
#101 Batsy 12 år siden
Haha okay, ja det fungerede godt i iron man 1 og 2 :p
#102 misuma 12 år siden
Så må du være vild med Maximum Overdrive :P
Husker det ihvertfald sådan, hmm.
#103 Takeshi_K 12 år siden
Jeg stolede på dig, Insider, og det betalte sig. Battleship er så meget bedre end Transformers-filmene. Humoren er bedre, karakterene er ikke irriterende og action er stort men også intelligent. Noget som Transformers-filmene virkelig mangler. Og nøj, lyd og action i filmen er sublimt.
Bestemt en af de bedste film i 2012 som kun har Mission Impossible: Ghost Protocol på listen indtil videre.
#104 The Insider 12 år siden
#105 evermind 12 år siden
Så, Johan, du skal heller intet ondt høre herfra for at lokke mig til det store lærred. ;)
#106 The Insider 12 år siden
#107 Batsy 12 år siden
Off topic!
Skal du andmelde The Avengers? eller en anden :P
#108 The Insider 12 år siden
#109 Batsy 12 år siden
Lucky bastard!
#110 jessup 12 år siden