Ligesom i flere af de allerbedste actionfilm er plottet blot et springbræt for et mægtigt miskmask af spektakulær action (med lydeffekter og CGI i særklasse), pragtfulde punchlines (popstjernen Rihanna leverer endda den bedste af slagsen med manér) og muntert samspil mellem charmerende karakterer, og “Battleship” har det hele i spandevis. Canadiske Kitsch oser af karisma, Liam Neeson er i topform i en mindre birolle, og de unge skuespillere har en fornem kemi – måske fordi flere af dem tidligere har samarbejdet med hinanden og Berg på den fremragende tv-serie “Friday Night Lights”. Uden at give slip på speederen får Berg fornemt introduceret de elskværdige matroser, så vi når at falde for dem, før rumvæsnerne angriber, og rendyrket action stryger til tops på filmmagernes dagsorden, uden at karaktererne nogensinde fortrænges. Hvor er det herligt at blive mødt med en mainstreamfilm, der vægter mennesker højere end pixels.

Hånden på hjertet: Jeg havde ikke forventet meget fra “Sænke slagskibe: The Movie”. En film baseret på et brætspil? Med sangere og modeller i flere af de bærende hovedroller? Det lugtede ærlig talt langt væk af en kynisk og kommerciel stiløvelse. Men da rulleteksterne rundede af, og lyset gik op i biografsalen, gik der flere minutter, før jeg omsider fik tørret smilet af ansigtet. “Battleship” er bogstaveligt talt en af nyere Hollywood-histories største positive overraskelser.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Battleship”-interview med Liam Neeson!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#91 chapton 12 år siden

Jeg er lige kommet tilbage fra biffen.
Havde absolut ingen forventninger til filmen og havde ikke læst Insiders anmeldelse. Men efter at have set filmen OG læst anmeldelsen kan jeg kun sige at jeg er helt enig med den.

Battleship er alt hvad transformers skulle have været.
5/6 herfra.
Gravatar

#92 Net_Srak 12 år siden

Var rigtig godt underholdt, som action film levede den fuldt op til mine forventninger og egentlig lidt til, nok fordi jeg havde forventet lidt mindre af en brædtspilsfilmatisering. Jeg tænkte ikke over at det var en popstjerne der havde en af rollerne, hun gjorde det nu meget hæderligt taget rollen i betragtning og havde heller ikke voldsomt meget dialog alligevel. Kan kun være enig med The Insiders anmeldelse.
Gravatar

#93 HighFlyer15 12 år siden

Det var mega fedt at næsten være den eneste som skrev noget positivt om filmen, da jeg så første trailer.
Folk gik fluks igang med at sammenligne den med brætspillet og sagde "lorte film" uden overhovedet at have set en full length trailer. Selv Liam Nelson fik en omgang med, da han da ikke kunne være med i "så ringe en filmatisering".. People these days :P

De selvsamme folk sad vel og sagde "hold kæft det er plat", da den kæmpe robot kommer flyvende rundt om en bygning efter Iron Man i slutningen The Avengers traileren?

Jeg så underholdning fra første lille trailer fra denne film og er glad for jeg ikke dømte filmen pga titlen.
Gravatar

#94 Riqon 12 år siden

#93 -

Pas på. Folk finder (af gode grunde) sådanne selvretfærdige "jeg var den eneste"-udtalelser som dine ret belastende, særligt når de ikke har hold i virkeligheden.

Faktisk var næsten samtlige første reaktioner på den første trailer positive:
http://filmz.dk/filmz-exclusive-foerste-trailer-ti...
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#95 Høegh 12 år siden

HighFlyer15 (93) skrev:
Det var mega fedt at næsten være den eneste som skrev noget positivt om filmen, da jeg så første trailer.

Riqon (94) skrev:
#93 -
Faktisk var næsten samtlige første reaktioner på den første trailer positive:
http://filmz.dk/filmz-exclusive-foerste-trailer-ti...

the fail
it hurtz my eyez
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#96 daneimp 12 år siden

Fik set filmen i fredags og må indrømme den var fænomenal - ud fra det perspektiv den skal ses i. Er 100% enig med Johans anmeldelse. Jeg har sjældent grint så meget over en fed actionfilm og den har en tydelig selvironi. Desuden er jeg også vild med CGI-effekterne og ISÆR anamorphic linseeffekterne. Denne film skal bare ejes på blu-ray!

Der er dog nogle spørgsmål, som for mig står ubesvaret. Fx hvorfor rumvæserne ikke ville slå folk ihjel der ikke gjorde modstand, men ikke havde noget imod at smadre en motorvejsbro, hvor flere uskyldige civile sandsynligvis blev slået ihjel?
Gravatar

#97 chapton 12 år siden

daneimp (96) skrev:

Der er dog nogle spørgsmål, som for mig står ubesvaret. Fx hvorfor rumvæserne ikke ville slå folk ihjel der ikke gjorde modstand, men ikke havde noget imod at smadre en motorvejsbro, hvor flere uskyldige civile sandsynligvis blev slået ihjel?

Hvis du ligger mærke til det, så "angriber" rumvæsnerne ikke først. De reagere først når de bliver beskudt, f.eks. varselsskudet.

Men helt enig, jeg syntes også at den fænemenal. Glæder mig til at den kommer på Blu-ray og håber på en 2'er.

Kunne især godt lide ideen med deres teknologi, deres nanosuits osv... vanvittigt godt lavet.
Gravatar

#98 lagoni 12 år siden

Fra nu af vil jeg bedømme films grad af awesomeness ved hvor mange AC/DC-sange der bliver spillet - indtil videre går skalaen til 2.

Battleship: 2 + et bonuspoint for det afsluttende CCR-nummer = pænt meget awesome.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#99 Batsy 12 år siden

lagoni (98) skrev:
Fra nu af vil jeg bedømme films grad af awesomeness ved hvor mange AC/DC-sange der bliver spillet - indtil videre går skalaen til 2.

Battleship: 2 + et bonuspoint for det afsluttende CCR-nummer = pænt meget awesome.

Hvilket sange har de afspillet? :D den SKAL ses nu! AC DC gør alt awesome, bare at høre back in black føler man sig som en konge der går.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#100 lagoni 12 år siden

#99 - kan ikke huske numrene, men de bliver brugt på den bedste klassiske cheesyness, 'se hvor seje vi er'-vis :)
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.

Skriv ny kommentar: