Robert Ludlum har skrevet endnu en bog i serien om Jason Bourne, kaldet “The Bourne Ultimatum”, og Universal Pictures kan nok ikke finde ud af at stoppe, mens legen er god, for der er bestemt stadig penge i Bourne. Men hvis en eventuel ny film i serien kan holde standarden, så er der i hvert fald mindst én anmelder der allerede glæder sig. Til sidst er der kun én ting at sige: “Bourne Duellen” sparker røv, men det er ikke en drengerøvs-film – det er den simpelthen for intelligent til.
#1 filmz-Trenox 20 år siden
James Bond gå hjem =)
#2 filmz-Erroneus 20 år siden
#3 elwood 20 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#4 filmz-Bruce 20 år siden
Hvis man nød koreograferingen af slagsmålet i parken med de 2 betjente, lejlighedsscenen mod lejemorderen og biljagten i 1'eren og forventer det samme i 2'eren, KAN man blive skuffet.
#5 elwood 20 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#6 hundeboll 20 år siden
I pausen mellem de to film havde jeg en fed fornemmelse, især fordi jeg lige havde set Bourne Identity, hvilket er en utrolig fed film! Dette betød selvfølgelig også, at jeg havde høje forventninger til efterfølgeren. Men jeg må desværre se mig skuffet på flere punkter. Den hektiske kameraførelse blev jeg træt af i længden og jeg føler faktisk at filmen mangler lidt intensitet. Der er i filmen flere sideløbende historier, men det virker for mig som om den måske skulle have koncentreret sig mere om én af dem.
Pga. de sideløbende historier falder filmens klimaks også forkert. Historien som følger CIA's jagt på Hr. Bourne falder på plads rimelig tidligt og biljagten som selvfølgelig er med, synes ligegyldig og som om den bare skulle med...
Alt i alt er det stadig en ok actionfilm og hvis jeg nu ikke havde set den lige efter den første, ville den nok have virket bedre.
3 / 6 herfra.
#7 origin 20 år siden
#8 The Insider 20 år siden
#9 DjBeau 20 år siden
Jeg synes alt i alt, det virker som om, at det store kritikpunkt er kameraføringen. Det var vel også nærmest det, der skilte vandene, da Blair Witch kom frem, var det ikke?
#6 I øvrigt kan man måske godt argumentere for, at biljagten var lidt påtaget, eller hvordan man nu skal sige det, men jeg var meget imponeret over måde, den var lavet på. Normalt (synes jeg at have lagt mærke til) bliver der altid filmet direkte på de udenoms-biluheld, som de "civile" bliver blandet ind i, men jeg synes at billederne og klipningen gav et mere... hvad skal man sige... helstøbt billede, hvor man bare prøvede at følge Matt Damon, og det der var uden om ham egentlig bare skete.
Men man skal selvfølgelig kunne lide stilen, for det er sgu en god gang kaos :-)
#10 El vez 20 år siden