Som spionthriller er “Body of Lies” imidlertid effektivt skruet sammen, og den blander vellykket den jordnære handling med videooptagelser fra luften, hvor vi som Hoffman betragter det hele med en lidt følelseskold interesse. Scott lader dog aldrig det elektroniske tingeltangel få overtaget og giver vedvarende filmen en nærværende fysisk følelse, og han er ligeledes for kløgtig til at falde for tidens hysteriske shakycam-klipning. Tempoet i actionsekvenserne er ganske vist højt, men man mister aldrig overblikket over situationen. Med denne film beviser Scott atter, hvilken ualmindelig kompetent håndværker han er, men man savner blot den gang, da ambitionerne rakte videre end blot hurtig glemt underholdning. Ikke ulig Ferris virker han alligevel lidt for god til at spilde tiden med det her rod.

Læs mere om Ridley Scott i artiklen Ridley Scott – Hollywoods utrættelige håndværker.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 zamm- 15 år siden

Jeg synes det var en udemærket film... men kan godt følge anmelderen i at der ikke er noget særligt originalt over det.
Men det der styrker filmen - synes jeg - er manuskriptforfatteren W. Monahan som også skrev manus til "The Departed". Grunden til filmen blev så vellykket er at han gør at enhver scene ikke er ligeyldig, for selvom vi måske siger at sådan noget har vi set før, er de enkelte scener stadigvæk værdige at se. Også bare det at der er noget humor i som gør at det ikke kun er en bang-og-tjubang film, er en bonus.

Men det er bare "insa" (:D) at den kun har fået 4/6, for jeg giver den 5/6.

Gæt hvad "insa" betyder :)
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#2 elwood 15 år siden

Billede 1

Russel Crowe: "leo, leo leo, hold nu ikke jeg er træt for helvede, gå hen og genre Ridley Scott istedet"

Leonard DiCaprio "kom nuuu fortæl mere om dengang du var bange for at blive kidnappet"

Billede 2

"yo yo me and the crew is just chilling down the road ayehh"

Billede 3

Poke... "stop it" ...poke "would you please stop it, alright, okay thank yo.." poke... "alright that's it Im warning you" .......poke

Manden her indså for sent at man ikke skal Poke til Leonard Dicaprio gentagne gange
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#3 Highland Park 15 år siden

elwood (2) skrev:
Manden her indså for sent at man ikke skal Poke til Leonard Dicaprio gentagne gange

Hahaha! :D
Den er lige i øjet Elwood! ;)
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#4 elwood 15 år siden

#3 hehe takker, ja jeg forsøger og holde hæv i en god gamle feature, det er altså bare ikke alle film der egner sig

Men her tænkte jeg straks på den der Poke The Penguin Flash, fik lige tilføjet lidt tale til den også, hvis du kommenterede på den før det kom frem hehe 8-)

Og så vil jeg jo så nødig skuffe Michael.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#5 Highland Park 15 år siden

elwood (4) skrev:
Men her tænkte jeg straks på den der Poke The Penguin Flash, fik lige tilføjet lidt tale til den også, hvis du kommenterede på den før det kom frem hehe 8-)

Jeg nåede lige at læse det. ;)

Den der Poke The Penguin Flash er jeg lidt usikker på, om jeg har set. Har du et link?

De andre er altså også gode, men den sidste tager kegler! :D

elwood (4) skrev:
Og så vil jeg jo så nødig skuffe Michael.

Ja, jeg har hørt, at han slår hårdt ned på folk, der skuffer ham!
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#6 elwood 15 år siden

#5 jeg har hørt noget om han har en original pirat indspilning af Dirch Passer's sang fra Reptilicus han tvinger folk til at høre som straf.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#7 Highland Park 15 år siden

#6: Hvor mange gange skal man så høre den?
Jeg frygter lidt, at det er noget med, at den skal afspilles på repeat i mindst et par døgn... :/
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#9 Highland Park 15 år siden

ARGH! Han overvåger os! :(
... as surely as there's a mouse behind your ear.
Gravatar

#10 elwood 15 år siden

#8 hehe It's alive!!!!

Han blev sikkert træt af the candy mans regel, med at man skal sige det fem gange så kommer han.

michael vælger så blot og dukke frem første gang 8-)

og hva dælen har et scary foto af Donald Sutherland med real scaryness og gøre hehe.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: