Ligesom i flere af de allerbedste actionfilm er plottet blot et springbræt for et mægtigt miskmask af spektakulær action (med lydeffekter og CGI i særklasse), pragtfulde punchlines (popstjernen Rihanna leverer endda den bedste af slagsen med manér) og muntert samspil mellem charmerende karakterer, og “Battleship” har det hele i spandevis. Canadiske Kitsch oser af karisma, Liam Neeson er i topform i en mindre birolle, og de unge skuespillere har en fornem kemi – måske fordi flere af dem tidligere har samarbejdet med hinanden og Berg på den fremragende tv-serie “Friday Night Lights”. Uden at give slip på speederen får Berg fornemt introduceret de elskværdige matroser, så vi når at falde for dem, før rumvæsnerne angriber, og rendyrket action stryger til tops på filmmagernes dagsorden, uden at karaktererne nogensinde fortrænges. Hvor er det herligt at blive mødt med en mainstreamfilm, der vægter mennesker højere end pixels.

Hånden på hjertet: Jeg havde ikke forventet meget fra “Sænke slagskibe: The Movie”. En film baseret på et brætspil? Med sangere og modeller i flere af de bærende hovedroller? Det lugtede ærlig talt langt væk af en kynisk og kommerciel stiløvelse. Men da rulleteksterne rundede af, og lyset gik op i biografsalen, gik der flere minutter, før jeg omsider fik tørret smilet af ansigtet. “Battleship” er bogstaveligt talt en af nyere Hollywood-histories største positive overraskelser.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Battleship”-interview med Liam Neeson!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#61 Slettet Bruger [498890985] 12 år siden

Babo84 (58) skrev:
Men min mavefornemmelse siger mig, at jeg skal holde mig langt væk fra denne.


Hvorfor bruge så meget tid på at bortforklare det i stedet for bare at gøre det? På mig virker det mere som om, at du har besluttet dig for, at denne film er noget lort og vil for alt i verden holde denne overbevisning, også selvom filmen måske viser sig at være en positiv overraskelse.
Gravatar

#62 MMB 12 år siden

Babo84 (60) skrev:
Ikke noget jeg skal bruge penge på, men hvis jeg kan få fat i den gratis, så bestemt.


Jeg forstår godt din pessimisme, og jeg skal for alt i verden heller ikke se denne film. Men hvorfor bruge så lang tid på at stemple filmen som dårlig, når du nu ikke engang har set den? Én ting er at være fordomsfuld, en anden ting er næsten at anmelde filmen på baggrund af andres anmeldelser uden at have set den. :)
Gravatar

#63 Babo84 12 år siden

utyske (61) skrev:
vil for alt i verden holde denne overbevisning


Hvad skulle jeg få ud af det? Overrasker den, ja så gør den det. Men udfra hvad jeg ellers har læst, og jeg læser en del anmeldelser, så er der ikke just den store chance for det (dermed ikke sagt, ingen chance) og jeg kender mig selv ret godt efterhånden, og kender den type film ind og ud. Det er ikke en jeg vil bruge penge på, men hvis jeg kan slippe gratis, så vil jeg bestemt give den en chance.
Gravatar

#64 Slettet Bruger [498890985] 12 år siden

Babo84 (63) skrev:
Hvad skulle jeg få ud af det?

Ja, det ved du jo nok bedre end jeg gør. :)
Gravatar

#65 Babo84 12 år siden

utyske (64) skrev:
Ja, det ved du jo nok bedre end jeg gør. :)


Egentlig ikke, derfor jeg spurgte :)

Gravatar

#66 Babo84 12 år siden

Foeller (62) skrev:
Men hvorfor bruge så lang tid på at stemple filmen som dårlig, når du nu ikke engang har set den? Én ting er at være fordomsfuld, en anden ting er at næsten at gå ind at anmelde filmen ud at have set den på baggrund af andres anmeldelser. :)


Nu læser jeg jo en del anmeldelser, og Insider's overraskede mig med denne, som står lidt i kontrast til de øvrige anmeldelser, som netop påpeger en del irritationsmomenter, som insider også gjorde med transformers. Så jeg ville lige høre om forskellen osv, og hvad den ene film gør rigtigt, modsat den anden, når de begge er "i samme" dur og kører efter den typsike sommerskabelon. Jeg har selvfølgelig fordomme omkring denne, baseret på anmeldelser, koncept, og mine erfaringer om den type film - men hvis overraskelsen skulle ske, så sker det vel, uanset forventninger, fordomme osv.
Gravatar

#67 Høegh 12 år siden

Babo84 (46) skrev:
hvis vi virkelig går ind og "måler" kvaliteten


?
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#68 Riqon 12 år siden

#67 -

Du ved, med en geiger tæller. Den skal lige rigges først. Alternativt kan man bruge en pilekvist.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#69 Høegh 12 år siden

Riqon (68) skrev:
#67 -

Du ved, med en geiger tæller. Den skal lige rigges først. Alternativt kan man bruge en pilekvist.


Ah, I see.

tak
Det der må ske må ske, måske

Gravatar

#70 the_paki_don 12 år siden

Jeg synes ikke, at man kan klandre Babo84 for at bruge anmelderes vurdering fra alle andre sites til at vurdere, at den ikke er noget, han skal bruge tid på, når næsten samtlige andre på siden, der har kommenteret denne anmeldelse, vil se filmen KUN baseret på Insiders anmeldelse.

Det finder jeg hyklerisk. Go Babo, fight for clarity, nonsense and the American... Nej, vent...

Skriv ny kommentar: