Det føles helt underligt (og næsten en smule forkert) at belønne en film som “Battleship” med fem stjerner – en film baseret på brætspillet “Sænke slagskibe”(!) med sangerinden Rihanna foran kameraet? På papiret lyder det som en tåbelig fadæse, men actionsekvenserne er formidable, man falder hurtigt for de sympatiske karakterer, skuespillernes enorme entusiasme smitter, og så har filmen tilmed en afvæbnende selvironi, som mange af dens artsfæller savner. Filmen truer med at sejle ind i 4-stjernet farvand mod slutningen, men den muntre humor bringer skibet på ret køl igen. Denne Blu-ray rummer noget seværdigt ekstramateriale, et transfer i særklasse og et af årets hidtil bedste lydspor, så hvis man har hang til solide actionbrag, er udgivelsen simpelthen et must.

Se også: Filmz TV: EKSKLUSIVT “Battleship”-interview med Liam Neeson!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 The Insider 11 år siden

#18, tusind tak, Morpheus! :-) Skynd dig at finde den røde pille frem, så vi kan drage derhen, hvor alle andre også er vilde med "Battleship"!

#19, hehe, præciiiiiis ;-)
War. War never changes.
Gravatar

#22 Collateral 11 år siden

akerman (15) skrev:
Jeg kunne ej heller få øje på den selvironiske humor der angiveligt skulle eksistere i filmen.


Heller ikke jeg.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#23 duuk74 11 år siden

akerman (15) skrev:
Denne film er seriøst dårlig. Jeg gav op da filmens hovedperson gik fra at være en totalt uduelige rekrut pludselig bliver øverstkommanderende for USAs delegation.. jeg kunne ej heller få øje på den selvironiske humor der angiveligt skulle eksistere i filmen.

Jeg er klar over at jeg taler imod filmz brugerskare her, men føler at der skal være en modvægt til de eksisterende vurderinger :-)


Det er sgu også godt gået af dig hehe. Vi andre ignorerer bare tråden, men nogen skal jo gøre det.
Jeg skal nok tage næste tjans!
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#24 emilernstsen 11 år siden

Den film er sku en stinker! Kan slet ikke se hvad insider ser i den?
Gravatar

#25 Lord Beef Jerky 11 år siden

Jeg synes ellers den selvironiske humor konsekvent er til stede, selvom den måske ikke altid er lige velfungerende. Lige fra at filmen er en hyldest til den amerikanske navy, som i filmen faktisk ikke kan finde ud af en skid, til hovedpersonens transformation som udføres med et glimt i øjet. Derudover er den generelle tone alt andet end seriøs i filmen, og referencerne til Sænke Slagskibe er ligeså udført ganske useriøst. Som sagt er det ikke altid at det fungerer, men hvis I ikke har fået øje på det, så er det lige før i skulle gense filmen med den tanke i baghovedet... det er i hvert fald en af årsagerne til, at den netop ikke får bundkarakter hos mig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#26 Collateral 11 år siden

Lord Beef Jerky (25) skrev:
Jeg synes ellers den selvironiske humor konsekvent er til stede, selvom den måske ikke altid er lige velfungerende. Lige fra at filmen er en hyldest til den amerikanske navy, som i filmen faktisk ikke kan finde ud af en skid, til hovedpersonens transformation som udføres med et glimt i øjet. Derudover er den generelle tone alt andet end seriøs i filmen, og referencerne til Sænke Slagskibe er ligeså udført ganske useriøst. Som sagt er det ikke altid at det fungerer, men hvis I ikke har fået øje på det, så er det lige før i skulle gense filmen med den tanke i baghovedet... det er i hvert fald en af årsagerne til, at den netop ikke får bundkarakter hos mig.


Jo men vi kan da godt blive enige om at det alt sammen er ganske fjollet. Men synes bare ikke det virker som om filmen er særlig bevidst om at det er tilfældet.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#27 Lord Beef Jerky 11 år siden

#26 Jeg tror nu det er ret bevidst. Instruktøren har i hvert fald flere gange kaldt sin egen film og dens idé for fjollet.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#28 Collateral 11 år siden

Lord Beef Jerky (27) skrev:
#26 Jeg tror nu det er ret bevidst. Instruktøren har i hvert fald flere gange kaldt sin egen film og dens idé for fjollet.
Det skinnede bare ikke igennem i min oplevelse. Men da godt at han har lidt selvindsigt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#29 Lord Beef Jerky 11 år siden

Jeg læste et eller andet med, at han havde sagt til filmselskabet "hæy, skal vi ikke lave en sænke slagskibe film?", "hvad skal den handle om?", "hmmm, et eller andet med rumvæsener?", "jo, det gør du bare"! Det lød i hvert fald som en af de fedeste samtaler i filmindustrien nogensinde overhovedet.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#30 akerman 11 år siden

#29

Idéen har måske været der, til gengæld har eksekveringen så haltet.

#17
Look again ;)

Skriv ny kommentar: