Det bør nævnes, at filmen kommer op i biograferne med både originale engelske og danske stemmer. Undertegnede har kun set originalversionen, så hvorvidt den danske udgave fungerer bedre eller værre, kan ikke vurderes her.
Det bør nævnes, at filmen kommer op i biograferne med både originale engelske og danske stemmer. Undertegnede har kun set originalversionen, så hvorvidt den danske udgave fungerer bedre eller værre, kan ikke vurderes her.
Skriv ny kommentar:
#31 filmz-josipz 19 år siden
Ved ikke hvorfor den film påvirkede mig på den måde som den gjorde, men jeg følte mig som et lille barn igen den var simpelthen magisk. 6/6
#32 elwood 19 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#33 filmz-milaya 19 år siden
jeg vil give den 5/6, det må være den næst bedste film jeg har set i biografen i år, kun slået af "Crash"
#34 filmz-omega2005 19 år siden
Nå men hvad syntes jeg egentlig om den?
Den var fandme langt ude, men det var sku på den gode måde. Jeg følte faktisk jeg havde styr på hvad der egentlig skete, også selv om meget af det godt kunne have virket rodet og uoverskueligt. Hvilket det underligt nok ikke var. Igen var det dejligt at se den stil Tim Burton kan smide på en film af sådan en karakter; sangene, musikken, sceneriet, person galleriet og så meget mere. Simplethen en fryd for øjet, øret, sjælen og latter musklen.
Der findes mange sjove film, men ikke ret mange kan få en til at sidde og små grine fra start til slut. Det var simpelthen så dejligt langt ude at man ikke kunne lade være. Selv om det egentlig er en børnefilm følte jeg ikke at den var på det nivau, faktisk tror jeg at den fungere meget bedre over for unge/yngre mennesker og måske også voksne med et barnligt sind.
Filmen havde nok heller ikke fungeret så godt som den gør hvis ikke det var Johnny Depp i rollen som Willy Wonka, men hvem ved. Han spillede ihvertfald rollen suverænt må man sige.
Har valgt at give den 4/6, for trods at jeg følte mig underholdt ud til fingerspidserne, mangler filmen stadig et par ting og måske skal jeg lige se den en enkelt gang mere før den ryger trinet op. For det kunne være den ikke var så fed anden gang, måske.
#35 HeavyClaus 19 år siden
#36 filmz-moonbird 19 år siden
#37 elwood 19 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#38 Hasselguff 19 år siden
#39 filmz-sanjo 19 år siden
- http://www.imdb.com/title/tt0367594/trivia
#40 Hasselguff 19 år siden