De velvalgte stemmer bag de forskellige karakterer er – foruden de allerede nævnte – Albert Finney, Richard E. Grant og Christopher Lee. Johnny Depp er passende neutral som den stille Victor, mens Christopher Lee beundringsværdigt brager derudaf som den knarvorne præst.
Slutningen af filmen er en anelse tam, og man sidder forgæves og venter på den lille twist, som skal hæve forestillingens niveau. Når det er sagt, så er filmens billeder i alt deres gru fangende flotte, og stemningen i byen, skoven og underverdenen blusser blændende af Burton.

Klik her for at læse mere om Tim Burton i “Moviola: Drengen der ville være Vincent Price”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#31 erikjust 18 år siden

5 ud af 6 den er lækker og satans god uheldivis som sagt står den lidt i skyggen af the nightmare before christmas.

måske skyldes dette at det var en low bugedt film, havde burton haft alle de penge han nu skulle bruge kunne dte være at filmen havde fået 6 men det er dog ingen undskyldning for at undgå den.
Gravatar

#32 Lethal Injection 18 år siden

4,5/6 fordi den er så smukt og gennemført lavet.
musikken er til at overse men jeg er skuffet over at der kun er 4 sange, det er kun skellet-sangen hvor er kommet i underverden der fænger iforhold til nightmare hvor alle er super.
den ku godt ha varet 20 minutter længere men alt i alt en go film. og med Jhonny Depp
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#33 filmz-fruit Kid 16 år siden

min absolut yndlings ide om døden.. trøster mig meget ..elsker også sangene..

Skriv ny kommentar: