Ligesom i flere af de allerbedste actionfilm er plottet blot et springbræt for et mægtigt miskmask af spektakulær action (med lydeffekter og CGI i særklasse), pragtfulde punchlines (popstjernen Rihanna leverer endda den bedste af slagsen med manér) og muntert samspil mellem charmerende karakterer, og “Battleship” har det hele i spandevis. Canadiske Kitsch oser af karisma, Liam Neeson er i topform i en mindre birolle, og de unge skuespillere har en fornem kemi – måske fordi flere af dem tidligere har samarbejdet med hinanden og Berg på den fremragende tv-serie “Friday Night Lights”. Uden at give slip på speederen får Berg fornemt introduceret de elskværdige matroser, så vi når at falde for dem, før rumvæsnerne angriber, og rendyrket action stryger til tops på filmmagernes dagsorden, uden at karaktererne nogensinde fortrænges. Hvor er det herligt at blive mødt med en mainstreamfilm, der vægter mennesker højere end pixels.

Hånden på hjertet: Jeg havde ikke forventet meget fra “Sænke slagskibe: The Movie”. En film baseret på et brætspil? Med sangere og modeller i flere af de bærende hovedroller? Det lugtede ærlig talt langt væk af en kynisk og kommerciel stiløvelse. Men da rulleteksterne rundede af, og lyset gik op i biografsalen, gik der flere minutter, før jeg omsider fik tørret smilet af ansigtet. “Battleship” er bogstaveligt talt en af nyere Hollywood-histories største positive overraskelser.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Battleship”-interview med Liam Neeson!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Brodersalsa 12 år siden

Okay, det havde jeg satme ikke regnet med!
Nu bliver jeg jo nødt til at smutte i biffen og se den også. Det er godt nok en dyr tid vi går i møde: Chronicle, Avengers, Prometheus og nu Battleships.
Som altid, en fremragende anmeldelse Johan! Jeg plejer at være forholdsvis enig med dig, så jeg må ikke misse den her :)
Gravatar

#2 The Insider 12 år siden

#1, tusind tak for de venlige ord! :-) Det føles stadigvæk en kende underligt at skamrose en film, der er baseret på noget så fjollet som et brætspil, og som har Rihanna på rollelisten. Jeg krydser bare fingre for, at det ikke skyldes momentan sindssyge ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#3 Therien 12 år siden

The Insider (2) skrev:
Det føles stadigvæk en kende underligt at skamrose en film, der er baseret på noget så fjollet som et brætspil, og som har Rihanna på rollelisten.


Jamen hvis den er hamrende underholdende, så er det jo i lige så høj grad ligegyldigt hvilken stamtavle filmen har! :) Det her glæder mig, håber jeg er enig dine 5 ud af 6 - så er året sgu skudt igang!
Gravatar

#4 Outbound Sith 12 år siden

Så gav det alligevel pote for filmselskabet at invitere Johan til pressevisning i London... ;P
"Let's just say I wanna believe."
Fox Mulder
Gravatar

#5 The Insider 12 år siden

#4, fik også et splinternyt "Sænke slagskibe"-brætspil af Hasbro! Det var godt, at filmen var så festlig, for jeg var godt knotten over, at ingen fik mit memo om, at der altså skal nuggets til at bribe mig!
War. War never changes.
Gravatar

#6 Kyllingebenet 12 år siden

Den havde jeg ikke set komme!
Gravatar

#7 elwood 12 år siden

Ja du sænkede ikke ens forventninger til denne film, men så igen jeg er sikker på der var en J.J Abrams hist og her i filmen, og så er du sikkert som modeler voks i Hasbros hænder.


Billede 1
Piratjagt på 3+
Det ser ikke ud til at sniperen (det siger de suk, ordet snigskytte blir ikke brugt se programmet) har kunnet ryste de meget snu pirater, så nu har Kaptajnen beordet indsættelsen af deres FRDSPP (Flyvende rumvæsner der siger pew pew) dette er absolut sidste udvej for anti pirat skibet, og en mulighed der har skulle overvejes meget nøje fra tactical.

Billede 2
That's not how my penis Looked miss

Billede 3
Welcome to Greenpeace, we made a few changes, since the old days...
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#8 misuma 12 år siden

Sarkasmen er stærk hos den unge anmelder :P

Ej, fedt, at filmen ikke får hug bare fordi det er "den slags film".

Jeg er solgt og den skal ses!
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#9 Batsy 12 år siden

Og jeg var en af de få der synes den så fed ud, men nu jeg bare mere postiv. Da Johan rammer stort set plet for mig, god anmeldelse Johan! Nu kan vi se frem til en god film og interwiev! :P
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".



Gravatar

#10 Ericmase 12 år siden

5 stjerner?? What?! Nu glæder jeg mig dalme! :O
The Movie Nerd is here...

Skriv ny kommentar: