De velvalgte stemmer bag de forskellige karakterer er – foruden de allerede nævnte – Albert Finney, Richard E. Grant og Christopher Lee. Johnny Depp er passende neutral som den stille Victor, mens Christopher Lee beundringsværdigt brager derudaf som den knarvorne præst.
Slutningen af filmen er en anelse tam, og man sidder forgæves og venter på den lille twist, som skal hæve forestillingens niveau. Når det er sagt, så er filmens billeder i alt deres gru fangende flotte, og stemningen i byen, skoven og underverdenen blusser blændende af Burton.

Klik her for at læse mere om Tim Burton i “Moviola: Drengen der ville være Vincent Price”.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#21 filmz-madgatz 18 år siden

#20
som sagt ud af min mund
ærligt talt, saa har jeg ikke haft det saa sjovt i biffen siden jeg saa... nightmare before christmas
Fisken er din værste fjende
Gravatar

#22 nakalay 18 år siden

Jeg synes, den er - for at sige det ligeud - middelmådig. Igennem det kvarter, det føltes som om den varede, lykkedes det mig ikke at opsnuse noget som helst substans i historien. Billederne på skærmen bevægede sig dog, og Christopher Lee præsterede udmærket, så jeg var fint underholdt.

Min mening: 3/6. :)
We've got chicken tonight. Strangest damn things. They're man made.
Gravatar

#23 filmz-Reeves 18 år siden

#20
Du har ret.. den fortjener 4-5, vil selv givet den 4,5..

Grafisk set er Corpse Bride FANTASTISK, efter min mening, det samme gælder scoret !! Men historie mangler ligesom et-eller-andet.. Hvilket er synd, for det er egentligt en go' film..

Charlie... derimod synes jeg er en 5'er værd. Ved ikke hvorfor, den fangede mig bare lidt mere end Corpse Bride gjorde..
Men udover det, så er Tim Burton jo også en FANTASTISK indstruktør.. Han må meget gerne blive ved med det gode arbejde :)
Gravatar

#24 filmz-melian 18 år siden

Syns den var rar :)tror det opsummerer meget godt.
If the doors of perception were cleansed, everything would appear to man as it is : infinite.
....
But why is the rum gone?!
Gravatar

#25 Tylerdurden 18 år siden

Corpse Bride er et triumf-tog i stop-motion kunsten. Hvis du er til "The Nightmare Before Christmas" vil du helt sikkert ikke blive skuffet over "Corpse Bride". Stop-motion teknikken er forbedret og historien er fortryllende. Det eneste lille minus er at sangene og musikken er en tand bedre i "The Nightmare Before Christmas", men der er hurtig glemt for Corpse Bride" er så charmerende at man bliversom et lille barn juleaften. Jeg anbefaler den på det varmeste!
You stay classy, San Diego. I'm Ron Burgundy?
Gravatar

#26 filmz-melian 18 år siden

og så fik jeg også lige stemt
If the doors of perception were cleansed, everything would appear to man as it is : infinite.
....
But why is the rum gone?!
Gravatar

#27 filmz-deathbymonkeys 18 år siden

Jeg er 100% enig med anmelderen! Jeg tror jeg havde fuldstaendigt den samme oplevelse og skuffelse.

Det er rigtigt nok at stemningen nogle gange er god, is;r helt i starten, med ham der fejer foran urforetningen. Der var ogsaa en rigtig god reference til fuglene. Det er bare ikke nok, det goer ikke filmens helhed bedre...

Historien er nok det der halter allermest.

Hvad med de halvflade jokes... Er det saerligt sjovt at hovedpersonen loeber ind i et trae, og at en doed hund skal spille doed.

Det er utroligt aergeligt at der skal bruges saa lang tid, og saa meget energi paa en saa kedelig film.

3 ud af 6 fra mig, jeg vil til hver en tid hellere se Nightmare before Christmas
Gravatar

#28 filmz-deathbymonkeys 18 år siden

hov, jeg glemte lige en ting...

Hvad sker der for formatet, En saa storslaaet film som corpse bride burde da vaere skudt i scope format. ligesom Nightmare, mon de regner mere med fjernsynsmarkedet i denne omgang.
Gravatar

#29 The Insider 18 år siden

Nightmare var ikke skudt i scope.
War. War never changes.
Gravatar

#30 Bobby Singer 18 år siden

Har lide været inde og se Corpse bride, den var godt nok fed.

Kunne især godt lige scenen hvor Victor spiller på klaveriet af en eller anden mærkelig grund,også den scene hvor Victor flygter fra corpse bride og styder ind i en mand som står i vejen,også deler manden sig i to

Syntes dog at filmen er lidt langsom i den første halve time.
Men så bliver den også delvist bedre henad vejen.
Den er slet ikke på højte med Nightmare, hvad angår sangene men indimellem kommer der da også nogen gode nok sange i filmen.

Det er godt at se at stop-motion stadig fungerer så godt.
Så alt i alt en lidt sløv start men så bliver den bare bedre og bedre, kan varmt anbefales.

5 lig ud af 6.

Idjit

Skriv ny kommentar: