Hvad, der til gengæld fungerer, er de groteske vittigheder og overrumplende absurde begivenheder. Når Mick Øgendahl hastigt fortæller platte jokes om, hvordan man får en hund til at lyde som en kat (frys den ned og skær den derefter over med en rundsav: ”Miaaavvvv”), så er det svært ikke at trække på smilebåndet. Samtidig er det dog også både filmens styrke og svaghed. Historien tjener kun humoren – ikke den anden vej rundt, og selve handlingen er man bedøvende ligeglad med, hvilket filmen også lader til at være. Hvorvidt, den nedlægningstruede genbrugsstation kan reddes eller ej, bliver aldrig rigtig et tema, men blot fixet via en hovsaløsning af en sådan ligegyldighed, at man undrer sig over, hvad vi overhovedet skulle bruge sidehistorien til. Som helhed er filmen dog hæderligt underholdende, men man føler ofte, at de elementer, der egentlig holder den oppe, er ting, som måske ville egne sig bedre i et af Øgendahls stand-up-shows, og at man egentlig hellere ville se et af dem i stedet.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 rauhe 15 år siden

Er det kun mig der ikke kan se nogen stjerner ved anmeldelsen? eller har den fået 0/6?
Gravatar

#2 chandler75 15 år siden

Der er pt. en fejl med stjerne, men anmelderen giver den 3 stjerner.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#3 rauhe 15 år siden

ok, takker!
Gravatar

#4 Mandalae 15 år siden

#1,

Undskyld undskyld undskyld ;)
If I grew up on a farm, and was retarded, Bruges might impress me, but I didn't, so it doesn't.
Gravatar

#5 filmz-Bartman 15 år siden

Var inde og se den for et par uger siden til forpremiere.. Jeg må godt nok være ærlig og sige at jeg heller så de havde fået 4-5 stjerner istedet for, for det er en af de sjoveste danske film jeg har set i rigtig lang tid!
Gravatar

#6 Zoracka 15 år siden

Nydeligt. Jeg skal ind og se den i morgen på premieren - Den første officielle der kører her i Vejle så vidt jeg lige husker.

Men jeg glæder mig til denne film, har rimelig forventninger til den - Tvivler dog på, at jeg bliver skuffet.
"Did you see saw?" - "Yeah, I saw Saw." - "Did you see Saw 2?" - "I saw Saw 2 too"
Gravatar

#7 Petrescu 15 år siden

Blå mænd er udmærket dansk komedie, men også ret forglemmelig efter at jeg forlod biografen. Den har sine højdepunkter, men som helhed så kan man godt vente til den bliver solgt til 50 kr. i TP Musik.

Ting der bestemt ikke fungerede efter min mening:
Lottes første dagdrøm hvor man introduceres til karakterne fungerer nogenlunde, selvom den trækkes lidt for langt ud. Resten af hendes dagdrømme er fjollede, malplacerede og gør intet for Lotte-karakteren da hun ellers ikke fremstår som en dagdrømmer. Og at hun er lesbisk og arbejder på en rennovationsstation, den er lidt for søgt IMO.
Selve historien er utrolig tynd og set rigtig, rigtig mange gange før og Blå mænd byder ikke ind med noget nyt. Dog er det rart at se en dansk komedie som ikke svælger i den absurde og voldelige humor som der er blevet kogt suppe på lige siden Blinkende Lygter var et hit.


Alt i alt: 3/6 på den mest forglemmelige og harmløse måde
Gravatar

#8 filmz-tekande 15 år siden

Så den til en forpræmiere. Det er rigtigt at filmen ikke har nogen historie som sådan, men mens man ser den, er man ærligtalt ret ligegglad. :)
Gravatar

#9 Winniepooh 15 år siden

Blå mænd er bestemt ikke nogen stor film, men sjov var den. Rigtig sjov!
You talk to God, you´re religious. God talks to you, your psychotic" --Dr. House
Gravatar

#10 MouseMickey 15 år siden

Synes nu det var en lidt tynd omgang.. Brød mig ikke specielt meget om Lottes dagdrømme det virkede lidt for plat. Faktisk virkede det meste af filmen en smule plat, på den dårlige måde! Dog kan man altid grine lidt af Mick øgendahl:)

4/10
Nikko was easy. Now it's your turn. One night you'll close your eyes, and when they open I'll be there. It'll be time to die

Skriv ny kommentar: