På trods af historiens overflod af banaliteter og klicheer, er det svært ikke at blive en smule rørt af og til, hvilket er lige så meget skuespillernes fortjeneste, som det er Burtons. For Burton er ikke blot det finurliges mester, men samtidig også en mand udstyret med et godt øje for skuespillere og evnen til at presse så mange opfindsomme og skarpsindige dråber ud af disse, som manuskriptet tillader. Uheldigvis er manuskriptet til “Big Fish” så stift og farveløst, at Burton i visse tilfælde er blevet lagt i kreativitetsdæmpende håndjern.
“Big Fish” er vellavet og flot med enkelte interessante overraskelser, men en film som i sidste ende efterlader én fiskende efter den dybere mening bag det hele.
#1 maniac 20 år siden
#2 El vez 20 år siden
Hvaså, Insider, lagde du mærke til Buscemis replik om musikken i træerne eller hvordan det var - synes jeg var ret morsomt :)
#3 The Insider 20 år siden
#4 El vez 20 år siden
#5 DarkLight 20 år siden
Nu har jeg ikke set den, men det smager da en del af Sound Of Music med Von Trapp i træerne?
#6 filmz-Kadann 20 år siden
Jeg er enig med El vez i hans vurdering af filmen ellers.. Ihvertfald en film jeg skal eje. :)
#7 El vez 20 år siden
:)
#8 DarkLight 20 år siden
#9 El vez 20 år siden
Nåh, det må vi se når den dukker op på dvd :)
#10 filmz-Erroneus 20 år siden