Sasha Baron Cohen og Larry Charles har igen bevist, at det er muligt at presse folk ud i de mest ekstreme udtalelser og handlinger, hvis omstændighederne taler for dem. Man kan diskutere, hvorvidt sammenføringen af konstruerede sekvenser og iscenesat komik fungerer som en film som helhed, men det er egentlig ligegyldigt, når “Brüno” fra start til slut er så hysterisk morsom. Bedre fås det ikke, og her understreges, at Cohen er den absolut bedste og vigtigste komiker netop nu. Weltklasse!

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#51 hey now 14 år siden

6 stjerner er ubegribeligt. Kan ikke komme på andre ord end "plat", til at beskrive denne film. Utrolig skuffende omgang. De forskellige, scener som skulle virke provokerende og udstille fx. homofobi, synes jeg slet ikke fungerer. Det hele virker så overdrevet og opskruet. Især scenerne der fungerer som fiktion mht. Brünos liv er direkte tåbelige: jvf. historien om hans forhold til Diesel og deres sexuelle udskejelser. Forudsigelig, plat og henvendt til laveste fællesnævner. Der var selvfølgelig enkelte grin, som jagtturen, sangen med de forskellige stjerner til sidst og swingerfesten, men alt i alt desværre en kæmpe skuffelse.

2/6.
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#52 BN 14 år siden

hey now (51) skrev:
6 stjerner er ubegribeligt. Kan ikke komme på andre ord end "plat", til at beskrive denne film. Utrolig skuffende omgang. De forskellige, scener som skulle virke provokerende og udstille fx. homofobi, synes jeg slet ikke fungerer. Det hele virker så overdrevet og opskruet. Især scenerne der fungerer som fiktion mht. Brünos liv er direkte tåbelige: jvf. historien om hans forhold til Diesel og deres sexuelle udskejelser. Forudsigelig, plat og henvendt til laveste fællesnævner. Der var selvfølgelig enkelte grin, som jagtturen, sangen med de forskellige stjerner til sidst og swingerfesten, men alt i alt desværre en kæmpe skuffelse.

2/6.


Eftersom du har noget imod filmen, må vi vist slutte at du har Brüno-fobi. For det er ikke andet end en fobi, når der er noget man er imod eller kritiserer. ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#53 soren 14 år siden

Lige precis scenen med Diesel er muligvis noget af det sjoveste og mest overraskende jeg har set i en biograf nogensinde! :-D Jeg sad muligvis og græd en lille smule der, fordi jeg ikke kunne trække vejret af grin :-)
Gravatar

#54 mar16 14 år siden

jeg grinede lidt, men det en film med virkelig dårlig eftersmag. den var FOR MEGET, og det kommer fra en der elsker south park. jeg tror bare mit problem er at Borat, karakteren, er på trods af sine klamme anekdoter og væremåde stadig en elskelig figur der er svær at hade. men Brüno er slet ikke som Borat. han er ulidelig og er en voldsom overdrivelse af homoseksuelle. hele filmen er bøssejoke efter bøssejoke efter bøssejoke. kan du li det, ville du sikkert kunne li Brüno
Gravatar

#55 hey now 14 år siden

mar16 (54) skrev:
jeg grinede lidt, men det en film med virkelig dårlig eftersmag. den var FOR MEGET, og det kommer fra en der elsker south park. jeg tror bare mit problem er at Borat, karakteren, er på trods af sine klamme anekdoter og væremåde stadig en elskelig figur der er svær at hade. men Brüno er slet ikke som Borat. han er ulidelig og er en voldsom overdrivelse af homoseksuelle. hele filmen er bøssejoke efter bøssejoke efter bøssejoke. kan du li det, ville du sikkert kunne li Brüno


Enig!
Godspeed into the Mainstream
Gravatar

#56 filmzkim 14 år siden

Var ikke flad af grin på noget tidspunkt, men var lige ved at fælde en lille tårer på et tidspunkt, da jeg synes at Cohen spiller umådelig flot i de sørgelige scener. Cohen er en fantastisk skuespiller. Har aldrig set nogen spille karakterer, der er så fjern fra deres egen personlighed, som Sacha.

Men den er på ingen måde oppe i de seks stjerner. Selvom man elsker Borat, kan det ikke forsikrer dig i at kunne lide Brüno. Scenerne virker alt for iscenesat.
Gravatar

#57 filmz-jonasgr 14 år siden

Nu har jeg lige set filmen og det var en film lige over det jævne. Der var enkelte jokes som var hysterisk morsomme. Den med fokusgruppen var noget af det bedste i den. Men mange af joksene er alt for platte og direkte irriterende. Det er muligt at den forarger nogle, men ikke mig og det virker alt i alt som en film klippet sammen af en masse sketches og så med et lidt tyndbenet handlingsforløb.

Nogle af sketchene er så ganske morsomme, hvor andre ikke er det. Det med forældrene er sgu også ganske morsomt, da der sikkert er nogle forældre som kunne finde på at gøre sådan. Og som fokusgruppen. Men så er der de platte dildojokes som f.eks med hans kæreste (som jeg ikke lige kan huske). Det var satme plat.

5/10
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#58 Scarecrow 14 år siden

Det er jo en helt skør film... den er så dum at det gør helt ondt, men det er jo virkelig underholdende.. jeg blev nærmest nødt til at forlade rummet flere gange for ikke at dø af grin.
Either be groovy or leave, man!
Gravatar

#59 Lord Beef Jerky 14 år siden

#58 Jeg er simpelthen ikke enig med dig i, at filmen skulle være dum. Humoren taler måske til laveste fællesnævner, men hele filmens opsætning og udførelse af moraler er både provokerende og forholdsvis intelligente. Personligt grinede jeg hele vejen igennem filmen, men Cohens humor har også altid ramt plet hos mig.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#60 Skeloboy 14 år siden

Mit problem med filmen er, at jeg ikke synes den er så sjov igen. Mine forventninger var nok også skruet i vejret efter Borat og især efter anmeldelserne. Men jeg synes den er mere forceret og mindre grænseoverskridende. Nu har jeg ingen ide om, hvor meget, der er scriptet i Borat(sikkert mere end jeg vælger at tro), men Brüno virker meget mere scriptet...

Skriv ny kommentar: