Actionsekvenserne opnår en sjælden gang imellem den ønskede intensitet, når Leterrier smækker kameraet tæt på slagsmålene og skruer op for tempoet. Men i alt for lange passager valser Worthington (og også en veloplagt, men underudnyttet Mads Mikkelsen) blot langsomt rundt fra punkt A til B til C… Rørende romantik og joviale jokes udebliver, der er nul overraskelser, og slutningen er årets hidtil største antiklimaks. Det føles helt forkert at se så dygtige skuespillere som Liam Neeson og Ralph Fiennes optræde i kostumer og iført makeup, der får dem til at ligne aldrende drag queens, og det er heller ikke et plus, at deres replikker lyder som slagord fra skolegården. I guder…

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 qel-droma 14 år siden

Hmm... First of syntes jeg at filmen i den grad mangler dybde. Skuespilspræstationerne er ikke supergode (Mads er nok den, der får mest ud af sin papirtynde karakter, men selv denne er alderhøjest hæderligt portrætteret), men de har ikke ret meget at arbejde med. Kulisserne er dårlige og mange af væsnerne var lidt kiksede når det kommer til stykket. Alligevel var jeg godt underholdt...

Jeg havde sat forventningerne tilpas lavt og må erkende at der på trods af de åbenlyse mangler var mange gode detaljer at spore i filmen:

1) Filmen følger ikke den oprindelige slavisk, men alligevel anerkender den sin arv:
Jeg havde svært ved at holde latteren tilbage, da Perseus finder gulduglen fra den oprindelige film blandt krigernes udstyr forud for deres rejse til heksene

Man tænker næsten også om medusa virkelig er lavet så kunstig som en bevidst referrence til stop-motion monstret fra den oprindelige film.

2) Der er gang i den fra start til slut - selvom der er huller i plottet og filmen mangler dybde alle vegne, kan man sagtens nøjes med at lade sig gribe pga. tempoet.

3) Og endelig skal det da også fremhæves at filmen sjældent bliver forstyrret af decideret upassende humor (på nær til sidst, men slutningen er i det hele taget fæl). Den er måske ikke dyb nok til at rører eller engagerer en følelsesmæssigt, men den er alligevel alvorlig til ikke at lave jokes ud af de mange trusler som hviler på den brogede flok og den by de drager ud for at redde.

På den baggrund må jeg sige 3 stjerner - de gode tanker er desværre spildt i Louis Le Terribles hænder endnu en gang.
Are you not entertained!?!
Gravatar

#22 Kredepops 14 år siden

Først og fremmest; der er ikke noget det hedder 'en-dimensionale' det hedder 'en-dimensionelle'. Udover det, så synes jeg anmelderen virker en smule desillusioneret, har han helt glemt hvordan det er at være 12 år og se sådan en film her? For det er vel egentlig målgruppen, og for dem er det helt sikkert en seværdig og spændende film.

Jeg er 30 og in-touch med mit indre legebarn så jeg følte mig også ganske underholdt.
Ja det var cheesy indimellem, men hvad så? Det er ikke den dybe dialog og karaktéropbygning jeg går ind for at se i sådan en film. Det er som at gå til håndboldskamp og så brokke sig over at de ikke sparker nok til bolden.

Effekterne var gode og spændingen solid. En ganske hæderlig action/eventyr film som man kan dulme appetitten med indtil vi får God of War - The movie. 4/6
Gravatar

#23 filmz-Bruce 14 år siden

#22 Hvis alle 12 årige skulle anmelde denne slags film her, så ville samtlige anmeldelser i alle medier blive 6 stjerner til samtlige store Hollywood film. Skal alle film ses på en måde, som fortrænger de negative elementer for anmelderen, for at fremstille en film mest positivt?

Nu så jeg Gamer sidste år og det var det værste lort. Jeg kunne også have sagt til mig selv. "Helt ærligt Flemse. Nu går du ind og ser den film igen, med legehjertet fremme og forestiller dig, at du er tilbage i Commodore 64 tiden, er 12 år og spiller Lode Runner". Derefter kommer jeg ud, har fortrængt min kritik og giver filmen top karakter for at kunne underholde mit indre 12 årige legebarn, fremmanet til øjeblikket.

Hmmm, noget siger mig, at det ikke er meningen med anmeldelser. En anmelder er blevet en anmelder, fordi denne har et vist erfaringsgrundlag mht. at se film og vurdere dem. Dette varierer ufatteligt og uendeligt fra den ene til den anden person, men ens for alle anmeldere er, at man skriver hvad man mener om filmen og ikke hvad en given målgruppe måtte mene. Der findes i øvrigt ikke en "egentlig" målgruppe. Skulle jeg så ikke som 45 årig have lov til at se filmen og er min kritik så ikke gyldig, fordi jeg bedømmer filmen, ud fra andre kriterier, end en 12 årig ville se den?

Jeg er så altså 45 og faktisk også in-touch med mit indre legebarn. Det betyder dog ikke, at jeg lader alle input ankomme ufiltreret til mit legebarn. Legebarnet er kritisk med sit legetøj. F.eks. anser jeg "Sådan træner man en Drage" som værende særdeles god underholdning for både 10 og 45 årige. Det er muligvis denne film er ligeså god underholdning for 12 årige, men man skal ikke bedømme film, udfra hvordan man tror andre opfatter dem.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#24 gi-jones 14 år siden

Tjae, jeg vil vende det på hovedet og påstå at selv en 12-årig burde kunne se hullerne i den her film uden problemer.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#25 MMB 14 år siden

Bruce (23) skrev:
F.eks. anser jeg "Sådan træner man en Drage" som værende særdeles god underholdning for både 10 og 45 årige


Så er det godt nok heldigt, at du ikke er nået at fylde 46 år endnu. ;)
Gravatar

#26 jesperbc 14 år siden

Jeg giver denne film 1 stjerne. Jeg så den igår aftes i BioCity Odense, og det er årets største skuffelse - på linie med The Spirit og Transformers 2, der lagde bundniveauet i 2009.
3D-effekten er nærmeste ikke-eksisterende. Historien er kedelig. Figurerne mangler dybde. De animerede effekter er uskarpe og slutningen... suk... Slutningen er det mest anti-klimatiske jeg har oplevet så langt jeg kan huske tilbage. Den er forhastet og spændingskurven går rent faktisk nedad mens slutningen løber hen over lærredet.

Hvis du absolut skal se denne film i biografen, så drop 3D-udgaven - den er uskarp og billedet bliver bare mørkere når du har brillerne på. Hvis du skal se 2D-udgaven, så prøv om du ikke kan lokke en anden til at betale...
Gravatar

#27 Riqon 14 år siden

#22 - Det er jo interessant, hvor mange 12-årige, der elskede The Dark Knight hvis dialog og lidt dybere temaer med al sandsynlighed gik henover hovedet på dem, men som gjorde filmen så meget desto mere seværdig for os andre. Jeg ser ingen grund til, at en blockbuster som Clash ikke kunne have haft samme/lignende styrker og stadigvæk appelleret til samme aldersgruppe.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#28 The Insider 14 år siden

#22, Først og fremmest; der er ikke noget det hedder 'en-dimensionale' det hedder 'en-dimensionelle'.

Nej, når der er tale om én dimension, hedder det "endimensionale", også i flertal. Fra ordbogen.com:

endimensional

adjektiv <-t, -e>

Betydning og brug
som kun er fokuseret på et enkelt aspekt af en samlet helhed
Synonymer

ensformigt
unuanceret


Når der er flere dimensioner ned én, bliver det valgfrit, om man vil bruge 'e' eller 'a' :-)
War. War never changes.
Gravatar

#29 Kviesgaard 14 år siden

Så filmen i lørdags. Heldigvis kun i 2D, så jeg slap for at betale overpris. Desværre burde jeg nok have lyttet mere til anmelderen af denne film, for det var da noget at en flad oplevelse at se den her film. Filmen var jævnt kedelig hele vejen igennem og kostumerne synes jeg var forfærdelige, især de græske guders. Det lignede ikke noget fra oldtidens Grækenland.

Nu håber jeg bare at Kick Ass og Iron Man 2 kan indfri forventningerne og rent faktisk levere underholdningsværdi.
Den Jyske Marvel-fan. Oh Yeah
Gravatar

#30 Twister 14 år siden

jesperbc (26) skrev:
Jeg giver denne film 1 stjerne. Jeg så den igår aftes i BioCity Odense, og det er årets største skuffelse - på linie med The Spirit og Transformers 2, der lagde bundniveauet i 2009.
3D-effekten er nærmeste ikke-eksisterende. Historien er kedelig. Figurerne mangler dybde. De animerede effekter er uskarpe og slutningen... suk... Slutningen er det mest anti-klimatiske jeg har oplevet så langt jeg kan huske tilbage. Den er forhastet og spændingskurven går rent faktisk nedad mens slutningen løber hen over lærredet.

Hvis du absolut skal se denne film i biografen, så drop 3D-udgaven - den er uskarp og billedet bliver bare mørkere når du har brillerne på. Hvis du skal se 2D-udgaven, så prøv om du ikke kan lokke en anden til at betale...


har også lige set filmen. Enig i alt hvad du skriver. Den sniger sig dog lige nøjagtig op på to stjerner for mig pga. nogle få action scener som er sådan ok, dog uden at være prangende.
“I should say that I was a visual person. I experience with my eyes and never, or rarely, with my ears...to my constant regret.” - Fritz Lang

Skriv ny kommentar: