Da Moore hen mod slutningen af sin film synes at nærme sig en mulig forklaring på problemet, mister han overblikket og angriber en gammel Charlton Heston, der er formand for “National Rifle Association”, i et unødvendigt interview, hvor han forsøger at få Heston til at undskylde for sin holdning til våben. Man må her spørge om Moore dermed ikke selv ender med at pege fingre af de forkerte?
“Bowling for Columbine” giver ikke noget entydigt svar, men skaber masser af debat – hvilket Moore altid er god for.
#1 El vez 20 år siden
US users, 578: 4.8
Non-US users, 442: 8.6
Uanset hvad har filmen allerede skabt en masse røre, inden den er kommet op, det bliver spændende at se folks reaktioner på '9/11' når den rammer biograferne, jeg glæder mig ihvertfald.
#2 lagoni 20 år siden
Forresten, hvorfor står er denne anmeldelse ikke på forsiden? Den blev vist lagt ud i går. Siden det er en biografanmeldelse (og så vidt jeg ved, er dte et stykke tid siden den var i danske biografer), er det så en gammel en I havde glemt at putte på...?
#3 chandler75 20 år siden
#4 filmz-Koenig 20 år siden
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
#5 filmz-mon$ 19 år siden
Michael Moores documentar "Bowling for Columbine" er tankevækkende, afslørende og som Europæer kan man ikke gøre andet end at sidde hovedrystende med et smil på læben over Amerikanernes naivitet og livsstil.