De velvalgte stemmer bag de forskellige karakterer er – foruden de allerede nævnte – Albert Finney, Richard E. Grant og Christopher Lee. Johnny Depp er passende neutral som den stille Victor, mens Christopher Lee beundringsværdigt brager derudaf som den knarvorne præst.
Slutningen af filmen er en anelse tam, og man sidder forgæves og venter på den lille twist, som skal hæve forestillingens niveau. Når det er sagt, så er filmens billeder i alt deres gru fangende flotte, og stemningen i byen, skoven og underverdenen blusser blændende af Burton.

Klik her for at læse mere om Tim Burton i “Moviola: Drengen der ville være Vincent Price”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 filmz-vassago 18 år siden

Det var skarp sarkasme ;)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#12 JannikAnd 18 år siden

Go' redning. I så fald undskyld min overreaktion.
Gravatar

#13 lasse78 18 år siden

Jeg syntes at både Abernes Planet og Big Fish er gode.

Det er lidt synd at der bliver sat så meget pres på Burtons skuldrer om at skulle leve op til sin gamle standart. Jeg syntes det er fedt af ham at han også leverer lidt lettere materiale og ik kun genial galskab hver ENESTE gang.
Han elsker vel at lave film og det er DET han gør. Jeg havde ikke håbet at se big fish blive lavet af en anden, det samme med aberne.. Tim Roth er VIIIIILLLLD i den film.

At spise chokolade hver dag kan også blive kedeligt.... get it.

http://lasseelkjaer.dk/
Gravatar

#14 Bates 18 år siden

mmmmm....chokolade
Gravatar

#15 nakalay 18 år siden

Planet of the Apes er ganske rigtigt noget makværk, men Big Fish er da klart en af hans bedste. Genial film.
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#16 filmz-melian 18 år siden

Hmmmm....

hvis man har den personlige stil man nu engang har kan den vel kun være nyskabende så lang tid man er en nyhed?
Tim Burton er efter min mening Tim Burtonsk i Chokoladefabrikken, og lader også til at være det i Corpse Bride... som jeg skal se i morgen (læs : senere idag)...
Det samme med Danny Elfman... er der noget galt I at folk lyder/ser ud som sig selv? Jeg synes klart stadig at Burtons film er fede, gennemarbejdede og vedkommende. Hvorfor være en kamæleon hvis man har fundet en personlig stil? Du er aldrig i tvivl om at en Burton film er præcis dét...er det nu en dårlig ting?
If the doors of perception were cleansed, everything would appear to man as it is : infinite.
....
But why is the rum gone?!
Gravatar

#17 dyg 18 år siden

#15 - Helt enig.

Big Fish er en af mine absolutte favoritter fra det Burtonske katalog. Et rigtigt dejligt eventyr, som man ikke har set magen til siden Halløj Med Saksehænder.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#18 filmz-moonbird 18 år siden

batman returns som desværre er fra det år jeg blev født er klart min ynglings Burton film, men så kommer Big fish på en klar anden plads, jeg syntes heller ikke at Charlie og chokolade fabrikken var dårlig, måske var den ikke et filmisk mesterværk men den var ikke dårlig, Planets of the apes er markværk fra Burtons side ingen tvivl om det, men giv nu manden en chance, og lad ham gøre tingene på hans måde, jeg må nu ellers sige at jeg havde temlig høje forventninger til Corpse bride. som jeg desværre ikke tror bliver opfykdt, og jeg kommer hulk snøft ikke til at se den i biograffen da den ikke køre i min biograffer og jeg har faste planer med et større halloween angerement så jeg kan ikke tage til Århus i denne weekend
I'm a woman, and i like action films with lots of blood and violence you got a problem with that!?
Gravatar

#19 The Insider 18 år siden

Jeg har personligt ikke noget imod overhovedet at Burton ikke laver en genistreg hver gang. Det er der jo ingen der har, og det kan man ikke have forvetninger til. Men efter et par skuffelser og baseret på mandens insisteren på at lave så letbenede og kommercielle værker, synes jeg det kan kritiseres. Så kan det egentlig også være fuldstændig ligemeget om det er Tim Burton eller Bret Ratner vi taler om - kvaliteten af filmen er det der taler, men selvfølgelig er det da en smule ekstra skuffende at det kommer fra én som Burton.

Jeg er lidt træt af de tilsyneladende udødelige og uendelige undskyldninger, som jeg meget ofte også hører fra folk, som ikke engang har set hans nyeste film, udelukkende baseret på hans tidligere film. Så hvem baserer deres kritik mest på tidligere udfoldelser? Og så synes jeg heller ikke om den hårde kritik man altid får, hvis man ikke lovpriser Burton til skyerne.
War. War never changes.
Gravatar

#20 squee 18 år siden

Synes ikke filmen fortjener 3 stjerner, men derimod 4-5! Det er sandt nok, at slutningen måske er en anelse tam, og nogle gange halter stemmerne en smule, men derudover synes jeg virkelig godt om stemningen i filmen. Havde man ikke vidst, at det var en Burton film, ville man slet ikke være i tvivl. Synes filmen har nogle virkelig smukke scener såsom, da Victor sætter sig ned for at spille en lille melodi ved klaveret, og generelt set synes jeg da også, at musikken gør sin pligt rigtig godt!
Generelt set var jeg virkelig glad for at komme i selvskab med den mørke side af Tim Burton igen, efter at have set farve-bomben Charlie and The Chocolate Factory. Den var ok, men den var simpelthen ikke hvad jeg forventede.
Jeg tror ideen med at Victor forelsker sig i The Corpse Bride er, at han har noget til fælles med hende, fremfor en eller anden ukendt tøs, som ikke må røre sine forældres klaver.
www.myspace.com/maskine

Skriv ny kommentar: