Robert Ludlum har skrevet endnu en bog i serien om Jason Bourne, kaldet “The Bourne Ultimatum”, og Universal Pictures kan nok ikke finde ud af at stoppe, mens legen er god, for der er bestemt stadig penge i Bourne. Men hvis en eventuel ny film i serien kan holde standarden, så er der i hvert fald mindst én anmelder der allerede glæder sig. Til sidst er der kun én ting at sige: “Bourne Duellen” sparker røv, men det er ikke en drengerøvs-film – det er den simpelthen for intelligent til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 filmz-Trenox 19 år siden

Jeg synes nu at 1'eren var bedre. Men klart en værdig 2'er - det er jo altid utaknemmeligt at skulle leve op til så god en 1'er.

James Bond gå hjem =)
Gravatar

#2 filmz-Erroneus 19 år siden

1'eren er bedre, skal der ikke være tvivl om, men den er nu også rigtig god 2'eren og med hæsblæsende action hele vejen.
Nobody likes you. Everybody hates you. You're going to lose. Smile, you fuck.
Gravatar

#3 elwood 19 år siden

Har ikke set den endnu desvære, men skal snart ind og se den, var vild med 1'eren især scenen i parken med de to betjente hehe
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#4 filmz-Bruce 19 år siden

2'eren lever i substans op til 1'eren. Historien er god, Jason er hård, men personligt kan jeg ikke udstå den måde filmen er optaget på, bevidst eller ej. Shakycam har sin berettigelse, men her går man (og ja, jeg medgiver, bevidst) længere, end man hidtil har set. Ja, det gi'r følelsen af et meget højt tempo, forvirring og intenshed, men fjerner overblikket over de enkelte scener.

Hvis man nød koreograferingen af slagsmålet i parken med de 2 betjente, lejlighedsscenen mod lejemorderen og biljagten i 1'eren og forventer det samme i 2'eren, KAN man blive skuffet.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#5 elwood 19 år siden

jeg forvendter ikke noget i den stil, jeg forventer en go underholdne film, ligeså spændende som Bogen var det, men nu skal jeg ind og se collateral idag. Så må bourne komme en anden dag hehe.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#6 hundeboll 19 år siden

Jeg så The Bourne Identity og derefter Supremacy i træk og faktisk er jeg uenig med andmeldelsen.

I pausen mellem de to film havde jeg en fed fornemmelse, især fordi jeg lige havde set Bourne Identity, hvilket er en utrolig fed film! Dette betød selvfølgelig også, at jeg havde høje forventninger til efterfølgeren. Men jeg må desværre se mig skuffet på flere punkter. Den hektiske kameraførelse blev jeg træt af i længden og jeg føler faktisk at filmen mangler lidt intensitet. Der er i filmen flere sideløbende historier, men det virker for mig som om den måske skulle have koncentreret sig mere om én af dem.
Pga. de sideløbende historier falder filmens klimaks også forkert. Historien som følger CIA's jagt på Hr. Bourne falder på plads rimelig tidligt og biljagten som selvfølgelig er med, synes ligegyldig og som om den bare skulle med...

Alt i alt er det stadig en ok actionfilm og hvis jeg nu ikke havde set den lige efter den første, ville den nok have virket bedre.

3 / 6 herfra.
Do it doggie style - Hunn
Gravatar

#7 origin 19 år siden

Synes 1'eren var vildt fed, og glæder mig utrolig meget til at se 2'eren :D har jeg gjort i lang tid til.. men det lyder rigtig fedt at den holder standarden :D
Try sticking your head up your ass.. See if it fits
Gravatar

#8 The Insider 19 år siden

Helt enig i vurderingen. Etteren var god, men toeren reigns supreme :-)
War. War never changes.
Gravatar

#9 DjBeau 19 år siden

Det er jo altid godt at høre, når folk er uenige :-)
Jeg synes alt i alt, det virker som om, at det store kritikpunkt er kameraføringen. Det var vel også nærmest det, der skilte vandene, da Blair Witch kom frem, var det ikke?
#6 I øvrigt kan man måske godt argumentere for, at biljagten var lidt påtaget, eller hvordan man nu skal sige det, men jeg var meget imponeret over måde, den var lavet på. Normalt (synes jeg at have lagt mærke til) bliver der altid filmet direkte på de udenoms-biluheld, som de "civile" bliver blandet ind i, men jeg synes at billederne og klipningen gav et mere... hvad skal man sige... helstøbt billede, hvor man bare prøvede at følge Matt Damon, og det der var uden om ham egentlig bare skete.
Men man skal selvfølgelig kunne lide stilen, for det er sgu en god gang kaos :-)
What would Egon Olsen do?
Gravatar

#10 El vez 19 år siden

Jeg synes et af de øjeblikke fra biljagten der imponerede mig allermest var da man så en anden bil brage ind i Bournes, set inde fra Bournes bil - det var cool! Det er iøvrigt også med i traileren..
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."

Skriv ny kommentar: