Sasha Baron Cohen og Larry Charles har igen bevist, at det er muligt at presse folk ud i de mest ekstreme udtalelser og handlinger, hvis omstændighederne taler for dem. Man kan diskutere, hvorvidt sammenføringen af konstruerede sekvenser og iscenesat komik fungerer som en film som helhed, men det er egentlig ligegyldigt, når “Brüno” fra start til slut er så hysterisk morsom. Bedre fås det ikke, og her understreges, at Cohen er den absolut bedste og vigtigste komiker netop nu. Weltklasse!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 tranberg 14 år siden

Haha - excellent :)!

Havde gode forventninger til den, men dette topper da alt. Den skal helt klart ses omgående!

Dejligt at anmeldelsen er fokuseret på komikken og den værdi den har mht. til at flytte grænser og bryde konventioner, da jeg er sikker på det også er dét, der er lagt vægt på, frem for
(...) hvorvidt sammenføringen af konstruerede sekvenser og iscenesat komik fungerer som en film


Jeg glæder mig til at se just how far Cohen går, og jeg er sikker på jeg er enig i anmeldelsen omkring intelligensen af hans humor; det virker plat, men det bryder flere konventioner end nogen anden har gjort i nyere tid.

Super anmeldelse - skal ses!
The end is closest to the beginning
Gravatar

#2 duuk74 14 år siden

Genialt, kæft jeg glæder mig. Verden har brug for en Cohen
100.000 lemmings can't be wrong
Gravatar

#3 Bony 14 år siden

Lige siden Ali G var helt oppe og vende og det alle snakkede om, har jeg altid haft et eller andet imod Sacha Baron Cohen. Jeg fandt simpelthen karakteren direkte irriterende og ligegyldig. Dette fulgte nok lidt i kølvandet på min foragt og irritation overfor Weird Al, for på nogle punkter, sammenlignede jeg dem nok lidt. Derfor havde jeg også forsvoret, aldrig at ville se "Borat", men da jeg så fik muligheden hjemme hos en kammerat, for et par uger siden, så måtte jeg gi' mig. Den var simpelthen hylende morsom. Sacha Baron Cohens komik er grænseoverskridende, men rammer hovedet på sømmet, når personernes virkelig jeg udstilles. Det er ekstremt underholdende, at være tilskuer og sidde på sidelinien, når visse folk stikker deres grimme fordomme ud til offentlige skue og man fryder sig over deres tydelige idioti.

"Ali G"-karakteren, har selvfølgelig også mange af de velkendte Cohen jokes og virkemidler, fx ved hans snyde-interviews med kendte personer, men karakteren og opstillingen fangede mig aldrig. Efter at have undgået "Borat" og "Ali G", stiftede jeg først bekendtskab med Cohen i "Sweeney Todd", hvor jeg ikke kunne forstå, at det virkelig var den irriterende og platte person, jeg troede jeg kendte ham som.

Efter at have set "Borat" og fandt mig selv, liggende grædefærdig på gulvet i et hysterisk grineflip, må jeg overgive mig. Denne film skal ses, for der stikker så meget mere under humoren.

God anmeldelse Dolphinfriendly. Den var en fornøjelse at læse. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#4 PredatorX 14 år siden

#3

Hvad angår Ali G kan jeg simpelthen ikke følge dig. Jeg havde selv et noget anstrengt forhold til Ali G som karakter indtil jeg rent faktisk satte mig ned og tvang mig selv til at se et par afsnit. Her gik det op for mig, HVOR dygtig Cohen i virkeligheden er. Hans evne til at holde et straight face (han må være en dygtig poker spiller) og improvisere er næsten uhyggelig. Jeg synes helt sikkert at hans Borat karakter er sjovere, men det er mest fordi den tillader ham at gå andre steder hen, end hans halvtumpede Ali G gør. Men Ali G karakteren har MASSER af guldkorn i hans egen ret. Dog er filmen skod.. Man skal se tv-showet for at se det fulde potentiale.

I forhold til Borat og Ali G som karakterer, står Brüno umiddelbart svagest. Dog tilhører nogle af de sjoveste sketches fra tv-showet alligevel Brüno, så lige siden Borat havde premiere, håbede jeg at Cohen ville følge op med en Brüno film.

Og det ser ud til at ventetiden ikke har været forgæves:-D
thecleansing.net : you call we kill
Gravatar

#5 Petrescu 14 år siden

Jeg er uhyre overrasket for at sige det mildt. Filmens præmis om en østrisk bøsse tager rundt for at forarge amerikanere og lokke dem i et baghold, virkede ekstremt søgt. Så at der drages sammenligning til Peter Sellers har nærmest efterladt mig stum.

At man så naturligvis altid skal tage de forskellige anmelders smag og behag med i ligningen, gør at jeg nok først kommer til at se Brüno i tilfælde af en gratis visning. Dertil virker præmissen, til stadighed, for søgt til mig.
Gravatar

#6 Bony 14 år siden

#4 - Det hjalp dog heller ikke synderligt på min foragt overfor Ali G, at jeg på et tidspunkt zappede forbi filmen. Jeg tror det var slutningen, noget med nogle biler, startkabler etc. og der måtte jeg hovedrystende skifte kanal, for ikke at kaste op inde i munden på mig selv. Det var noget af de værste jeg nogensinde havde set. Det gjorde min holdning overfor Cohen langt mere aggresiv. Det var plat, uden bund. Det var bare irriterende. Men jeg kan sagtens se nu, at Cohen er dygtig til sit job. Han skød bare ved siden af hvad angår filmen.

På nuværende tidspunkt, kunne det godt tænkes at jeg tog mig en kavalkade med hans TV-serie. Men hvis jeg var blevet spurgt for bare et halvt år siden, havde svaret været et rungende nej. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#7 MOVIE1000 14 år siden

den ser ud til at være bedre end borat kan det passe? men den skal ses synes vi mangler rigtig mange komedier så det er dejligt at se denne her får succes.

men med hensyn til Ali G. så bryder jeg mig heller ikke om karakteren, men han forstår sku at spille den ligsom med Borat eller Brüno.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#8 Bony 14 år siden

#7 - HVAD HAR DU GJORT AF MOVIE1000!?!?

;)

Godt at se, at der faktisk ér kommaer og punktummer på dit tastatur. ;)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#9 MOVIE1000 14 år siden

#8 var du ikke med i den sindsyge tråd som går under navnet Ondskabens hotel?
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#10 Bony 14 år siden

#9 - Jo, jeg ved også hvad det handler om. Det var en joke. :)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/

Skriv ny kommentar: