Set fra et teknisk standpunkt er “Contagion” ganske imponerende. Den enkle, men virkningsfulde, underlægningsmusik af Cliff Martinez styrker i høj grad filmens trykkende stemning, mens Soderberghs eget, blændende kameraarbejde har givet filmen et mørkt og køligt skær, der (i hvert fald visuelt) gør filmen til en mindeværdig, moderne dystopi.
Er “Contagion” en rystende og skelsættende skildring af den menneskelige psyke, når den bliver konfronteret med en dødelig sygdom? Nej. Er det derimod en forholdsvis underholdende Hollywood-film, der er lavet af en instruktør, der kan sit kram? Helt bestemt. Men den kunne (og burde) have været meget mere.
#21 skittlez 13 år siden
#22 twinfan 13 år siden
#23 Patriarch 13 år siden
#24 Lawman. 13 år siden
Argh - Patriarch du kom mig i forkøbet!
#25 Patriarch 13 år siden
#26 x marks the spot 13 år siden
Jeg mener det havde været mere spændende ikke at få det hele forklaret til sidst med Dag 1. Men det er vist typisk for amerikanske film at have behovet for at forklare ALT, så ingen går hjem fra biografen og skal tænke eller forestille sig noget selv.
Anmelderen har ret i at Jude Laws rolle virkede lidt ligegyldig og filmen kunne sagtens have været foruden ham og dermed gjort historien mere tight.
#27 Babo84 13 år siden
Hvorfor er det skidt, når filmen forsøger at være troværdig? Den forsøger at oplyse.
#28 filmkorn.dk 13 år siden
Anmelderen har ret i i at Jude Laws karakter er søgt, og jeg grinte også af "der er jo ikke noget så skurkagtigt som en fremtrædende tand".
Fungerer fint og nøgternt til at starte med, men ender med at udstikke så mange handlingstråde, der ikke bliver fulgt ordentligt op på, at det falder lidt til gulvet.
4/6
Min favorit er stadigvæk Outbreak :-)
#29 jessup 12 år siden