Kemien mellem Delpy og Hawke består uanfægtet. Dialogen er dugfrisk. (Lomme)filosofien besnærer og udfordrer intellektet. “Before Midnight” er – set i lyset af og i sammenhæng med sine to forgængere – en perfekt film. Efter at have langtidsmarineret i bevidstheden de sidste 18 år er tredje kapitel i den store kærlighedsroman om Celine og Jesse et dybt menneskeligt, bevægende og ualmindeligt umiddelbart indblik i parforholdets dynamik. Eller som Celine formulerer det: I feel like you’re breathing helium, and I’m breathing oxygen.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Frederik 10 år siden

Yes!

Glæder mig så ubeskriveligt meget til at se den. Bliver det verdens bedste trilogi?
Gravatar

#2 Mikkel Abel 10 år siden

Så for søren, må vist hellere få set denne trilogi snart. Alle tre film bliver jo rost til skyerne. :o
I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#3 Slettet Bruger [2156996472] 10 år siden

Jeg har i hvert fald svært ved at komme på andre trilogier der er bedre.

Dette er en virkelig god film og undervejs kommer man igennem næsten hele følelsesspektret, det er ret fantastisk.
Gravatar

#4 Ispep 10 år siden

Lyder godt!

Reger med at snuppe den i morgen i biografen og så vil jeg skrive lidt om hele trilogien.
Gravatar

#5 Lehrmann 10 år siden

Det er unikt, at noget så småt kan rumme og skabe noget så smukt og kraftfuldt.

Gravatar

#6 Herrguth 10 år siden

Er det en afslutning? Jeg havde ellers håbet, at høre fra Celine og Jesse hvert 9. år.

Jeg glæder mig helt afsindigt til denne film!
Gravatar

#7 Highland Park 10 år siden

Herrguth (6) skrev:
Er det en afslutning?

http://www.slantmagazine.com/features/article/interview-julie-delpy-and-richard-linklater/P2 skrev:
[R. Kurt Osenlund:] The inevitable final question pertains to a fourth installment. People keep calling this the third chapter of a trilogy, but there are plenty out there who hope that's not true. Is the door still open for another movie? Are things just casually reassessed every nine years?

Delpy: We don't really think about those things when we wrap. I think, for me, Ethan, and Richard, it's basically impossible to think about a fourth. I often joke that it takes us nine years to recover from each film because it's such intense, digging work—getting down and dirty, into the coalmines. [Laughs] But I think we just don't want to think about it. If you told me, like, tomorrow, that I'm going to be flying to Greece or wherever with these guys to write another film, I'd say, "No, thank you very much." It's too much. We need the time. So I don't know if we'll do a fourth. We don't want to say one way or another.

Linklater: Yeah, the fact is, none of us have an idea right now, and we won't for six or seven years, probably. We've spent it all at the moment. Life just has to be lived that much longer. We need to see how it unfolds, and where these two could possibly find themselves next. And I kind of like that feeling.
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#8 Slettet Bruger [2156996472] 10 år siden

Jeg kan godt forstå, at det er et hårdt stykke arbejde for dem, der lægges helt tydeligt meget energi i disse film.

Tager jeg helt fejl i, at hele køreturen i starten af filmen, er ét take?
Gravatar

#9 steadi07 10 år siden

Jeg ser så vanvittigt meget frem til den her film.. Og så formår jeg selvfølgelig at flytte til Holland ugen INDEN, at filmen har premiere i Danmark!

Og what do you know? Filmen havde premiere hernede i starten af juni, så den går selvfølgelig ikke længere nogle steder.

For pulen da:(

Skriv ny kommentar: