Robert Ludlum har skrevet endnu en bog i serien om Jason Bourne, kaldet “The Bourne Ultimatum”, og Universal Pictures kan nok ikke finde ud af at stoppe, mens legen er god, for der er bestemt stadig penge i Bourne. Men hvis en eventuel ny film i serien kan holde standarden, så er der i hvert fald mindst én anmelder der allerede glæder sig. Til sidst er der kun én ting at sige: “Bourne Duellen” sparker røv, men det er ikke en drengerøvs-film – det er den simpelthen for intelligent til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 filmz-kaad79 19 år siden

#41 Med hensyn til om filmen er tro mod bogen kan jeg fortælle dig at det eneste de har tilfælles er titlen!!!!!!
-
"Even artichokes have hearts"
Gravatar

#52 filmz-lille-dimmer 19 år siden

Jeg er meget ked af, at filmene ikke følger historierne i bøgerne! Der er skrevet rigtig meget om, og hvis man har læst bøgerne, kan man godt blive en smule skuffet, for Bourne er alletiders dumme svin i bøgerne. Han er alt for pæn i filmene, men hvis man kan se bort fra det, er det nogle rigtig fede film.
Gravatar

#53 MadMartigan 19 år siden

***Mulig spoiler

Står der ikke godt nok "Dogma" i det pas han viser, da han tager toget til Moskva???

Der står ikke noget om det under Trivia på www.imdb.com
I'm your huckleberry...
Gravatar

#54 The Insider 19 år siden

Betalte for at se igen to gange heroppe på EFC. Kan godt forstå, at Empire valgte den som hele årets 6. bedste film. Glæder mig til at studere den igen og igen på dvd i juleferien. Uanset hvor mange jeg synes at se den, bliver jeg fuldstændig opslugt af den. Fortryder næsten (dog kun næsten ;-)) at jeg ikke i sin tid gav den seks ud af seks stjerner.
War. War never changes.
Gravatar

#55 Bobby Singer 18 år siden

Jeg må sige at jeg ikke kan forstå hvorfor folk klager så meget over kameraføringen, jeg synes at det fungerede virkeligt godt f.eks. scenen hvor bourne møder en tidligere kollega fra treadstone, virkede meget mere ægte og intens på grund af kameraføringen, men nu så jeg ikke filmen da den var i biografen, så det kan godt være at det var svære at se, hvad der skete på det store lærred, men ellers en rigtig fed film som får 5 ud af 6 stjerner. Det er bestemt en værdig efterfølger til the bourne identity, som får 6 ud af 6 stjerner.Desuden er bourne filmene langt, langt bedre end james bond,mission inposibble 1 og 2,xxx også videre.
Glæder mig sindsygt meget til THE BOURNE ULTIMATUM.
Idjit
Gravatar

#56 jessup 18 år siden

Enig #55 de er svine gode begge to med et nærmest sygelig optagethed af detaljen. I 2'eren ser Bourne hele tiden på kort for at finde rundt i byen selvom han er jaget - en lille men lækker detalje. Biljagten er den bedste i mange, mange år.
This is just until June
Gravatar

#57 Kiksmann 18 år siden

Giver anmelderen ret mere er der ikke at sige om den sag. Jeg håber, at de laver den sidste bog i serien, men at man forsøger at holde sig til udvikling som de tidligere film har, så burde der komme noget rigtigt godt ud af det.
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/kiksmann
Gravatar

#58 zamm- 18 år siden

1'eren er klart bedre, 2'erens kameraføring er til at lukke op at skide i!
Yo, homie. Is that my briefcase?
Gravatar

#59 lagoni 18 år siden

Jeg har lige set filmen og har et enkelt spørgsmål:

Der da de leder efter Bourne på Hotel Becker, ved de han har værelse 644. Hvordan ved de så de skal lede efter ham i værelse 645? Så vidt jeg kunne se, ser de ham da ikke derinde og mener ikke låsen bærer spor af at være brudt op

For øvrigt en rigtig fed film, meget bedre end etteren. Urban er perfekt i den rolle (det er de alle jo egentlig).
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#60 The Insider 18 år siden

#59,
Bourne har bestilt et værelse (nu kan jeg ikke lige huske hvilket af de to numre han får), men han træder ind i det andet, fordi det var her, han kunne huske han havde været før. Politiet regner med, at han er på det værelse han netop har bestilt til, så derfor bryder de først ind i det forkerte rum (derfor har han god tid og kan se politiet løbe forbi via deres skygger under dørindgangen), og ikke det han befinder sig i. Først senere, da FBI dukker op, tjekker de det andet værelse, da de her må have opdaget, hvordan Bourne undslap politiet, måske også eftersom receptionisten hørte Bourne bede om det andet værelse
War. War never changes.

Skriv ny kommentar: