Det er svært helt at klassificere “Beast” som en bestemt type film. Én ting er dog sikkert: Det er momentvis en horrorfilm, der koncentrerer sig om den menneskelige krop, som hurtigt kan blive til et monster i forklædning. Det er en kunstnerisk film, der skylder en del til tidlige David Cronenberg-film som “Shivers” og “Rabid”, der alle ligeledes handler om, hvordan kroppen degenereres, når selve individet gør det samme. “Beast” er simpelthen en perle, der stiller store spørgsmål og heldigvis lader tilskueren finde svarene i sig selv.
#11 Skeloboy 13 år siden
En anden ting: så hvis folk kan lide "denne type" film...så er det fordi, de ikke forstår filmen?
#12 X&O 13 år siden
Ok, jeg mente egentlig også en god film.
Måske? Eller også tillægger de det uforståelige en større værdi?
#13 Babo84 13 år siden
Jeg kan squ sagtens følge mange af de tanker du nævner. Det "uforståelige" tillægger man ofte en værdi eller større værdi og ofte tænker "der må squ være noget i det uvisse og det skal ikke afvises". Det du nævner om underholdningsværdien og det kunstneriske, som jeg også ofte oplever, modarbejder nærmest hinanden. Det skal næsten være enten eller.
#14 Nicki52 13 år siden
Det gjorde jeg også indtil jeg fandt ud den kun kører i København. Den kunne i det mindste godt komme i cafe biografen. Så nu står valget mellem "Far til fire - tilbage til naturen", "Jane Eyre" og "Mia og Migoo". Så det bliver nok "Jane Eyre", for jeg var vild med instruktørens forrige film "Sin Nombre". Minder mig om at jeg skal invistere i den.
#15 Twister 12 år siden
Du kan også godt se Beast i Århus. Den går i øst for paradis.
http://www.paradisbio.dk/
#16 Nicki52 12 år siden
Ja, jeg brænder lige 600 kroner først og tager toget op til Århus.
OBS: Det er hele turen som kommer til at koste 600 kroner
#17 Highland Park 12 år siden
#18 The Insider 12 år siden