“Bjergkøbing Grand Prix” er snart 40 år gammel, men lur mig om den ikke stadig tryllebinder barnlige sjæle i alle aldre om 40 år. Den norske dukkefilm er dejligt ukrukket og bugner af charme, humor og visuel opfindsomhed. Filmens billedside er direkte lamslående i HD, og lydsiden imponerer også. Desuden huser udgivelsen timevis af velproduceret, interessant ekstramateriale, der formentlig besvarer samtlige spørgsmål, som fans måtte have om filmens tilblivelse. Uanset om man så er en dedikeret fan af “Bjergkøbing Grand Prix” eller en nysgerrig filmentusiast, der aldrig har set Ivo Caprinos pragtværk før, så bør man hurtigst muligt tilføje denne Blu-ray til samlingen.

Se også: Filmz TV: “Bjergkøbing Grand Prix”-interview med Remo Caprino

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Som barn var jeg begejstret, i hvert fald over racet. SÅ den med min datter til re-premiere for godt et år siden. Vi gabte begge.
Doctor Last Warning
Gravatar

#2 Fredag 10 år siden

Tak for en dejlig anmeldelse og for at minde mig om, et af mine bedste og værdsatte filmminder fra barndommen (har set den flere gange siden og ja, den holder sgu!!!!). Husker den som en af mine første (og bedste!) biografoplevelser, da jeg som ganske lille så den med min far, som selv var voldsomt begejstret for den:) Den må være et must for mig på BH med denne anbefaling (har DVD'en naturligvis:)
Gravatar

#3 BTA 10 år siden

"et must på blu ray" ...
Gravatar

#4 Sweetiebellefan 10 år siden

Filmen fortjente et par Oscars.
Twilight Sparkle: "Real friends don't care what your cover is. Friendship is a wondrous and powerful thing.
Gravatar

#5 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

BTA (3) skrev:
"et must på blu ray" ...


Der skulle have stået "er for din moster på blu-ray"
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: