Sasha Baron Cohen og Larry Charles har igen bevist, at det er muligt at presse folk ud i de mest ekstreme udtalelser og handlinger, hvis omstændighederne taler for dem. Man kan diskutere, hvorvidt sammenføringen af konstruerede sekvenser og iscenesat komik fungerer som en film som helhed, men det er egentlig ligegyldigt, når “Brüno” fra start til slut er så hysterisk morsom. Bedre fås det ikke, og her understreges, at Cohen er den absolut bedste og vigtigste komiker netop nu. Weltklasse!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 tranberg 14 år siden

McPeter (20) skrev:
jeg synes netop det virker so 2006 at klæde sig ud som indvandrer, bøsse, eller andre minoriteter og udstille folks fordomme. Hvor svært kan dét være?


Så forstår du ikke konceptet.
Dét at klæde sig ud og spille en rolle er kun en lille del af det, mens dét at bryde med tabubelagte emner, hvilket homoseksualitet stadig er i USA, er den største del af det.
Det er dér det intelligente ligger; at presse befolkningen til at indse hvor irrationel deres syn på homoseksualitet er - og på den måde har det i virkeligheden ikke særlig meget med at klæde sig ud.
The end is closest to the beginning
Gravatar

#22 Tom24601 14 år siden

Jeg er lige kommet tilbage fra forpremieren, og kunne man lide Borat....er det bare om at komme i biffen. Jeg har sjældent grinet så meget, og så højt i en biografsal. Stilen og værktøjerne er ganske vist kopieret direkte fra forgængeren, og der er også steder hvor man fornemmer iscenesættelsen...men det er bare SÅ lige meget.

Bizart, Absurd, Samfundsrelevant og meget, meget sjovt!!!!!
Gravatar

#23 kasperfmn 14 år siden

Ekstremt sjov film. 6/6. Den bruger mere eller mindre samme formel som Borat, men udfører den til gengæld langt bedre end dens forgænger formåede, som ellers ligeledes var en morsom film.
Gravatar

#24 BN 14 år siden

tranberg (21) skrev:
Det er dér det intelligente ligger; at presse befolkningen til at indse hvor irrationel deres syn på homoseksualitet er


Så der findes altså kun én rigtig mening om homoseksualitet, og den skal man presses til at have? Er det dét du siger?
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#25 HonoDelLoce 14 år siden

#24

Det nævner han da overhovedet ikke.. Der er da stor forskel på at oplyse folk og nøde dem ! Lad nu være med altid at dreje folks ord, så du kan føle dig fornærmet over at du homofil ;)
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#26 PredatorX 14 år siden

honodelloce (25) skrev:
#24

Det nævner han da overhovedet ikke.. Der er da stor forskel på at oplyse folk og nøde dem ! Lad nu være med altid at dreje folks ord, så du kan føle dig fornærmet over at du homofil ;)


hehehe
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#27 tranberg 14 år siden

bn (24) skrev:
Så der findes altså kun én rigtig mening om homoseksualitet, og den skal man presses til at have? Er det dét du siger?


Nej.

Men alle mennesker er lige og frie, uanset hudfarve, seksualitet, race, fysik og psykologi.
Det handler netop om oplysning, forståelse og indsigt.
Alle er lavet af kød og blod og der er ingen forskel på nogen, uanset hvem de er og hvordan de ser ud.

At tro at der er en forskel; at nogle folk er mere værd, fordi de fx har majoritetens seksualitet eller hudfarve, er, i mine øjne, uvidende, gammeldags og stupidt - men det er jo bare min ydmyge mening.

Du har ret til at have lige den mening om homoseksualitet, som du ønsker at have - men jeg mener det er tydeligt, hvilken mening, der baner vej for et bedre liv for alle.

honodelloce (25) skrev:
Det nævner han da overhovedet ikke.. Der er da stor forskel på at oplyse folk og nøde dem ! Lad nu være med altid at dreje folks ord, så du kan føle dig fornærmet over at du homofil ;)


There you go :)
The end is closest to the beginning
Gravatar

#28 elwood 14 år siden

Det satme langt ude at ingen har genkendt ham, altså først var han Borat, og nu er han Bono.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#29 McPeter 14 år siden

elwood (28) skrev:
Det satme langt ude at ingen har genkendt ham, altså først var han Borat, og nu er han Bono.


Ham fra U2?
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#30 elwood 14 år siden

#29 Ja hvem ellers?

J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"

Skriv ny kommentar: