Ligesom i flere af de allerbedste actionfilm er plottet blot et springbræt for et mægtigt miskmask af spektakulær action (med lydeffekter og CGI i særklasse), pragtfulde punchlines (popstjernen Rihanna leverer endda den bedste af slagsen med manér) og muntert samspil mellem charmerende karakterer, og “Battleship” har det hele i spandevis. Canadiske Kitsch oser af karisma, Liam Neeson er i topform i en mindre birolle, og de unge skuespillere har en fornem kemi – måske fordi flere af dem tidligere har samarbejdet med hinanden og Berg på den fremragende tv-serie “Friday Night Lights”. Uden at give slip på speederen får Berg fornemt introduceret de elskværdige matroser, så vi når at falde for dem, før rumvæsnerne angriber, og rendyrket action stryger til tops på filmmagernes dagsorden, uden at karaktererne nogensinde fortrænges. Hvor er det herligt at blive mødt med en mainstreamfilm, der vægter mennesker højere end pixels.

Hånden på hjertet: Jeg havde ikke forventet meget fra “Sænke slagskibe: The Movie”. En film baseret på et brætspil? Med sangere og modeller i flere af de bærende hovedroller? Det lugtede ærlig talt langt væk af en kynisk og kommerciel stiløvelse. Men da rulleteksterne rundede af, og lyset gik op i biografsalen, gik der flere minutter, før jeg omsider fik tørret smilet af ansigtet. “Battleship” er bogstaveligt talt en af nyere Hollywood-histories største positive overraskelser.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Battleship”-interview med Liam Neeson!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#81 HoneyBadger 12 år siden

For dælen Johan. Troede ellers vi havde samme smagsløg, men den her film sejler fuldstændig...

Er lige stukket af fra biffen med en kammerat, fordi vi ikke kunne klare mere (noget som jeg kun har gjort en gang før til Spiderman 3). Da veteranerne kommer frem på mss missouri kunne mine tæer ikke krummes mere. Jeg forstår godt at du få steder mærker filmens selvironi, men alt i alt er den stadig cheesy på grænsen til det kvalmende.

Du har guided mig rigtigt en del gange, men den her var sgu en svipser:)
Gravatar

#82 PsychoCowboy 12 år siden

@Insider - Jeg må desværre erklære mig uenig i denne anmeldelse. Så filmen pga. guilty pleasure, dog med små forventninger. Faktisk modsat andre kommentarer her, finder jeg historien den bedste del al filmen.

De ting der trækker den ned på 3/6 for mig er:
1) Et udpenslet og ekstremt udpint amerikansk patriotisk sidestykke kan ikke findes, eller for den sags skyld eftergøres, men mindre Stephen Hawking bliver en bad ass marine i en eller anden fremtidig film (I know he's british).
2) Udpræget brug af bluescreen og cgi flares for at dække cgi shots der ellers var ringe.
3) Et lydbillede der bare fuldstændigt falder ved siden af til tider, som f.eks. fuldstændig rørstrømsk tale mellem skullespillere, komplet studio crisp, selv om de sidder i en motordrevet redningbåd på vej til kysten.
4) Rihanna - nough said, she should stick to singing.

@Batsy - Se Paul, den er et must see, og IMHO længder bedre end Hot Fuzz som jeg genså for en uges tid siden.
- There ain't nothing to it, Point, Pull, Repeat. Try to hit them in the head! - Jill Valentine
Gravatar

#83 The Insider 12 år siden

#81, beklager, HoneyBadger! Det er selvfølgelig aldrig sjovt at have en dårlig biografoplevelse på samvittigheden! Jeg giver en pakke Maoam, hvis vi nogensinde støder på hinanden i en biograf :-)

Jeg har dog fuld forståelse for, at filmen knækkede for jer, netop da veteranerne dukkede op. Indtil da havde jeg moret mig kosteligt, men
da de aldrende matroser pludseligt dukkede op på det gamle slagskib, hvor de endda stod på toppen af skibet, som om de bare havde stenet der i dagevis, var jeg virkelig bange for, at filmen nu ville krakelere. Især da Taylor Kitsch fyrer sin "You've already done so much for this country"-tale af. MEN... Jeg følte, at Berg lynhurtigt reddede den med sin drilske charme, idet de gamle sømænd tydeligvis er lidt gakkede og heldigvis ikke bombastiske eller über-heroiske modsat soldaterne i f.eks. "Transformers"-filmene. Og jeg må indrømme, at mine lattermuskler ikke kunne modstå den ene gamle sømands drilske replik :-) Således reddede Berg filmen lige på stregen, for ellers var jeg afgjort dalet ned på 4. Jeg kan sagtens se, hvorfor nogle ville føle, at filmen kammer over i "americana-patrionisme", som jeg også kommer lidt ind på i anmeldelsen, men jeg føler netop, at Berg serverer det på en måde, så man kan grine af det, overlagt.

#82, Paul rules!
War. War never changes.
Gravatar

#84 HoneyBadger 12 år siden

#83 Maoam virker også meget passende når nu den reklame med gorillaen har kørt i biffen de sidste 100 år:)

Tror du har ret i at filmen bevæger sig på en hårdfin grænse. Flere af de andre i publikum morede sig også en del, men den ramte nok bare ikke min nerve. Tak for svaret...
Gravatar

#85 The Insider 12 år siden

Det var så lidt! Nu er problemet blot, at jeg har en masse arbejde at lave, men jeg kan ikke koncentrere mig om andet end at smutte ned i 7-11 og købe en pakke Maoam.
War. War never changes.
Gravatar

#86 Batsy 12 år siden

Elskede Hot Fuzz fordi den var så meget britisk, elskede den måde den fortalte på, fortrække den end Shaun of Dead, zombier skræmmer mig mere end Aliens af en eller anden grund, kan bare ikke dem. Simon Pegg forstår at være sjov og alvorlig, og gør ham en fremragende skuespiller.
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#87 elwood 12 år siden

The Insider (85) skrev:
Det var så lidt! Nu er problemet blot, at jeg har en masse arbejde at lave

Såsom og se Sherlock sæson 2.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#88 The Insider 12 år siden

#87, hehe, true! Hmm...... skulle man smække det på nu... Måske i morgen!
War. War never changes.
Gravatar

#89 elwood 12 år siden

Jo før det sker, jo før slipper du fra harazzing fra kruse og undertegnede 8-)

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#90 Plissken 12 år siden

Er helt enig i anmeldelsen!
Rart at kunne regne med mindst en af filmz anmeldere ;)
When there's no more room in hell...

Skriv ny kommentar: