“The Crazies” er snublende tæt på at være i samme klasse som Snyders “Dawn of the Dead”-remake, men modsat Snyders habile horrorfilm ved “The Crazies” ikke, hvornår den skal runde af. Den truer med at slutte alt for mange gange, og den begynder at løbe tør for ideer mod slutningen, hvor den alt for ofte forfalder til billige chokeffekter. Til sidst har man så ofte set zombier, der springer tilfældigt ud fra mørket, at man bliver immun over for filmens sansebombardement. Men når filmen er bedst, indgyder den en følelse af paranoia og angst, som vækker varme minder om John Carpenters “The Thing”. Hvis du er fan af genren, bør du afgjort give filmen en chance. Alt andet ville være crazy.

Læs hele anmeldelsen her

Gravatar

#11 Lord Beef Jerky 14 år siden

Lyt til #3 og #10... Timothy Olyphant FTW!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#12 filmz-jonasgr 14 år siden

Jeg er ikke altid enig med Per Juul Carlsen men indenfor denne genre plejer jeg ofte at have den samme mening som ham og han er ikke ligefrem begejstret : http://www.dr.dk/P1/Filmland/Anmeldelser/2010/The+...

Men jeg havde nu egentlig også tænkt mig at springe den over alligevel.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#13 filmz-Narniabæver2010 14 år siden

Det var en god start på året.

8/10
Gravatar

#14 evermind 14 år siden

DarkLight (2) skrev:
Evermind fik ikke slutningen med, da han truede med sprængt blære


Hey, godt nok peb jeg, men jeg forlod da ikke salen før jer andre. :)

Men ud over dét, var vi to vist rimelig enige mht. filmen. Det havde været cool, hvis de havde spillet mere på de inficeredes craziness filmen igennem (som den lagde ud med) end blot deres aggressivitet. Så var den blevet mere creepy snarere end at gå efter de billige forskrækkelser.

Dog stadig ikke nogen dårlig film, som det er nu.
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#15 DarkLight 14 år siden

evermind (14) skrev:
Hey, godt nok peb jeg, men jeg forlod da ikke salen før jer andre. :)


Jeg kunne ikke nyde de sidste 20 minutter af filmen i frygt for splash damage
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#16 evermind 14 år siden

DarkLight (15) skrev:
Jeg kunne ikke nyde de sidste 20 minutter af filmen i frygt for splash damage


Du har aldrig klaget til Z-dag ...? :P
"nå jeg er i biffen så er der alt tid en der skal sparke i det sæd jeg sidder i"
Gravatar

#17 DarkLight 14 år siden

Oh snap.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#18 wiseguy 14 år siden

Utrolig velskrevet anmeldelse. Den skal bestemt tjekkes ud og billetterne er da også bestilt.
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!
Gravatar

#19 misuma 14 år siden

Lige en film for mig.

Endnu en remake som holder? Lad os få flere af den slags. Jeg er vist en af de få som mener at både remaken af Dawn Of The Dead og Amityville holder....Ryan Reynolds viser at han kan andet end at vise vaskebrættet frem, imo of course.
Redrum Redrum Red...Rum Red...what?
Gravatar

#20 wiseguy 14 år siden

Er lige vendt hjem fra Biocenter Kolding og er helt enig i karakteren 4/6.

Det der desværre fylder mest for mig i skrivende stund er dog, at Biocenter Kolding lige slog deres egen rekord ud i sporten uskarpt billede!! Det var det mest grynede og uskarpe billede, jeg nogensinde er blevet udsat for. Jeg sad og ventede på, at der skulle komme en ansat ind og stille lidt frem og tilbage på skarpheden, som de i det mindste plejer. Ikke at det altid gør resultatet meget bedre, men der kom ikke nogen.
Så sad jeg lidt og overvejede, om jeg skulle gå ud og forsøge at finde noget personale. Men filmen var jo startet og den starter jo uden de store svinkeærinder med at ham fætteren går på baseballbanen med et gevær. Så var det store dilemma jo, sku jeg se på det lortebillede resten af filmen, eller ville jeg starte med at gå glip af 5-10 minutter af filmen? Jeg valgte at blive siddende og se hele filmen.

Filmen levede fint op til mine forventninger, men øv hvor var jeg skuffet over Biocenter Kolding. Det der gamle motto med at film skal ses i biografen, holder sku ikke længere!!
Just because the fucker's got a library card doesn't make him Yoda!

Skriv ny kommentar: