Set fra et teknisk standpunkt er “Contagion” ganske imponerende. Den enkle, men virkningsfulde, underlægningsmusik af Cliff Martinez styrker i høj grad filmens trykkende stemning, mens Soderberghs eget, blændende kameraarbejde har givet filmen et mørkt og køligt skær, der (i hvert fald visuelt) gør filmen til en mindeværdig, moderne dystopi.

Er “Contagion” en rystende og skelsættende skildring af den menneskelige psyke, når den bliver konfronteret med en dødelig sygdom? Nej. Er det derimod en forholdsvis underholdende Hollywood-film, der er lavet af en instruktør, der kan sit kram? Helt bestemt. Men den kunne (og burde) have været meget mere.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#1 Babo84 12 år siden

Jeg ser frem til filmen imorgen.
Gravatar

#2 stoffer 12 år siden

Nu har jeg ikke set filmen, men er det ikke lidt spoiler at skrive at
sønnen dør?
Now the thing to remember, boys... flies spread disease, so keep yours closed!
Gravatar

#3 xero--- 12 år siden

http://www.rottentomatoes.com/m/contagion_2011/

... Der er ligesom noget der ikke stemmer overens her. Glæder mig i hvert fald også til at se filmen :)
Gravatar

#4 HonoDelLoce 12 år siden

xero--- (3) skrev:
http://www.rottentomatoes.com/m/contagion_2011/

... Der er ligesom noget der ikke stemmer overens her.


Hvorfor?
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#5 xero--- 12 år siden

HonoDelLoce (4) skrev:
xero--- (3) skrev:
http://www.rottentomatoes.com/m/contagion_2011/

... Der er ligesom noget der ikke stemmer overens her.


Hvorfor?


Fordi 83% på RT langt fra svarer til 3 stjerner og alt den kritik anmeldelsen giver?
Gravatar

#6 Kruse 12 år siden

#5: Skal en filmz lave deres anmeldelser udfra hvad gennemsnittet af de amerikanske anmeldere mener? Og når der er 83 % positive anmeldelser på RT, så må det vel også betyde at der er 17 % negative anmeldelser, og 3 stjerner er vel et sted midt i mellem en positiv og en negativ anmeldelse.

Og når anmelderen trods alt slutter af med følgende:

anmeldelsen skrev:
Set fra et teknisk standpunkt er "Contagion" ganske imponerende. Den enkle, men virkningsfulde, underlægningsmusik af Cliff Martinez styrker i høj grad filmens trykkende stemning, mens Soderberghs eget, blændende kameraarbejde har givet filmen et mørkt og køligt skær, der (i hvert fald visuelt) gør filmen til en mindeværdig, moderne dystopi.

Er "Contagion" en rystende og skelsættende skildring af den menneskelige psyke, når den bliver konfronteret med en dødelig sygdom? Nej. Er det derimod en forholdsvis underholdende Hollywood-film, der er lavet af en instruktør, der kan sit kram? Helt bestemt. Men den kunne (og burde) have været meget mere.


Så vil jeg endda skyde på at den på RT vil blive betragtet som en "positiv" anmeldelse, og derfor høre blandt de 83 %. Så jeg kan virkelig ikke se hvordan den skulle skille sig så markant ud fra den generelle enighed blandt anmelderne(eller hvorfor det skulle være et problem hvis den gjorde).
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#7 xero--- 12 år siden

#5: Skal en filmz lave deres anmeldelser udfra hvad gennemsnittet af de amerikanske anmeldere mener?


Hvor ser du mig skrive det?

Og når der er 83 % positive anmeldelser på RT, så må det vel også betyde at der er 17 % negative anmeldelser, og 3 stjerner er vel et sted midt i mellem en positiv og en negativ anmeldelse.


Fint, synes du så også at 7.1 på IMDb er i nærheden af 3 stjerner? Nej vel? Så skulle den jo have haft 5.0 ifølge din optik. Men du kan jo slet ikke stille det sådan op, en anmeldelse er da ikke neutral fordi den gir en film 3 stjerner. Så er det en film man helst vil undgå.

Og når anmelderen trods alt slutter af med følgende:

anmeldelsen skrev:
Set fra et teknisk standpunkt er "Contagion" ganske imponerende. Den enkle, men virkningsfulde, underlægningsmusik af Cliff Martinez styrker i høj grad filmens trykkende stemning, mens Soderberghs eget, blændende kameraarbejde har givet filmen et mørkt og køligt skær, der (i hvert fald visuelt) gør filmen til en mindeværdig, moderne dystopi.

Er "Contagion" en rystende og skelsættende skildring af den menneskelige psyke, når den bliver konfronteret med en dødelig sygdom? Nej. Er det derimod en forholdsvis underholdende Hollywood-film, der er lavet af en instruktør, der kan sit kram? Helt bestemt. Men den kunne (og burde) have været meget mere.


Så vil jeg endda skyde på at den på RT vil blive betragtet som en "positiv" anmeldelse, og derfor høre blandt de 83 %. Så jeg kan virkelig ikke se hvordan den skulle skille sig så markant ud fra den generelle enighed blandt anmelderne(eller hvorfor det skulle være et problem hvis den gjorde).


Fordi der er et par positive ord til slut i anmeldelsen så ophæver det jo ikke de 3 stjerner som er den endelige vurdering, og uanset hvordan du vender og drejer den så efterlader det et negativt indtryk af filmen.
Gravatar

#8 MMB 12 år siden

xero--- (7) skrev:
Hvor ser du mig skrive det?


Hvad er så din pointe?
Gravatar

#9 Kruse 12 år siden

Ja, jeg kan kun gentage hvad Foeller skriver.

xero--- (7) skrev:
og uanset hvordan du vender og drejer den så efterlader det et negativt indtryk af filmen.


Har du hørt om udtrykket: glasset halv fyldt/halvt tomt?
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#10 xero--- 12 år siden

Foeller (8) skrev:
Hvad er så din pointe?


Der er ingen pointe. Konstaterer blot forskellen på de forskellige anmeldelser.

Skriv ny kommentar: