Til gengæld er manuskriptet meget velskrevet og “Besat” er uhyre godt spillet. Tom Wilkinson er perfekt som Fader Moore. Hans godmodige fremtoning og fine spil bevirker at Fader Moore på ingen måde fremstår som en gal prædikant. Laura Linney er ligeledes rigtig god som advokaten Erin Bruner, en rolle der minder om den hun spillede i “Primal Fear”. Jennifer Carpenter spiller Emily Rose glimrende, men det er en rolle som uundgåeligt kommer til at stå lidt i skyggen af den pragtpræstation som Linda Blair leverede i “Exorcisten”.
“Besat” er en begavet og interessant film. Horrorfans der kun jagter et godt, overfladisk gys vil gå forgæves, men hvis de har tålmodighed til det, vil de i stedet få chancen for at se et veludført, velspillet og tankevækkende drama. Uanset om man er darwinist eller ej så er “Besat” resultatet af intelligent design.
#1 Nikmi 18 år siden
#2 filmz-Morta 18 år siden
Og ja den danske titel sutter. Tænk også bare på Equilibrium eller som den EU'ske promo mand gerne ville kalde den, Cubic hehe. Mærkeligt som de ændrer så meget på titlen men de har vel en dybere mening med det.
#3 Nikmi 18 år siden
ANTI UNDERTEKSTER TILHÆNGER :P
#4 duuk74 18 år siden
#5 lasse78 18 år siden
Kunne i hvert tilfælde godt tænke mig at få at vide, hvorfor de har valgt at kalde den "Besat".
#6 myggen 18 år siden
#7 keitel 18 år siden
#8 filmz-yoshimura 18 år siden
#9 myshkin 18 år siden
Jeg synes ikke det vil have gjort noget hvis de havde beholdt den originale titel. Og hvis den endelig skulle være på dansk: Emily Rose' Exorcisme.
Har ikke set denne her film, den lyder interessant mht til den problemstilling den stiller op, men når jeg tænker på The Exorcist får jeg fanme myrrekryb :P
- internet anonymous
#10 keitel 18 år siden