De velvalgte stemmer bag de forskellige karakterer er – foruden de allerede nævnte – Albert Finney, Richard E. Grant og Christopher Lee. Johnny Depp er passende neutral som den stille Victor, mens Christopher Lee beundringsværdigt brager derudaf som den knarvorne præst.
Slutningen af filmen er en anelse tam, og man sidder forgæves og venter på den lille twist, som skal hæve forestillingens niveau. Når det er sagt, så er filmens billeder i alt deres gru fangende flotte, og stemningen i byen, skoven og underverdenen blusser blændende af Burton.
Klik her for at læse mere om Tim Burton i “Moviola: Drengen der ville være Vincent Price”.
#1 JannikAnd 19 år siden
Pyt, jeg glæder mig stadig...
#2 Michael Andersen 19 år siden
#3 filmz-sanjo 19 år siden
#4 JannikAnd 19 år siden
#5 filt 19 år siden
#6 The Insider 19 år siden
Men det afholder mig bestemt ikke fra at synes, at Burton er blevet langt mindre interessant, i kølvandet på en serie ekstremt kommercielle produktioner, hvor han bare synes at leve godt på sin kultstatus og særdeles letbenede og overfladiske fortællinger, skrevet i selskab med forfattere til klassikere som "Charlie's Angels 2", "Mighty Joe Young" og "Mona Lisa Smile". Hans stil udvikler sig ikke rigtigt, og han lever højt og langt på at alle har været vilde med det i hans tidligere, fremragende film. Elfman bliver samtidigt ved med at køre rundt i ring.
#7 filmz-vassago 19 år siden
#8 JannikAnd 19 år siden
Såmænd intet personligt, og jeg er da også til dels enig. Fornemede blot tendensen: hans sidste tre film har fået 3/6.
#9 filmz-vassago 19 år siden
#10 JannikAnd 19 år siden
Du behøver ikke snakke til mig, som om jeg er dum. Det var blot en lille bemærkning, som du kører op til proportioner. Du behøver ikke belære mig om diverse anmelderes subjektive filmsmag etc. At Burtons film er dalet i kvalitet, er et faktum jeg er enig i - det forhindrer mig dog ikke i at bemærke det...