Set fra et teknisk standpunkt er “Contagion” ganske imponerende. Den enkle, men virkningsfulde, underlægningsmusik af Cliff Martinez styrker i høj grad filmens trykkende stemning, mens Soderberghs eget, blændende kameraarbejde har givet filmen et mørkt og køligt skær, der (i hvert fald visuelt) gør filmen til en mindeværdig, moderne dystopi.

Er “Contagion” en rystende og skelsættende skildring af den menneskelige psyke, når den bliver konfronteret med en dødelig sygdom? Nej. Er det derimod en forholdsvis underholdende Hollywood-film, der er lavet af en instruktør, der kan sit kram? Helt bestemt. Men den kunne (og burde) have været meget mere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 skittlez 12 år siden

Jeg glæder mig til at blive smittet af filmen. Soderbergh rules!
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#22 twinfan 12 år siden

den er da interasant men bliver aldrig spændende,faktisk lidt kedelig men god ide med at starte med dag2 og slutte med dag1 ville ikke gå højere end 3 stjerner.
Gravatar

#23 Patriarch 12 år siden

Nå, nu får den 4 stjerner.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#24 Lawman. 12 år siden

Vil lige påpege, at filmen står til 4 stjerner på Filmz' forside - måske det skulle rettes:)

Argh - Patriarch du kom mig i forkøbet!
Gravatar

#25 Patriarch 12 år siden

Og nu er den tilbage til 3.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#26 x marks the spot 12 år siden

#22
Jeg mener det havde været mere spændende ikke at få det hele forklaret til sidst med Dag 1. Men det er vist typisk for amerikanske film at have behovet for at forklare ALT, så ingen går hjem fra biografen og skal tænke eller forestille sig noget selv.
Anmelderen har ret i at Jude Laws rolle virkede lidt ligegyldig og filmen kunne sagtens have været foruden ham og dermed gjort historien mere tight.
"Do, or do not. There is no try".
Gravatar

#27 Babo84 12 år siden

#26

Hvorfor er det skidt, når filmen forsøger at være troværdig? Den forsøger at oplyse.
Gravatar

#28 filmkorn.dk 12 år siden

Synes klart den fungerede bedst i de første 2/3. Faktisk rigtig godt!

Anmelderen har ret i i at Jude Laws karakter er søgt, og jeg grinte også af "der er jo ikke noget så skurkagtigt som en fremtrædende tand".

Fungerer fint og nøgternt til at starte med, men ender med at udstikke så mange handlingstråde, der ikke bliver fulgt ordentligt op på, at det falder lidt til gulvet.

4/6

Min favorit er stadigvæk Outbreak :-)
www.filmkorn.dk - filmanmeldelser, også af film vi ikke har set, men alligevel har en mening om.
Gravatar

#29 jessup 11 år siden

Bedre end forventet. Det er ikke udsædvanligt at hovedpersonerne i disse film er "professionelle" i forhold til ekspertise overfor den givne katastrofe, men der er i denne film lagt ekstra vægt på især de professionelles styrker og kompetencer. Hvis man skulle være lidt firkantet er de bedre end os andre. Jude laws karakter er da også kendetegnet ved udover sit store ego at være "uprofessionel" og konspiratorisk.

This is just until June

Skriv ny kommentar: