De velvalgte stemmer bag de forskellige karakterer er – foruden de allerede nævnte – Albert Finney, Richard E. Grant og Christopher Lee. Johnny Depp er passende neutral som den stille Victor, mens Christopher Lee beundringsværdigt brager derudaf som den knarvorne præst.
Slutningen af filmen er en anelse tam, og man sidder forgæves og venter på den lille twist, som skal hæve forestillingens niveau. Når det er sagt, så er filmens billeder i alt deres gru fangende flotte, og stemningen i byen, skoven og underverdenen blusser blændende af Burton.
Klik her for at læse mere om Tim Burton i “Moviola: Drengen der ville være Vincent Price”.
#11 filmz-vassago 19 år siden
#12 JannikAnd 19 år siden
#13 lasse78 19 år siden
Det er lidt synd at der bliver sat så meget pres på Burtons skuldrer om at skulle leve op til sin gamle standart. Jeg syntes det er fedt af ham at han også leverer lidt lettere materiale og ik kun genial galskab hver ENESTE gang.
Han elsker vel at lave film og det er DET han gør. Jeg havde ikke håbet at se big fish blive lavet af en anden, det samme med aberne.. Tim Roth er VIIIIILLLLD i den film.
At spise chokolade hver dag kan også blive kedeligt.... get it.
#14 Bates 19 år siden
#15 nakalay 19 år siden
#16 filmz-melian 19 år siden
hvis man har den personlige stil man nu engang har kan den vel kun være nyskabende så lang tid man er en nyhed?
Tim Burton er efter min mening Tim Burtonsk i Chokoladefabrikken, og lader også til at være det i Corpse Bride... som jeg skal se i morgen (læs : senere idag)...
Det samme med Danny Elfman... er der noget galt I at folk lyder/ser ud som sig selv? Jeg synes klart stadig at Burtons film er fede, gennemarbejdede og vedkommende. Hvorfor være en kamæleon hvis man har fundet en personlig stil? Du er aldrig i tvivl om at en Burton film er præcis dét...er det nu en dårlig ting?
....
But why is the rum gone?!
#17 dyg 19 år siden
Big Fish er en af mine absolutte favoritter fra det Burtonske katalog. Et rigtigt dejligt eventyr, som man ikke har set magen til siden Halløj Med Saksehænder.
#18 filmz-moonbird 19 år siden
#19 The Insider 19 år siden
Jeg er lidt træt af de tilsyneladende udødelige og uendelige undskyldninger, som jeg meget ofte også hører fra folk, som ikke engang har set hans nyeste film, udelukkende baseret på hans tidligere film. Så hvem baserer deres kritik mest på tidligere udfoldelser? Og så synes jeg heller ikke om den hårde kritik man altid får, hvis man ikke lovpriser Burton til skyerne.
#20 squee 19 år siden
Generelt set var jeg virkelig glad for at komme i selvskab med den mørke side af Tim Burton igen, efter at have set farve-bomben Charlie and The Chocolate Factory. Den var ok, men den var simpelthen ikke hvad jeg forventede.
Jeg tror ideen med at Victor forelsker sig i The Corpse Bride er, at han har noget til fælles med hende, fremfor en eller anden ukendt tøs, som ikke må røre sine forældres klaver.