Robert Ludlum har skrevet endnu en bog i serien om Jason Bourne, kaldet “The Bourne Ultimatum”, og Universal Pictures kan nok ikke finde ud af at stoppe, mens legen er god, for der er bestemt stadig penge i Bourne. Men hvis en eventuel ny film i serien kan holde standarden, så er der i hvert fald mindst én anmelder der allerede glæder sig. Til sidst er der kun én ting at sige: “Bourne Duellen” sparker røv, men det er ikke en drengerøvs-film – det er den simpelthen for intelligent til.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

# 10 Biljagten er en af de fedeste i lang tid også fordi det ikke er typiske smarte vogne og ikke mindst måde den er filmet på får virkelig en til at rykke/hoppe i sædet.

Hvornår får vi en 3'er ???
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#12 filmz-Angel Eyes 19 år siden

Til anmelderen: Hvorfor har du ikke kommenteret Franka Potentes præstation? Er hendes rolle da ligegyldig i filmens historie? Spørger bare, da jeg ikke har set filmen endnu og da jeg er stor fan af hende (jf. hendes spil i Tykwers "Lola Rent" og "Kriger und die Kaiserin").
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#13 El vez 19 år siden

*spoiler* *spoiler* *spoiler* *spoiler* *spoiler* *spoiler* *spoiler* *spoiler* *spoiler* *spoiler* *spoiler* *spoiler* *spoiler* *spoiler* *spoiler* *spoiler* *spoiler* *spoiler* *spoiler* *spoiler*





Den var værre.. :)
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#14 The Insider 19 år siden

#12, hvorfor, han ikke har gjort det, opdager du, når du ser filmen.
War. War never changes.
Gravatar

#15 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

# 14 Lige mine ord, men skal vi give ham et lille hint ???
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#16 The Insider 19 år siden

#15, nej, jeg tror mere info ville "give it away" :-)
War. War never changes.
Gravatar

#17 filmz-Crystalstar1200 19 år siden

Tjjaaa det tror jeg også ;)
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#18 filmz-Angel Eyes 19 år siden

Well, så er der jo ikke andet for end at ta' ind og se filmen!
Min dvd-samling: http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Nikolai%20Schulz
Gravatar

#19 filmz-Zikor4 19 år siden

Nu har jeg så hverken læst anmeldelsen eller jeres kommentare endnu, men jeg var inde og se den idag. Jeg syntes personligt den er rigtig god faktisk, måske en anelse bedere end 1'eren, men kan så heller ikke huske ret meget fra 1'eren.

Dog er der nogle kritiske punkter ved filmen, det første er, som jeg har diskutteret med min kammerat, den nye form for kameraføring (som af en eller anden grund, alle nu bruger) under slåskampe, nemlig en slags håndholdt helt up close. Personligt har jeg ikke såååå, meget imod den, dog til en hvis grænse *host* *host* Chronicles Of Riddick, gør det elendigt, og der kan man f.eks. ikke følge med i kampscenerne, men derimod Bourne Supremacy de står lige på grænsen, måske lidt over, men jeg syntes da det var ret fedt!

Så syntes jeg også det var ret komisk så meget som Jason Bourne, og hans gule taxa kunne holde til, "til jer som ikke lige har set den endnu, i finder ud af hvad jeg mener når i ser den sidste bil jagt.. :P"

Selve historie messigt, syntes jeg den er rigtig god, den lever ihvertfald op til 1'eren som jeg husker som rigtig rigtig god.

Vil foreslå alle som har set 1'eren at se 2'eren for den er rigtig fed når man ved hvad det hele handler om osv.

Forresten også fremragende skuespil af Matt Damon. Syntes også disse film Bourne, er lidt bedere end James Bond filmen, da Bourne holder den seriøs hele vegen, ingen slinger i valsen!

Bestemt en god film, vil da se frem til en 3'ere hvis den engang kommer på tale!

Så lige en sidste ting, for satan det er blær, derinde på politistationen hvor han bliver forhørt, KA TJING!

// over and oUt
Gravatar

#20 ks 19 år siden

Jeg synes bestemt at den alternative kameraføring har sine positive sider, men også sine negative sider.

Af de positive synes jeg at det giver filmen en rå udstråling, noget som faktisk passer fantastisk ind i hele filmens miljø. De hurtige klip gør også mange af scenerne noget mere intense, specielt er der nogle fantastisk klip under biljagten, set indefra bilen.

De negative sider. Der vil jeg sige at kameraføringen nogle gange gjorde en del mere skade end gavn. Specielt i den første voldsomme slagsscene mellem Bourne og en tidligere kollega, denne scene var et godt eksempel på hvad risikoen ved det håndholdte kamera er. Det var ganske simpelt umuligt at få øje på hvem der tæskede hvem, man var nød til at gå efter lyden og nogle små hurtige overbliksbilleder.

Alt i alt synes jeg at det virker godt langt hen af vejen, det er eksperimenterende og nyt, og instruktøren formår at få fuld effekt ud af det i størstedelen af scenerne.

Filmen i sig selv er fremragnede, og Matt Damon er uhyre overbevisende som den iskolde, Jason Bourne.

Skriv ny kommentar: