“Changeling” er en ubehagelig tur ned i de mørkeste afskygninger af samfundet og den menneskelige sjæl. Det er ikke noget særligt rart sted at befinde sig, men det kan være nødvendigt at tage stilling til de grusomheder, som virkeligheden har at byde på. Clint Eastwood er en mester i at lave film, der gør ondt helt ind i sjælen, og hans nye værk er ingen undtagelse. Jeg vil godt bøje mig i støvet for den 79-årige westernveteran for at blive ved med at have modet og evnerne til at lave film, der kan efterlade en hel biografsal i en tilstand af knugende stilhed.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 myshkin 15 år siden

Ja, man må virkelig håbe han bliver ved med at lave film! Respekt!
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#2 database 15 år siden

Jeg kan ikke finde noget negativt i anmeldelsen, så hvorfor har den fået 5 og ikke 6 stjerner ? Skulle den have under 6 kunne det godt lige begrundes.
Gravatar

#3 Andreas Ebbesen Jensen 15 år siden

Jeg var meget i tvivl om den skulle op på de 6 stjerner. Der er få ting der er galt med filmen, men for mig skal en film være helt ud over det sædvanlige for at opnå topkarakter. En film kan jo godt være rigtig god, uden særlige mangler og fejl, men stadigvæk "kun" være til 5 stjerner.
'I don't want to achieve immortality through my work. I want to achieve it through not dying' - Woody Allen
Gravatar

#4 database 15 år siden

#3 Forståeligt nok :) Jeg savnede bare lidt en begrundelse af karakteren. Men ellers rigtig god anmeldelse og nu er den også på listen over film der skal ses i år ;)
Gravatar

#5 filmz-Bruce 15 år siden

Jeg mener det var Henning Høeg, anmelder BT, som gav Katyn 3 stjerner i dag og sluttede af med denne svada til instruktøren Andrzej Wajda "... men han er jo også fyldt 82".

En idiotisk bemærkning, når man har instruktører som Eastwood og Lumet løbende rundt. Glæder mig meget, som sædvanlig, til at se denne film.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#6 Benway 15 år siden

#5 Spøjst anmeldelsen var i avisen i dag. Premieren på "Katyn" er ellers blevet rykket til 30. januar.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#7 filmz-Bruce 15 år siden

#6 Ja det er sandt. Må de det eller har de "glemt det"? Den har dog været ude på HD DVD i snart et år og BD i nogle måneder!
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#8 Benway 15 år siden

#7 Jeg er ret sikker på, at de blot har overset datoændringen.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#9 Steffan Rasmussen 15 år siden

Kan kun være enige i anmeldelsen. Rart at se en film der tager sig tid til at fortælle en historie.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#10 christianhg 15 år siden

Hold da op en god film. Jeg sad med en klump i halsen hele vejen igennem.
Are you crazy? The fall will probably kill you.

Skriv ny kommentar: