Det bør nævnes, at filmen kommer op i biograferne med både originale engelske og danske stemmer. Undertegnede har kun set originalversionen, så hvorvidt den danske udgave fungerer bedre eller værre, kan ikke vurderes her.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 filmz-josipz 18 år siden

Kan kun sige en ting den var fantastisk.

Ved ikke hvorfor den film påvirkede mig på den måde som den gjorde, men jeg følte mig som et lille barn igen den var simpelthen magisk. 6/6
Gravatar

#32 elwood 18 år siden

#31 så'en har jeg det hvergang jeg ser en Pixar film, eller Peter Plys 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#33 filmz-milaya 18 år siden

En rigtig god film. Jeg så den selvfølgelig med engelsk tale, dansk ville ødelægge alt. Johnny Depps skuespil var utroeligt flot, man tvivlede ikke et øjeblik på hans talent. Man bliver også hurtigt grebet af filmen og dens forunderlige historie. Der var også en hel del sjove scener hvor man bare ikke kunne lade være med at trække på smile båndet.
jeg vil give den 5/6, det må være den næst bedste film jeg har set i biografen i år, kun slået af "Crash"
Gravatar

#34 filmz-omega2005 18 år siden

Jeg blev ekstremt overrasket over filmen, havde ingen forventninger til den før jeg tog ind for at se den. Derudover var det slet ikke planlagt jeg skulle se den idag, så der var slet ingen tid til at have forventninger.

Nå men hvad syntes jeg egentlig om den?
Den var fandme langt ude, men det var sku på den gode måde. Jeg følte faktisk jeg havde styr på hvad der egentlig skete, også selv om meget af det godt kunne have virket rodet og uoverskueligt. Hvilket det underligt nok ikke var. Igen var det dejligt at se den stil Tim Burton kan smide på en film af sådan en karakter; sangene, musikken, sceneriet, person galleriet og så meget mere. Simplethen en fryd for øjet, øret, sjælen og latter musklen.
Der findes mange sjove film, men ikke ret mange kan få en til at sidde og små grine fra start til slut. Det var simpelthen så dejligt langt ude at man ikke kunne lade være. Selv om det egentlig er en børnefilm følte jeg ikke at den var på det nivau, faktisk tror jeg at den fungere meget bedre over for unge/yngre mennesker og måske også voksne med et barnligt sind.

Filmen havde nok heller ikke fungeret så godt som den gør hvis ikke det var Johnny Depp i rollen som Willy Wonka, men hvem ved. Han spillede ihvertfald rollen suverænt må man sige.

Har valgt at give den 4/6, for trods at jeg følte mig underholdt ud til fingerspidserne, mangler filmen stadig et par ting og måske skal jeg lige se den en enkelt gang mere før den ryger trinet op. For det kunne være den ikke var så fed anden gang, måske.
Gravatar

#35 HeavyClaus 18 år siden

Har ikke set filmen... Men god og velskrevet anmeldelse :-)
Gravatar

#36 filmz-moonbird 18 år siden

DANNY GJORDE DET!!! han kom op med nyt originalt musik der bare bliver hængende danny elfman er tilbage mine damer og herre, jonnhy deep var bare fantastisk (selvom han ligner en dame i det outfith) og det er kun Tim der kan finde på at lave en ægte chokolade sø på sættet bare for at gøre det mere realistisk :D
I'm a woman, and i like action films with lots of blood and violence you got a problem with that!?
Gravatar

#37 elwood 18 år siden

#36 det er så ikke hel rigtig chocolade, men det er tæt på, han var nødt til at blande det op for at få den rigtige konsistens, men ja det er sku sejt, at han så¨vidt som det er muligt undgår Computer effekter, glæder mig til at se egerne, hvor nogen af dem af ægte dreserede egeren.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#38 Hasselguff 18 år siden

Der blev ikke brugt rigtig chokolade til floden men en anden væske, der havde samme substans. Jeg tror heller ikke det ville have været specielt lækkert at opholde sig på settet efter seks ugers optagelser, hvis der var blevet benyttet rigtige fødevarer. :)
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.
Gravatar

#39 filmz-sanjo 18 år siden

Hmm. Havde læst i metroX, at de havde brugt 110.000 liter chokolade, til floden. Og i alt 750.000L, i alt i filmen. Men self ikke helt rigtigt chokolade :)

206,563.48 US gallons (781,927.83 litres) of fake chocolate were made for the river area while 38,430.42 US gallons (145,474.96 litres) of it were made for the waterfall. The grand total of all the fake chocolate used on stage was 244,993.98 US gallons (927,403.1 litres).


- http://www.imdb.com/title/tt0367594/trivia
"If there is no struggle, there is no progress"
Gravatar

#40 Hasselguff 18 år siden

Det såkaldte 'fake chocolate' skulle være en blanding af Nutrisol, cellulose og madkulør, der er mikset sammen for at give den rigtige farve og konsistens. Henrik Palle fra TV2 talte i fredags om, at der var brugt rigtig chokolade, og det er muligt at denne information også står skrevet i det danske pressemateriale til filmen, men læser man interviews med effectsfolkene bag, forklarer de hvordan de skabte den ikke-giftige væske. Og den består ikke af chokolade - desværre. :)
Are you Quilty? No, I'm Spartacus.

Skriv ny kommentar: