Ligesom i flere af de allerbedste actionfilm er plottet blot et springbræt for et mægtigt miskmask af spektakulær action (med lydeffekter og CGI i særklasse), pragtfulde punchlines (popstjernen Rihanna leverer endda den bedste af slagsen med manér) og muntert samspil mellem charmerende karakterer, og “Battleship” har det hele i spandevis. Canadiske Kitsch oser af karisma, Liam Neeson er i topform i en mindre birolle, og de unge skuespillere har en fornem kemi – måske fordi flere af dem tidligere har samarbejdet med hinanden og Berg på den fremragende tv-serie “Friday Night Lights”. Uden at give slip på speederen får Berg fornemt introduceret de elskværdige matroser, så vi når at falde for dem, før rumvæsnerne angriber, og rendyrket action stryger til tops på filmmagernes dagsorden, uden at karaktererne nogensinde fortrænges. Hvor er det herligt at blive mødt med en mainstreamfilm, der vægter mennesker højere end pixels.

Hånden på hjertet: Jeg havde ikke forventet meget fra “Sænke slagskibe: The Movie”. En film baseret på et brætspil? Med sangere og modeller i flere af de bærende hovedroller? Det lugtede ærlig talt langt væk af en kynisk og kommerciel stiløvelse. Men da rulleteksterne rundede af, og lyset gik op i biografsalen, gik der flere minutter, før jeg omsider fik tørret smilet af ansigtet. “Battleship” er bogstaveligt talt en af nyere Hollywood-histories største positive overraskelser.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Battleship”-interview med Liam Neeson!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Babo84 12 år siden

Jeg så lige Casper Christensen anmeldelse fra go´morgen dk, som giver den 2, som jeg inderst inde nok tror mere på om denne film, end denne 5-stjernet anmeldelse.
Gravatar

#12 Moog 12 år siden

What the... skulle man måske se den så? :)
Gravatar

#13 HonoDelLoce 12 år siden

Babo84 (11) skrev:
Jeg så lige Casper Christensen anmeldelse fra go´morgen dk, som giver den 2..


Den mand har jo heller aldrig haft humor....
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#14 Høegh 12 år siden

Ganske overraskende.
Men så igen er jeg kun sjældent enig med 'The Insiders' anmeldelser. Så jeg forbliver nok skeptisk omkring denne film... indtil videre.
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#15 Outbound Sith 12 år siden

#5
LMAO!!! :D
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#16 Djarnis 12 år siden

Det var en anmeldelse, jeg ikke lige havde set komme! Velskrevet er den dog.

Ny anmelder på Cinemazone, Johan?
Unk...unk...There´s no name on it.
Gravatar

#17 Moog 12 år siden

#16 Hov ja, hvad lave den samme anmeldelse på Cinemazone?
Samarbejde?
Gravatar

#18 Babo84 12 år siden

HonoDelLoce (13) skrev:
Den mand har jo heller aldrig haft humor....


Måske har han bare god humor? Jeg tvivler på at humoren i Battleship er af noget værdi og noget du også kan finde ligeså plat i Transformers. Casper sagde faktisk, at han "morede" sig og fik billige grin, men det hele var bare af de forkerte grunde, og handlingen var så stupid, at.....
Gravatar

#19 The Insider 12 år siden

#16, blot en lille, enkeltstående vennetjeneste, som giver Filmz lidt ekstra eksponering :-)
War. War never changes.
Gravatar

#20 Lehrmann 12 år siden

Scruffy-looking nerf-"hurting"

Skriv ny kommentar: