Det er dog ikke blot Selicks formidable visuelle talent, der betager, men ligeså vel hans evner som historiefortæller. I en tid, hvor animationsfilmene får et højere og højere tempo, er det vidunderligt at opleve en film, der har modet til at dvæle ved sin egen fortælling og bruge tiden på at opbygge atmosfæren effektivt.
Selve beretningen er besættende. Undervejs havde jeg følelsen af, at den frigjorde en eller anden blokeret erindring. Måske er det blot den barnlige følelse af at være konfronteret med en uoverskuelig verden, som man fornemmer dækker over noget andet, eller måske er det advarslerne om ikke at tage imod gaver fra fremmede. Det er under alle omstændigheder en fortælling, der er som født til formatet. Her blomstrer historie og animation vitterligt sammen i skøn forening, der perfekt formidler skabernes vision. Og hvilken herlig gal og urovækkende vision, det er.
#1 PredatorX 15 år siden
#2 RFriis 15 år siden
Jeg ville dog give en stjerne mere. :)
#3 Lethal Injection 15 år siden
#4 Bony 15 år siden
Ahh, ja. Og rigtig god anmeldelse. :)
6/6
#5 Michael Andersen 15 år siden
#6 Bony 15 år siden
Men ingen tvivl om at mange biografer kunne (læs. burde) tage ved lære af jer i Klovborg og andre steder, med nyt udstyr. Digitalt er vejen frem, ingen tvivl om det. Digitale forevisninger ville måske også kunne retfærdiggøre prisen på 80,- per billet, når man tænker på kvaliteten vi fik serveret i dag.
Men jeg overlevede dog dagens forevisning, fordi at jeg blev ved med at minde mig selv om at huske at skrive blu-ray'en på ønskesedlen. :)
#7 Ericmase 15 år siden
#8 loki 15 år siden
2/6
#9 Spanner 15 år siden
Du må have misforstået noget
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#10 PredatorX 15 år siden