Her i Danmark bliver filmen både udgivet på dansk og på originalsproget, “Chihiro og Heksene” virker egentlig som en ret besynderlig film at synkronisere, da den er en smule for voldsom og sofistikeret for børn (i hvert fald for børn her i den vestlige verden, som slet ikke er vant til animation på så højt og gennemført niveau). Undertegnede har udelukkende set filmen på japansk og engelsk, så jeg kan desværre ikke fortælle, hvor godt den danske synkronisering fungerer. Efter sigende skulle den være ganske god og passende… Men uanset om filmen så ses på dansk eller japansk, så er det et uundgåeligt faktum, at “Chihiro og Heksene” er en fabelagtig visuel fryd for øjet, som man bestemt ikke bør gå glip af.
#1 El vez 21 år siden
#2 skittlez 21 år siden
Denne film er noget af det mest eventyrlige jeg har set, og selv om Mononoke Hime er en fantastisk film, står den her endnu stærkere hos undertegnede (mig).
6/6
#3 coolflash 21 år siden
Og til eventuelle skeptikere der tænker: "Hvor fedt er det at se på en lille pige bounce rundt i et latterligt barnligt eventyrland...?" - jeg har ondt af jer hvis i dør uden at have set Spirited Away. Det er virkelig film-kunst i høj klasse. Og, det er ikke for ingenting at den ligger nr. 42 på IMDb´s top-250.
Kan ligsom Mr. Insider og Skittlez anbefale Mononoke Hime. Også en film der blæste mig væk... Hayao Miyazaki er jo genial! :)
Vil give Spirited Away 9 ud af 10 mulige...
#4 Spanner 21 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#5 filmz-cko 21 år siden
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#6 Spanner 21 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#7 filmz-cko 21 år siden
"If the brain were so simple we could understand it, we would be so simple we couldn't"
#8 The Insider 21 år siden
#9 filmz-cko 21 år siden
#10 filmz-Plimmer 21 år siden
6 træer ud af 6 mulige herfra.