Da Moore hen mod slutningen af sin film synes at nærme sig en mulig forklaring på problemet, mister han overblikket og angriber en gammel Charlton Heston, der er formand for “National Rifle Association”, i et unødvendigt interview, hvor han forsøger at få Heston til at undskylde for sin holdning til våben. Man må her spørge om Moore dermed ikke selv ender med at pege fingre af de forkerte?

“Bowling for Columbine” giver ikke noget entydigt svar, men skaber masser af debat – hvilket Moore altid er god for.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 El vez 19 år siden

Jeg var lige inde på imdb og tjekke 'Farhenheit 9/11' ud og lagde mærke til noget pudsigt. For det første var der en masse der havde skrevet comments, tydeligvis uden at have set filmen. Noget andet der var interressant var afstemningen, der mindede mere om et amerikansk præsidentvalg end et billede af folks mening om filmen. Og så måske alligevel ikke:
US users, 578: 4.8
Non-US users, 442: 8.6

Uanset hvad har filmen allerede skabt en masse røre, inden den er kommet op, det bliver spændende at se folks reaktioner på '9/11' når den rammer biograferne, jeg glæder mig ihvertfald.
"I wonder if a little rum could get this back on its feet."
Gravatar

#2 lagoni 19 år siden

Lige da Dogville kom ud, var der også stor forskel på hvad US-users og non-US-users havde stemt, selv om den ikke var udkommet i USA på det tidspunkt...

Forresten, hvorfor står er denne anmeldelse ikke på forsiden? Den blev vist lagt ud i går. Siden det er en biografanmeldelse (og så vidt jeg ved, er dte et stykke tid siden den var i danske biografer), er det så en gammel en I havde glemt at putte på...?
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#3 chandler75 19 år siden

Nej, det er en ny der lige er skrevet. Vi lægger jævnligt ældre film i filmbasen.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#4 filmz-Koenig 19 år siden

hallo... De hacker lissom allesammen!!
"Como estan, bitches?"
homo proponit sed Deus disponit
www.haddock100.com
Gravatar

#5 filmz-mon$ 18 år siden

"Bowling for Columbine" Er en documentar, som går tæt på Amerikanernes frygt og måde at håndterer dem på. Michael More kommer tæt på hele USA's Mentalitet, når det handler om beskyttelse og chokerende afsløringer om bagmænds manipulationer, hvor de appelerer til folks frygt.

Michael Moores documentar "Bowling for Columbine" er tankevækkende, afslørende og som Europæer kan man ikke gøre andet end at sidde hovedrystende med et smil på læben over Amerikanernes naivitet og livsstil.

Skriv ny kommentar: