Det er ikke ofte, man tager sig selv i at ønske, at en film var mere respektløs, men “The Bourne Legacy” er så forhippet på at respektere både sine forgængeres handlingsforløb og succesfulde opskrifter, at den aldrig helt finder sin egen stemme eller fast fodfæste. Derfor står vi tilbage med et relativt spændende og ganske velspillet, men også temmelig forglemmeligt og uopfindsomt supplement til en filmføljeton, der har revolutioneret actiongenren. Til gengæld er udgivelsens AV-præsentation fremragende, og ekstramaterialet er interessant, så hvis man nød filmen i biografen, bør man absolut købe skiven, mens nysgerrige sjæle og fans af forgængerne også bør give filmen en chance.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Aggeri 11 år siden

Det var absolut den værste film jeg så sidste år, jeg kunne ikke tro mine egne øjne ved slutningen. "Er den slut?" "Er det virkelig det?"
Gravatar

#2 Danilochan 11 år siden

Den er så ligegyldig, at jeg helt har glemt hvad den handlede om..
I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I've watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser Gate. All those moments will be lost in time, like tears in the rain. Time to die.
Gravatar

#3 Riqon 11 år siden

#2 - Så vidt jeg har hørt, så handlede den om tre andre film.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#4 Hr. Nielsen 11 år siden

Meget enig i vurderingen af filmen og anmeldelsens kritikpunkter. Jeg er dog, modsat flere andre måske, ikke enig i at Norton gør det godt. Normalt finder jeg han er en, fra god til fremragende skuespiller. Men finder virkelig både ham og rollen rædselsfuld. Kunstig, påtaget og skematisk.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#5 allando 11 år siden

Hmmm....så er den vist heller ikke dårligere...jeg synes det er en god popcornfilm...4 stjerner ud af 6...Synes også de 3 første var gode...bortset fra kvalme-kameraet...
Gravatar

#6 Ericmase 11 år siden

Spørger man mig synes jeg den var ret skuffende. Jeg begyndte virkelig at savne Bourne og der var alt for få actionscener som de 2 sidste film skruede formidabelt op for. Selvfølgelig elsker jeg også snak og dialog på film, men her virkede det kedeligt skruet sammen. Renner gør det selvfølgelig godt med Weisz og Norton, men ikke mere. Slutningen er sindssyg plat og alt, ALT for tilfældig! Hver gang jeg hørte navnet Jason Bourne i filmen rykkede jeg mig lidt længere mod lærredet, men så skifter vi bare scene med det samme og han er glemt. Man kommer egentlig aldrig tæt på denne nye Aaron Cross heller og hans historie om hvad han skal have fat i er bare en del plat.

Er enig i karakteren 3/6 stjerner.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#7 evermind 11 år siden

Hehe, troede et øjeblik seriøst, billedet på forsiden var fra Terminator 2, og der var tale om en svipser, da jeg gik på Filmz via min mobil.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#8 Ispep 11 år siden

Albert Flasher (4) skrev:
Men finder virkelig både ham og rollen rædselsfuld. Kunstig, påtaget og skematisk.


Ved nærmere eftertanke: helt enig. Han virkede i den grad påtaget og har slet ikke David Strathairn's (der havde en tilsvarende rolle i Ultimatum) kølighed og elegance.

Må også erklære mig enig med Insider. Bare en skuffende film og så skide kedelig.
Gravatar

#9 BN 11 år siden

Er også enig med The Insider i det, som han skriver i sin velformulerede anmeldelse.

Sommetider skal man bare stoppe, mens legen er god. En Bourne-film uden Bourne var en dårlig idé. Faktisk håber jeg også, at Greengrass og Damon lader franchisen ligge.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#10 Lars.dk 11 år siden

Var virkelig skuffet over den film 2/6
Danmarks værste "komiker" http://img687.imageshack.us/i/1281198900438.gif/

Skriv ny kommentar: