Som spionthriller er “Body of Lies” imidlertid effektivt skruet sammen, og den blander vellykket den jordnære handling med videooptagelser fra luften, hvor vi som Hoffman betragter det hele med en lidt følelseskold interesse. Scott lader dog aldrig det elektroniske tingeltangel få overtaget og giver vedvarende filmen en nærværende fysisk følelse, og han er ligeledes for kløgtig til at falde for tidens hysteriske shakycam-klipning. Tempoet i actionsekvenserne er ganske vist højt, men man mister aldrig overblikket over situationen. Med denne film beviser Scott atter, hvilken ualmindelig kompetent håndværker han er, men man savner blot den gang, da ambitionerne rakte videre end blot hurtig glemt underholdning. Ikke ulig Ferris virker han alligevel lidt for god til at spilde tiden med det her rod.

Læs mere om Ridley Scott i artiklen Ridley Scott – Hollywoods utrættelige håndværker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Bruce 15 år siden

Sgu helt enig Benway!

Det er kompetent underholdning så det batter og modsat de hysteriske tøser, som tæsker døde dyr med flyvende kameraer man ikke opfatter en hujende fis af, så er Ridley nærmest en Rafael, Michelangelo elle Da Vinci, når han "tegner" sine billeder.

Men spørgsmålet er selvfølgelig, HVOR meget eller HVOR lidt, man skal nøjes med fra en hånd, som virkelig har LANGT mere på hjerte end dette? Men i det mindste så tør han da være tvetydig omkring terrortemaet, hvor mange andre instruktører er meget hurtige med at udspille en handling i favør for majoritetens opfattelse af "right and wrong", uanset temaets gråzone!

Ikke ulig Ferris virker han alligevel lidt for god til at spilde tiden med det her rod.

Si!

Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 gi-jones 15 år siden

Er ret enig. God gedigen spændingsfortælling, der dog mangler lidt struktur. Det er som om jeg stadig ikke er helt klar over hvorfor jeg skulle se den film. Crowe og DiCaprio gør det som altid glimrende, selvom jeg nu mener at Crowe er mere værd, end hans rolle tillader ham.

Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#13 Christian Voldborg 15 år siden

Rimelig god film. Filmen levede måske ikke helt op til mine forventninger, men den var skam stadigvæk virkelig god. DiCaprio viser atter, at han er en af verdens bedste skuespillere. Det er uden tvivl hans præstation, der bærer filmen. Desværre virkede Crowe knap så skarp og interessant i denne film. Glæder mig nu endnu mere til Scorsese/DiCaprio-projekter "Shutter Island", samt DiCaprios kommende "Revolutionary Road".

4/6 - (1 for Leonardo DiCaprio)
Filmnørder, bøj jer i støvet for Christopher Nolans "Inception"...
Gravatar

#14 Karl Hungus 15 år siden

Er ret enig i anmeldelsen. Syntes den var en smule rodet og der går over en time før handlingen bliver spændende.
Den sniger sig lige op på en 4/6 fra min side men det er mest skuespilspræstationerne fra DiCaprio, Crowe og Strong der gør det, sammen med fremragende koreografi og den sidste time af filmen.

Skriv ny kommentar: