Set fra et teknisk standpunkt er “Contagion” ganske imponerende. Den enkle, men virkningsfulde, underlægningsmusik af Cliff Martinez styrker i høj grad filmens trykkende stemning, mens Soderberghs eget, blændende kameraarbejde har givet filmen et mørkt og køligt skær, der (i hvert fald visuelt) gør filmen til en mindeværdig, moderne dystopi.
Er “Contagion” en rystende og skelsættende skildring af den menneskelige psyke, når den bliver konfronteret med en dødelig sygdom? Nej. Er det derimod en forholdsvis underholdende Hollywood-film, der er lavet af en instruktør, der kan sit kram? Helt bestemt. Men den kunne (og burde) have været meget mere.
#11 MMB 13 år siden
I call bullshit...
#12 xero--- 13 år siden
Så 3 stjerner er en god anmeldelse fordi det havde været værre hvis den havde fået 0? Det holder jo ikke. Det kan måske kaldes en hæderlig karakter, men ikke nok hvis det skal få potentielle biografgængere til at gå ind og se den.
http://cdn1.knowyourmeme.com/i/000/071/874/origina...
#13 wimmie 13 år siden
#14 xero--- 13 år siden
Uanset om det er en persons vurdering eller manges spiller det vel en rolle når man danner sig et indtryk af filmen.
#15 Kruse 13 år siden
Du siger:
Og det passer simpelthen ikke. 3 ud af 6 er ikke negativt. Det er middelmådigt ja, men ikke negativt. Og som jeg påpegede med anmelderens konklusion, så er den mere positiv i konklusionen end negativ, hvilket jo kunne tyde på at den er tættere på 4/6 end på 2/6.
Og for at bruge din egen logik, så er 3 stjerner vel ikke en dårlig anmeldelse, bare fordi at det havde været bedre hvis den havde fået 6?
#16 wimmie 13 år siden
Men hvor ofte oplever du at en film får helt de samme anmeldelser alle de steder de bliver anmeldt?
Er det ikke kun naturligt at forskellige folk med forskellige meninger kan være i stand til at give forskellige karakterer? ;)
#17 jessup 13 år siden
#18 HonoDelLoce 13 år siden
And I smell it.. Jeg havde egentlig også gang i en lang forklaring på hvorfor jeg ikke kunne se hans, da jeg skrev #4, men valgte at lade være med at bruge kræfter på det, for den slags tossede udtalelser kommer som regel fra folk, der ikke forstår bedre ;)
#19 xero--- 13 år siden
Fair nok, og det er din mening, ligesom det er min uforbeholdne mening at vurdere en anmeldelse som negativ hvis filmen får 3 stjerner. Så kan den vidst heller ikke trædes mere i.
Synes igen det bliver sådan noget hvor jeg sidder og skal forsvare noget jeg ikke har argumenteret for på noget tidspunkt. Så i stedet for at gøre det vil jeg lukke diskussionen og gå i seng. Hyg jer :)
#20 Kruse 13 år siden